7. november 2013

Chiuso per ferie !

Var lappen som sto på Massimos dør, han er baker'n jeg alltid handler hos. Her kjøper jeg "pane rustico", som er det eneste grovbrødet jeg har funnet her nede, og min kjære elsker det.

Men, altså chiuso per ferie, betyr som du kanskje alt har gjettet, stengt pga ferie:


Det er ingen fare at han er stengt, i denne lille byen er det selvsagt 2 bakere til, for ikke å nevne de 2 pasticcheria (kake utsalg), så brød fikk jeg kjøpt.

Og når det er sagt må jeg jo også nevne, det finnes 2 fiskebutikker, 3 slaktere, 2 delikatesse butikker (tenker på Lucca, Bente) m.m, er så hyggelig med disse småbutikkene. Ikke bare store supermarkeder. Godt gjort, med tanke på at det er kun ca. 4.500 innbyggere i denne lille byen !

Mange som har feriestengt her nå, blant annet endel av restaurantene. Ingen turister igjen......

....og mindre folk i gaten om dagen.

Akkurat denne dagen, var vi på vei ned til bokhandleren (som også er kafe, og har ett stort rom som leies ut til diverse arrangementer), til min faste yoga time og du vil aldri gjette hvem som var med meg?

Min kjære !!

Jeg er faktisk ganske overrasket selv !! Men, hyggelig overrasket og veldig glad for at han prøver.

Idag var gang nummer to, og etterpå tok vi oss en kaffe på torget, sittende ute så klart, fordi det var såååå flott vær, at alle satt ute !

Ble så varmt, at min kjære kastet strikkejakken sin - her snakkende i mobil telefonen, iført sin nye joggebukse, som jeg sa han måtte anskaffe seg til yoga timene, fordi det er så mye tøy og bøy øvelser, kan ikke ha noe som strammer da:


Men, selv med 20 grader midt på dagen, så har altså høsten kommet, se bare her:


Nei, nå må jeg hjelpe til med og pakke koffert igjen, ikke min denne gang, men hjelpe min kjære, som skal reise imorgen tidlig på jobb til Vietnam.

Så da venter noen gressenke dager på meg......tro hva jeg skal finne på i helgen? Forresten, hva syns dere om større bilder? Første gang jeg prøver det ut her.

Ps:
Mens vi var i Norge, har maler'n vår slett ikke hatt ferie, han har arbeidet på Villa Helena, se bare her ! Ferdig bilder ikke tatt ennå....

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Mange flere menn skulle ha prøvd seg på yoga. Jeg har en copilotkolega som er superfornøyd med den for for trening for en litt stiv herrekropp. Håper din kjære fortsetter og kjenner at musklatur og skjelett myknet litt etter litt...

Håper du får fine dager fremover. Jeg har full jobbehelg med stopp i London fra lørdag kveld til søndag. Gleder meg til det, men tid til storshopping blir det ikke siden de fleste butikkene ikke åpner før 12 på søndag. Jeg må dra fra hotellet kl 13.30.

Bente sa...

Ååå Helen, å se bildene dine fra Bolsena får meg virkelig til å lengte tilbake igjen. Sitte på torget hos Raisa med kaffe, kjøpe ost hos Luca, og pane rustico hos Massimo.
Yoga'n fikk jeg ikke prøvd for da hadde Kristina ferie.
Da betyr det at jeg må komme tilbake.

Du finner sikkert på noe spennende når T er på reise.

Ciao bella Helen.



Elisabeth sa...

Kult at T har lyst til å prøve yoga. Der jeg går på yoga er det fler menn.
Italia er spesiell med alle sine små nisjeforretninger. I min lille by har vi fiskebutikk. Der er jeg trofast kunde.
Nyt gressenkehelgen. Tipper at du fyller den med gode gjøremål.

Elisabethklem

Maliva`s verden sa...

Alltid koselige å titte innom deg Helen.....og nå trodde du kanskje jeg var i Italia, men nei da. Da vil jeg så klart gi deg beskjed. Jeg og min familie stortrives her i Fr.stad, og savner ikke frjulstiden i Frankrike. Men over nytt år er jeg nok klar for en tur nedover igjen skal du se...
Bon week-end!
Klem fra meg