2. januar 2014

Magisk nyttårsaften !

Som ble feiret i Orvieto by, sammen med fine italienske venner, noe som har blitt en tradisjon for oss, her i Italia. Etter at vi pleide å ha nyttårsaften-selskap hjemme hos oss, men det var før vi flyttet til Italia...og med det nye tradisjoner oppsto.
Dagen begynte med konsert i Museo Greco kl. 13.00, billetter hit hadde vi fått i julegave av min venninne.


Det må vel også nevnes at det i tiden 28 desember til 1 januar 2014 pågår Umbria jazz festival - nettopp her i Orvieto by.

Med andre ord, det betyr masse folk og masse liv, så å være her på nyttårsaften gir deg virkelig følelsen av, at man er med på å feire det nye året inn !

Etter konserten dro vi hjem igjen, hvilte litt før vi skiftet og gjorde oss klare for selve kvelden.


Utenfor Orvieto's Duomo, var det en enorm, opplyst fotoustilling, som vi tok en kikk på, og mitt favoritt bilder var av disse damene som satt å lagde blonder på en terrasse med utsikt utover Toscanas åskammer....men, ser nå at det ikke syns på mitt bildet...

Cristina og jeg måtte vel bare innrømme, at dette var vel noe vi ikke kom til å starte med dette. Strikkingen for holde for meg....og Cristina har yoga'n sin.

Ja, det er min nye Max Mara veske, som invies ikveld, takk til min kjære for den flotte julegaven:


 
 
Når man er i Italia, starter alltid kvelden først med en (eller to) aperitivo'r, intet unntak denne kvelden.

Elsker å se min kjære akkurat sånn her, enhver mann kler å komme mot deg - bærende på 2 glass med bobler, er du ikke enig ?


Du får selvsagt litt småsnacks til:


Middagen skulle spises her inne, i 1 etasje av: Palazzo del Capitano del Popolo:


På med litt lebestift...så var jeg klar:


Slengkyss til min kjære mann:




Lokalet var leid av cantina altarocca, for kvelden.

Dette er egentlig en restaurant, som har sine lokaler ett stykke utenfor Orvieto by, hvor vi egentlig hadde bestilt bord.

Men, så fikk vi mail at de flyttet å seg akkurat denne dagen, nyttårsaften, noe som passet perfekt, slik at hele kvelden var man i byen !



Etter endt middag, hadde vi avtale om møte opp med noen flere, for nedtelling inn til det nye året. Der de var, ble vi møtt av levende musikk, og de var sååååå flinke !!


Mmmmm, mere prosecco kom:



Jeg må bare innrømme, det er moro å stå oppreist og telle ned på italiensk: 10, 9, 8, 7....osv.... 

Buon Anno ! Ja, så var brått året 2014 her, og alt det spennende som kommer med ett nytt år - hurra !

Vi måtte kikke oppom plassen foran Duomo'n, her hadde det blitt sendt opp litt fyrverkeri, men da vi kom opp dit, okey klokken hadde blitt 0045, så var det slutt....og kun røyskyen hang over plassen her:


Takk til:
Cristina, Anna, Mara, Arnaldo, Massimo, og min kjære - som gjorde denne kvelden så magisk for meg !!

Og til alle dere andre, håper DIN kveld var sånn du ønsket deg ,
Varme nyttårsønsker sendes deg fra Italia
Ciao

6 kommentarer:

vimza sa...

Så utrolig morro dette så ut som, jeg ser at du virkelig koser deg.. du stråler jo:)

Helt enig i at en mann som kommer imot deg med vin i hendene sine er et vakkert syn!

Fru Tunheim sa...

For en perfekt måte å feire inngangen til det nye året og takke av for det gamle. Og du har helt rett, en Mann passer perfekt til å bære et glass i hver hand. Måtte 2014 bli et godt år.

Anonym sa...

Looks like you had a really fantastic New Years Eve!!!!
HAPPY NEW YEAR!!!

Elisabeth sa...

Herlig å se bildet av T komme smilende mot deg. Han vet hva som gleder deg, Helen.

Vi feiret nyttår sammen med gode vnner dypt inni de Telemark´ske skoger. Veldig hyggelig det også. Ikke like hyggelig at en virus har rammet meg i dagene etterpå. Happy New Year liksom… Men men, det går over.

Nydelig nytt år ønskes deg! (Her øser regnet ned og det blåser bikkjer og katter. Sånn sett et greit vær å være syk)

Jorunns hobbyblogg sa...

Dette så ut til å være en strålende aften!
- riktig godt nytt år!

Jorunn

Sylvia sa...

Godt nytt år Helen.
Og skal si det var litt av en hyggelig feiring dere hadde. Den hadde jeg også likt å være med på.
Men jeg var hjemme med Sophia og venninnen hennes! som helst bare ville være hos oss den kvelden. Så vi hygget med pizza, tv og jenteprat.
Ha en fin lørdagskveld. Klem