4. januar 2014

1 januar 2014 !

Startet med det fineste været!

Vi gikk derfor en lang, fin tur rundt i Bolsena by og strand, før vi kjørte en tur oppom Villa'n vår. Den skulle se over (vi stenger den for vinter) - hente post o.l.

På vei hjem igjen, kjører vi ned igjen mot Bolsena by, og hører på denne fine sangen på radio Subasio, min favoritt radiostasjon her nede, synges av Biagio Antonacci, og sangen heter: "Sognami" som betyr drømmer...og skulle du har lyst til drømme deg litt bort til sommer, sol og vandre i kornåker...ta en titt ! Den er blant mine italienske favoritt sanger for tiden.

Tilbake til det vi så på vår vei,  nemlig denne flotte solnedgangen over Lago De Bolsena, og klart vi, blant mange andre, stoppet opp på vår vei, og takk og lov man stort sett har med kamera i vesken sin, for her er hva vi så på:



Vel fremme til Castello'n, hvor vi bor vinterstid, møtes vi igjen av disse vakre fargene:


Lørdag, og dessverre ikke det samme været - tvert imot - overskyet, grått men vi har da +12 grader på dagtid.

Spiller ingen stor rolle, har masse "innejobbing" på gang, da min kjære og jeg har byttet på kontorplassene våre, så vi har masse rydding å gjøre unna.

Ønsker deg en fin helg - nå venter ett glass med bobler på meg....og en deilig kyllingrett står i ovnen og godgjør seg......så spørs det om det er noe fint på tv ikveld?

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Har du sett så nydelig...som et postkort!

Anonym sa...

Beautiful pictures!!!

Bente sa...

For en utsikt over Lago di Bolsena. Og de fargene som viser seg på himmelen. En nydelig begynnelse på det nye året. Jeg er spent på om vi også vil se dette i 2014.

Har du gitt fra deg kontoret ditt?
Det begynner en svensk serie på NRK søndag kveld. Jeg skal følge med.

Elisabeth sa...

Tusen takk for en deilig videomusikksnutt å drømme seg bort i. Jeg lot meg lett rive med, og løp lekende lett rundt i den italienske kornåkeren - i tankene - mens jeg nyttet med den fengende musikken. Ah! You made my day, dear.
Ikke minst med de vakre postkorta du sender fra Bolsena. TAKK TAKK TAKK!!!

Elisabeth sa...

Gosj! Nå er den satt på replay igjen og igjen...

fruentimmeret sa...

Nyyydelige bilder, Helen!

Jill c",) sa...

For noen fantastiske bilder:)) dypt hjertesukk fra sunnmøre:)))

Nydelig:)