10. januar 2014

Let's have a cup of tea !

Dette må være den mest brukte setningen i det engelske språket !!

Du vil høre setningen sagt, i enhver engelsk serie, til og med i engelske krim serier ! Mamma (som er engelsk) liker å si at jeg fikk te inn med tåteflasken, bokstavelig talt....

Jeg drikker min te selvsagt med melk i og litt sukker. Favoritten er noe så kjedelig som Earl Greys teposer, som 96% av alle kopper te drukket i England også er, fakta funnet her !

Når jeg skal virkelig nyyyte, tar jeg te i løs vekt, og da gjerne noe nytt og spennende. Drikker du te?

På bildet ser du også noe søtt. Fått av min kjære, som hadde fått bilen sin polert, på vei hjem hadde min kjære kjøpt med til meg, ett stykke brownie ! (Sto ikke på noe list, og brownie fins jo bare i en sort, umulig å gjøre feil her).

Gjett om jeg koste meg:


Mens jeg virkelig nyter min nye bok. Julegave til meg selv. Bestilt her hos Amazon, da den var umulig å finne hos noen norske bokhandlere....?

Den er en fryd for øyet, fantastiske bilder fra gamle, kjente italienske familier sine hjem. Da gjerne sine Palazzo'er, som har vært i generasjoner ! Alle beliggende i Toscana distriktet.

Jeg syns det er interessant å lese om deres historie, endel har familie som var kjente under 1500-tallets Firenze. Den eldste familie innen vin, Antinori familie, som jeg tidligere har nevnt her på bloggen, men da deres vingård som ligger utenfor Orvieto (Umbria), som jeg har besøkt.

Finner det spennende å se innredningen i slike slott, og store rom, hager osv oss.

Som du skjønner, denne boken anbefaler jeg, hvis du er glad i Italia, interiør og arkitetur samt litt historie ! Ja, den ligger på bordet mitt hele tiden, er vel derfor slike bøker blir kalt: coffe table books !


141 cm har da strikketøyet mitt endelig vokst seg til (skal bli 171 cm ) !!

Og det etter vel 2 mnd strikking, okey skal innrømme..strikker ikke hver dag, men stort sett litt hver gang jeg ser på tv. Noen av dere husker kanskje da dette ble kjøpt inn, hadde min søte garndame på Tjøme sagt, hun hadde brukt ett par kvelder så var det ferdig.

Jeg tenkte ikke mye over dette, før jeg hadde kommet i desember, og var liksom bare kommet knapt halvveis?

Nevnte dette høyt til min kjære, som svarte tilbake:
"Du hørte sikkert feil, hun sa sikkert ett par uker".
Ikke vet jeg, men nå går det mot slutten for meg her, og det skal bli en poncho.

Også tror jeg garndamen min ser antagelig MYE mer på tv enn jeg !


Til slutt, tusen tusen takk for alle god-bedring-hilsner dere la igjen, og ekstra takk til deg som ga så fin info og tips om italienske medisiner.

Må faktisk en tur til Farmacia'n idag, trenger mere TachifluDec pulver, som løses opp i varmt vann, ... formen går litt fremover.

Så jeg krysser fingre for at jeg orker å bli med ut til middag ikveld, invitert ut med engelske venner, og de reiser alt imorgen, vil jo gjerne se de før det....

Ønsker alle en god helg med eller uten strikketøy - og sier bare:

make your self a nice cup of tea, my dear !

7 kommentarer:

Bente sa...

Jeg er ikke spesiell tedrikkende, har nok heller fått kaffe sammen med min tåteflaske. Enkelte ganger smaker det da veldig godt med te. Og det fra HC som du smakte på sjøbua, synes jeg er meget god.
Å strikke en slik lang ponchoen kan ikke ta et par kvelder, jeg ville brukt et par måneder ihvertfall. Den ser ut til å bli fin som alt du strikker. Godt jeg fant halsoppskriften hos deg, må prøve litt forsiktig med trykke pinner.
Har jo hatt en god latter etter mailen din også.
Boken du viser er nok midt i blinken for E,,hun så den på ditt instagraminnlegg, og den står på ønskelisten.

Anonym sa...

Hope you will soon be feeling better...and continue with your tea drinking - the cure for everything!!!

Fru Tunheim sa...

Jeg tror også du hørte feil fra garndamen. Er sikker på at hun sa et par tre måneder..... I alle fall er du kommet ganske langt og aldri vært så nær målet som nå.

Ha en fin fredagskveld.

Thing sa...

Yes!
Nyter en kopp te i denne stund =)
Fortsatt god bedring til deg Helen!
Gooooooood helg!

Villaveien nr 1 sa...

Hei kjære deg.
Så koselig å se her hos deg.
Og så ble jeg så glad for hilsen.
Te liker jeg. Helst Pukka te.
Og så liker jeg pepsi max.
hehe...

Jeg ønsker deg et riktig godt nyttår med god helse og masse blogging:)
Du er flink.
Nyt søndagen, nå er det natt her.
God natt.
Klem Margareth

Elisabeth sa...

Gosj, så lekker den blir den grå ponchoen din. Den er ved å vente på.
Tror sånne garnbutikkdamer må være maskinstrikkere hvis man skulle klart et slikt arbeid på to dager??? Take your time, dear. Fin å bruke når det går mot lysere tider. Gleder meg til å se bildet av deg med den på ;)
Jeg varierer i ulike typer te. Akkurat nå har jeg dilla på ingefær/sitronte som jeg lager av kokt vann, fersk ingefær i biter og skvisa sitron. Mmm… Innbiller meg at det styrker meg og forebygger forkjølelse.

Nei, så må jeg suse avsted til jobb. Jobbehelg og gressenke. P til fjells og flyr på ski ;)
Ha en fin søndag kjære du. Håper formen er god igjen!?

Kjersti sa...

Te må man ha! Drikker det hver dag, oftest til formiddagskosen. Når jeg har gått tur, kommer hjem og spiser litt - og så kose meg i godstolen med te og en lesestund. Hender jeg også bruker melk i, selv om jeg ikke er engelsk :)