3. november 2013

Blåtimen !

Syns jeg er såååå vakker ! Er du ikke enig?

Hvorhen jeg er, prøver jeg alltid og stoppe opp av og til, og "ta inn over meg" blåtimen, og lørdag skulle vi virkelig nyte den...

Planen var klar, vi bestemte oss litt i hui og hast, for og kjøre ned til Verdens Ende og egentlig få med oss solnedgangen.

Noe du ser vi ikke rakk.....fordi på vår vei, måtte vi stoppe hos en nabo, som lager den fineste steinmuren jeg har sett !! Akkurat da, var eieren ute og holdt på med dette prosjektet sitt, så vi måtte jo gi han velfortjent  ros !

Derimot rakk vi og komme til blåtimen:

Siste på en lite stund her på Verdens Ende for vår del.....


... da kofferten er pakket igjen, og for moro skyld telte jeg hvor mange ganger jeg har pakket ned kofferten de siste 2,5 ukene og kom til 5 ganger....da har jeg ikke telte med alle gangene den også pakkes opp...så gang med to.....
(Først pakket ned da jeg flyttet opp til Villa'n når pokerklubben kompå besøk, så pakket ned da de dro og jeg igjen flyttet ned til Bolsena og samme kveld pakket ned igjen fordi jeg skulle reise til Norge, vel fremme i Norge skulle jeg inn til Oslo for 2 dager, så en helg til Hvaler og nå fordi jeg skal til Italia, igjen)

Men, nå er planen at den ikke skal pakkes på 4 uker......så får vi se om det vil stemme?



Glad vi flyr med SAS imorgen, da Norwegians piloter truer med streik mandag...og det er jo kjedelig for de som blir rammet.

Så "sees" vi neste gang i bella Italia, hvor værmeldingen frister med regn og +17 grader !

PS, landet i Roma til 24 grader og sol, og Bolsena var overskyet med sine 18 grader ... ikke sett noe regn ennå....kl.18.30....?

13 kommentarer:

fruentimmeret sa...

Nydelige bilder av et idyllisk sted. Blå-timen gir god stemning.

God tur tilbake til bella Italia. Tenk at det er fjorten dager siden vi besøkte deg der allerede! Ikke rart du er en mester-pakker.

Ciao og so long... :-)

Bente sa...

Så vakkert Helen. Stemningsfulle bilder. Jeg ønsker deg en god tur tilbake til Italia og Bolsena med nye eventyr.
Du er en sann mester i å pakke kofferter, det er jeg enig i.

Villaveien nr 1 sa...

Hei skjønne Helene.
Så vakkert og stemningsfyllt.
For en herlig opplevelse å bare nyte den vakre naturen, og blåtimen.
Ønsker deg god tur til Itala.

Morsomt med komplimentet hihi... tuppene ja... hoho


Fru Tunheim sa...

God tur og vi får håpe på flotte italienske dager.

Jorunns hobbyblogg sa...

Så nydelige bilder:)
Ikke så mye regn i Italia nå.....og godt over 20 grader, kjennes veldig deilig ut

God tur!
Jorunn

Kjersti sa...

Du er og blir en nomade! Godt du trives med det :)
Enig med fruentimmeret, det er rart at det er to uker siden vi var hos deg. Tida går så fort, det er viktig å prøve å ta vare på hver eneste dag, eller faktisk hver time, hvert øyeblikk!
I dag er siste dag av min gressenkehelg - HP kommer hjem fra Spania seint i kveld. Den store utfordringen for meg har vært å gå tur med Bamse hver dag uten å bli helt ødelagt i kroppen. Har klart meg fint, synes jeg - og til og med vært en tur på kunstutstilling lørdag og konsert i går. I kveld skal jeg også bort, på et lite kurs om sensitivitet og styrke. Uvanlig aktive dager til å være meg, men veldig ok.
God ny uke til deg! :D

Kjersti sa...

Og forresten: nydelige bilder fra blåtimen! :)

Sylvia sa...

Blåtimen, så nydelig. Jeg er også glad i den. Synd dere ikke rakk solnedgangen, men det er vel noen i Italia også, tenker jeg ;)
Sikker godt å komme ned til varmen igjen. Egentlig har vi jo det varmere enn vanlig her nå. Jeg har ikke tatt frem vinterjakka helt ennå.......
Du skriver hos meg at du ikke får brukt for enda flere sjal osv.....men det heter : man kan ikke få nok sjal!!! Så nå vet du det.

Anne sa...

Sett noe så vakkert som dette da! svaberg og himmelsk himmel, du bare MÅ vel vedkjenne deg at det er flott her i moderlandet å Helen :-)

Mette sa...

Vakkert. Savner lyset i Norge. Ganske spesielt :-)

Elisabeth sa...

Har forstått at du trives med det, Helen, "nomadelivet" ditt.
Virker som dere får det beste ut av to kanter av verden.
Og Verdens Ende er et av de fineste plassene på den ene kanten. Iallefall syns jeg det. Flotte bilder, spesielt det første. Måtte "blåse" dem opp for å se dem i stor størrelse. Sukk.

Sommervarme i Italia enda. Håper det varer ved. Min yngste reiser til Roma i morra. 5 dager i denne flotte byen for første gang. Tipper det ikke blir siste.

Tudeloo, fine du.

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Fantastic pictures...so beautiful and blue is my favourite colour!!!