27. desember 2013

24. desember 2013

Ble feiret hos min lillebror, og det betyr også med mine herlige 2 nieser. Med engelsk Mamma, er det selvsagt kalkun på menyen julaften.
 
Det er så koselig å se spisestuen de har, gustaviansk, den har min bror arvet etter vår besteforeldre, og det er rart å tenke på, at vi har i vår barndom spist mang en søndagsmiddag ved dette bordet.

Med barn på julaften betyr det = mange pakker, intet untak i år:


Elin, min eldste niese, hadde for anledningen fått seg rastakrøller, og i samme slengen fikk jeg henne til å flettet mitt hår, noe jeg elsker at hun gjør, fordi hun er såååå flink:

Vi pakker opp gaver etter tur, og det er ikke bare barna som skal hente gaver, neida de voksne også, eehh...meg altså:


Takk kjære Christopher og Eva for en nydelig julaften, med verdens beste middag, har nesten ikke spist siden (min egen skyld, spiste altfor mye)....puuuh....og tusen takk for alle fine gaver jeg fikk fra familie, venner.

Håper din kveld var magisk, og at du fikk akkurat det du ønsket deg :)


Notat til meg selv:
MÅ begynne med minisering av inntak MAT, blitt altfor mye.....bare synd alt er så godt i disse juletider ...

8 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så koselig med barn på julaften. Det er mange år siden jeg har hatt og gleder meg til juler med Elen fremover.

Ja det er jammen meg ikke vanskelig å spise for mye i julen med alle de fristelsene. Nesten litt godt å dra på jobb bare for å komme bort fra matfatet noen dager og glede seg til å komme hjem til det igjen. Uff, det høres nesten fælt ut med tanke på alle de som lever under forferdelige og uverdige forhold.

Uansett, der er her vi er født, lever og bor. Ha en strålende fin lørdag.

Kjersti sa...

Ser ut som det var en fin julaften! Pakker er spennende uansett hvor gammel man er blitt, tror jeg.
Spising, ja... tenkte det samme seinest da jeg våkna i dag. Jeg fråtser i godteri om dagen, og sukker trigger smerter. Ikke så bra altså, men det er så fristende... På en måte er det jo sånn at når jeg vet om det så velger jeg å få litt ekstra smerter, blir for trist å leve helt asketisk også.
Det er vel i dag du drar til Italia? God reise :)

Sylvia sa...

Så fin du var på julaften . Og det er hyggelig å feire sammen med familien.
Det gjorde også vi. Mannen måtte jobbe julaften, så jeg feiret også med foreldre, søster, svoger og tantebarn, og mine egne da.....og min bestemor.
Det blir altfor mye mat og spising i julen, godt den snart er over, phu....... Vi har fått masse konfekt, og jeg lurer på om vi noensinne klarer å få spist den opp.
I går var vi til fest hos venner, med 4 retter, og tilhørende vin. Du kan tro vi koste oss, for dette var ikke julemat.
I dag blir det nok heller en rolig dag.
God tur hjem til Italia . Håper det ikke blåser for mye når dere skal dra.
Klem

fruentimmeret sa...

Fint pyntet, både hjem og folk. Det blir dessverre mye tygging i jula, men i følge halve Norge så blir det andre boller fra nyttår. Vi får se, hehe.

God tur tilbake til bella Italia, og godt nytt år kjære Helen!

Bente sa...

Så koselig julaften deres høres ut. Guttene våre var veldig flinke denne julen. ,
Masse pakker, men de delte ut etter tur. Også Eskil passet på sin tur så klart. Og nissen var innom. Du vet at jeg fikk det jeg ønsket meg. Gipsen er nå av og da skal lærarmbåndet på. Det skal brukes mye.

Anonym sa...

Yes, we really had a very cosy and enjoyable Christmas Eve, and the turkey really was the best I have ever eaten...and I have eaten a lot of turkey in my life!!! It was so lovely to be together with all my family on Christmas Eve...a great big THANK YOU to Christopher and Eva for making everything so lovely!
A big thank you to you also sweet daughter for a really magical and enjoyable Christmas at Tjome!!!
"God tur" back to Italy!Take care!

Elisabeth sa...

Å være sammen med barn på juleaften er noe for seg. Spesielt når det gjelder størrelsen på gavehaugen.

Hos oss er "barna" store, og alt blir dermed roligere.

Flott julekjole forøvrig Helen. Og så hyggelig at mamma også kom på besøk da!

Regner med at du er kommet vel tilbake i Italia nå?
God nyttårsfeiring ønskes deg.

vimza sa...

så koselig julaften dere hadde Helen :)
godt å se bilde av deg, du ser strålende ut:)
ønsker deg en smashing start på 2014 :)
klem!