29. november 2013

Quiz !

Da pakkes kofferten igjen !

Denne gangen kun en liten håndkoffert. Fordi jeg skal ikke hjem til Norge, men kun på en liten 3 dagers helg tur.

Min kjære er bortreist denne uken, og skal lande på returen sin i Italias mote- og finanssentrum, og inviterte meg opp dit til en romantisk helg ! Høres ikke det hyggelig ut kanskje? Italias største gotiske byggverk, og den tredje største kirken i Europa, befinner seg også her !


Klart jeg takket ja. Skal ta toget opp dit, det vil ta meg ca 5,5 timer. Rom er bestilt for 3 netter, på ett lekkert Boutique hotell, noe jeg er veldig spent på å se ! Jeg har avtalt at min kjære nabo Noel, skal kjøre med til togstasjonen i Orvieto fredag morgen. Gjett om jeg gleder meg.

Som han så elegant svarte meg:
"I would be delighted to drive you to the train station, Helen" ! Var ikke det flott sagt? Blir liksom ikke samme svungen på det, når vi sier det på norsk: klart jeg kan kjøre deg til stasjonen. Jeg har snill nabo, jeg. Tusen takk Noel.

Så da begynner jeg med pakkingen. Antrekkene planlegges for hver dag, slik at alt som pakkes med skal brukes. Jeg legger klærne utover sengen. Da er det så lett og se hva som passer med hva. Jeg har tenkt ut mine to middags antrekk, vil jo pynte meg litt. Så en kveld blir i sort med paljett topp, og den andre kvelden i offwhite med rysjebluse.

For sikkerhets skyld ble antrekkene prøvd på, etter all maten dere har sett jeg har spist i det siste, var det greit og vite om penklærne ennå passet ?

Noe jeg kan bekrefte de gjorde, hipp hurra:



På denne turen skal Gucci (sko og veske),  Prada (veske), Missoni (skjerf), Salvatore Ferragamo (sko) få bli med, alle italienske merker. De passer perfekt til bruk denne helgen. Skal faktisk reise i støvletter, tok de frem her om dagen og børstet støvet av dem.

Ser det går i disse fargene: sort, grå, offwhite, lilla skjerf, og blått på denne turen. Topper og bukser kan matches om hverandre.

Alt fikk plass i kofferten, sammen med toalettbag, undertøy m.m, og 2 flasker med bobler, som jeg vil overraske min kjære med.

Da er quizen, hvilken by skal jeg til denne helgen ?

En av dere som kommenterer riktig svar (har du ikke har blogg,skriv email adresse), blir plukket ut tirsdag 3 desember !

Hva får du ? Jo, en liten julegave er tanken min, og hva den er....tjaaa...vi får se hva jeg finner på - til da ønsker jeg alle en finfin helg, har du forresten planer?

Ps, sa jeg at jeg gleder meg ? Gleder masse, sånn at jeg har sommerfugler i magen,og det er ikke så ofte man får som stor :)

Ps, kofferten gikk akkurat igjen:


10 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Milano......så spennende. Ja nå må du love oss både bilder av byen og deg i din flotte garderobe. God tur. Klem fra meg

Bente sa...

Så hyggelig Helen. Dette piffer opp hverdagen, du har en meget omtenksom mann.
Reisen din går til Milano. Jeg har vært der, en litt anderledes italiensk by enn de som er besøkt tidligere.
Gleder meg til å "følge" med deg.
Ha en hyggelig helg. Og klart du måtte ta med bobler.

Sylvia sa...

Jeg tipper på MILANO , jeg. Motemekka i Italia. Og der er det store shoppingsenteret også, med glasstak over. Har aldri vært der selv, men har sett bilder, og følger litt med, da vet du.
Ja, du har en fin samling med merkeklær du. Men det er jo noe du vil ha for bestandig, og det er jo morro å ha når du først bor i Italia, og liker å kle deg pent.
Veldig greit å kunne matche alt sammen med hverandre også.
Jeg måtte le da du skrev at du prøvde alt tøyet før du pakket det ned i kofferten. Hadde jo vært krise om det hadde vært for lite, he he.
Har nemlig en venninne som opplevde det, på en weekendtur. Hun fikk ikke kneppet skjørtet sitt. Hadde lagt på seg, istedetfor å tatt av ( som hun trodde....)
Kos deg masse, Helen . Og husk å ta bilder, da.....
Klem

Fru Tunheim sa...

Jeg er helt sikker på at du skal til Milano, Helen og jeg er ikke bare LITT misunnelig, men VELDIG misunnelig.... Ja på innholdet i kofferten også...ha,ha,ha....

God tur og ha en nydelig helg!

Mette sa...

Det høres ut som det er Milano som får besøk av deg denne gangen! God tur og 'ta oss med' ved å ta masse bilder :-))

Jorunns hobbyblogg sa...

Jeg tenker bestemt at du skal til nydelige Milano :)
Lekker bagasje, så deilig med en liten luxushoteller helg!!
Kos deg Max
Jorunn

Jorunns hobbyblogg sa...

,..... Min iPad skiver egne ting... Skulle være luxushelg...

Anonym sa...

Milano.... håper Julegaven er en ny iPhone 5S..... :-)
Mvh The-Gadget-Man..

Kjersti sa...

Lurt å planlegge antrekkene sånn! Håper du har det fint, det ser sånn ut på bilder på Instagram. Og siden jeg ser deg på Instagram, vet jeg jo godt at svaret er Milano, så det blir egentlig litt juks å svare... Men jeg tror jeg hadde skjønt det uansett ;)

Velsig enig med deg i forskjellen mellom engelsk og norsk. Har ofte tenkt at engelsk er rikere på nyanser enn vårt morsmål - eller det bare at vi nordmenn er litt mer tilknappet av oss og ikke driver med fine ordbroderier? Man kunne jo prøve å berike sitt eget språk, snakka vi ikke om det da vi satt på villaen i høst???

Anonym sa...

Have a WONDERFUL time!!!