8. desember 2013

Via Monte Napoleone.

Som nevnt, den mest eksklusive gaten i Milano, her ligger alle kjente design merker på rekke og rad:


Tilsvarende fancy biler, parkert utenfor:


Vi hadde et bestemt sted vi skulle innom, nemlig hit - da min kjære arbeider i samme bransjen:


Litt tilbaketrukket fra veien, over en gårdsplass - entrer vi inn til Villa Meissen, som er mest kjent for sitt porselen (tysk merke). Nettsiden her:


For ett par år siden, kjøpte de denne gamle herskaps Villa'n, fra en italiensk designer. Pusset alt opp og åpnet opp i 2012.  Tilfelle du var i tvil, dette er altså en butikk !

Velkommen inn i stuen, hvor alt kan kjøpes, og spesial bestilles, det være seg sofa, stoler, speilet, teppet, og selvsagt kan du se forskjellige porselen figurer rundt omkring som alle er til salgs:


Sengen kan bestilles i alle størrelsen, med spesial lagde madrasser....:


Spisestuen, lampen er italienske design men laget i porselen av Meissen. Veldig morsomt å se dette her. Prisnivå som vel ikke finnes i Norge.... kundemassen er blant annet russere, og de var veldig glad i alt som glitret, særlig i gull, fikk jeg fortalt.

Vi var så heldig å bli vist rundt av en utrolig dyktig og informativ dame, som kunne sine saker.


Hvor er jeg så her, tro?


Gått et vist mange antall trapper opp, til toppen av Duomoens tak:

Her var det helt utrolig å gå rundt, utsmykningen her oppe er amazing:


Likeså er utsikten, Vi måtte spørre oss spørsmålet, hvordan har disse figurene her holdt seg på plass? At ikke vind, storm har blåst de ned for lengst, er jo ett mirakel syns jeg.

Hvordan i all verden fikk de disse på plass? Ja, man må bare bli imponert:





Det var endel av Dumoen som var under restaurering, og her sees noe av det som har blitt gjort. De som er helt hvite er nye:


Milano ble jeg faktisk helt forelsket i - men, da jeg fortalte det til min italienske venninne Cristina, svarte hun meg med følgende: Du forelsker deg jo i alle italienske byer, Helen !

Hun har nok dessverre rett, jeg er og blir svak for Italia !

Vi skal uten tvil tilbake igjen hit, ennå mye igjen å se på, blant annet dette museumet her, som var stengt på mandag, noe som gjelder alle museumer i Italia:



Og jeg glemte vel og nevne, at det ble noen fine poser med innkjøp...og den fra MaxMara, det er faktisk julegaven min fra min kjære, vil du ta en snik kikk? Titt her. ........elsker den blåfargen....


Vi hadde så to dager i Bolsena, før vi pakket igjen for retur til Norge, og etter en lang helg hjemme, gjør jeg klar kofferten igjen, skal møte Mamma og vi skal på julemarked i ......(den som følger med vil se)........ til neste gang, god førjulstid !

11 kommentarer:

Anette Willemine sa...

Wow, for en lekker butikk! Her tenker jeg det må være lett å bli fristet. :)
Milano så hyggelig ut. Har faktisk aldri vært akkurat i den byen. Det er så mange byer jeg gjerne skulle ha besøkt, men jeg har dessverre ikke tid og anledning til å reise så mye.
Ønsker deg en vakker førjulstid!

Klem til deg

Fru Tunheim sa...

Jeg er sikker på at jeg ville elsket Milano med den nydelige arkitekturen og ikke minst de fasjonable butikkene der man kan drømme seg bort for en stund.

Jeg er uvanlig god på window shopping, men aller helst skulle jeg hatt et kort der fakturaen ikke blei sent til meg.

Fru Tunheim sa...

Og du, vesken var superfin og helt enig, blåfargen var utsøkt.

Bente sa...

Du opplevde et annet Milano enn meg. Jeg falt ikke for denne by en etter hva jeg så. Men etter dine bilder......
Vesken er bare flott.

Sylvia sa...

Wow, det er en flott julegave du får av din kjære i å, Helen . Og den var jo helt DEG også!
Morro å se i vinduene i de dyre butikkene. Jeg har faktisk en BVLGARI parfyme her hjemme......det er det jeg har råd til derfra, hi hi
Ellers hadde nok jeg også elsket Milano, som du. Flott arkitektur som tar deg tilbake i tid. De sporene på kirken minnet litt om Sagrada Famiglia i Barcelona, der jeg faktisk har gått fra tårn til tårn over en stenbro, med gele i bena. Har skikkelig skrekken for sånnt, men jeg elsker å utfordre meg selv.
Den butikken med porselen dere var i, wow, sier jeg bare. En skikkelig jålete butikk. Det må nesten vært som å gå i en utstilling.
Og den elegante taklampa ser ut som en bryllupskake som står på hodet. Jada, jeg ser de små, rare detaljene jeg, vet du. ;)
Gleder meg til neste postkort fra deg, som muligens er fra London...???
God tur videre på reisen, Helen .
Klem

Elisabeth sa...

Gosj, her mye mye flott lesning, Helen. Milano er virkelig en by jeg vil se. Og oppleve. Ikke minst "spise meg gjennom". Jeg er litt som han asiatiske du beskrev i forrige innlegg. Å reise til Italia, er mest av alt for matopplevelsen.

Superlekker farge på den nye veska di da. Den tenker jeg går til veldig mye forskjellige farger.

Gleder meg til flere Englandsinnlegg. Hilse mamma´n din masse fra meg. Si at jeg setter veldig stor pris på alle de hyggelige kommentarene hennes inne på Ordovergrind ;)

Olavs Blogg sa...

Takk for en meget flott omvisning i Milano. En kjempeflott by ja.
Ha en fin adventstid.

vimza sa...

åååh milano :) for en lykke, og for en butikk:) tenker meg du koste deg STORT :)
gleder meg til å sette meg skikkelig ned i kveld og lese orntlig igjennom bloggen din igjen :) gjør meg så glad:)
ønsker deg en strålende kveld Helen og lykke til med marsipan;)

Anonym sa...

Fantastic pictures!!!
I love the Villa Meissen! What a wonderful tip you have had...and I'm sure you also enjoyed the shops!

Anonym sa...

PS
The Max Mara handbag...it is BEAUTIFUL...and I love the colour!!!!!

Thing sa...

Wow! Speechless!
For noen fantstiske bilder!!!!!

Å den vesken var bare helt nydelig!