28. oktober 2013

Her er jeg ...

.... i mine nye kremfargede bukser, og jakke (regner med Kjersti og Tove kjenner den igjen, dere som overtalte meg til og kjøpe) og jeg er ikke i Italia, men derimot på Bastøy fergen fra Horten over til Moss, og det i fineste høstværet Norge kan vise med sol og +13 grader denne fredagen 25 oktober !

Jeg ankom Norge tirsdag forrige uke, og vi var bedt bort til helgen til min fineste bloggvenninne Bente, som jeg tidligere har nevnt her på bloggen, sist da hun og hennes mann var i Bolsen i september.

Vi ble den gang, invitert til hummerlag til høsten - og tenk brått var denne helgen kommet !


Vi skulle ha helgen på Skjærhalden (Hvaler), i deres flotte rorbu.

Den er innredet helt i Bentes ånd, og er så delikat  med varme farger, og fine maritime innslag, samt mange fine detaljer sånn som dette søte skiltet på vårt gjesterom:

Fredag kveld fikk vi servert Bentes hjemmelagde Beef Bourguignon, som jeg lurer på om hun har funnet oppskrift på her fra Trines matblogg?

Etter en deilig lang tur, rundt i nærmiljøet, var det godt med en stor kopp te, og jeg ble skjemt bort med deilig teposer kjøpt hos Home and Cottage, samt gode oster hadde vi til en liten "teatime" lørdag formiddag.


Mens vi gikk turen vår, hadde gutta våre dratt ut etter F sine tegner:

 Fangst ble det:


Her er middagen vår kokt ferdig:

Har du sett så flotte hummere?

Heldig vi som skulle få spise disse, og fikk servert nydelige italienske viner til, ett riktig luksus måltid dette her:


Tusen takk til deg Bente og din fine mann, for en uforglemmelig helg, med god mat, deilige viner, masse fin prat og ikke minst latter og sang.

Dere er virkelig det perfekte vertskapet:


"Og alt takket være ett tastetrykk i bloggverden", som du så fint sier !

Hvem hadde vist vi skulle oppleve så mye moro sammen? Ennå morsommere at våre karer har så mye til felles? Jeg føler meg veldig heldig som får nye, gode venner i voksen alder.

Tusen takk for oss !

10 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ser ut som kjempekoselig lag i deres delikate rorbu.. Flott var du i det nye kremfargede antrekket.

Sylvia sa...

For en koselig helg dere har hatt . Jeg har jo lest om den først hos Bente.
Så flott du var i det antrekket, da. Godt du hørte på hva venninnene hadde å si, og at du hørte på det gode rådet.
Det ser jo helt fantastisk ut hos Bente og mannen hennes. Lekkert og koselig.
Og jeg kan ikke noe for det, men hun ser altså ut som meg på det siste bildet .......
Kos deg med finværet mens du er i Norge . Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Dette må jo bare ha vært en gullhelg, så veldig hyggelig ut
Litt av en hummerfangst forresten
Kos deg videre i det fine høstværet
Jorunn

Maliva`s verden sa...

Åh så koselig, har du vært på mine trakter du a Helen....her skulle jeg også ha vøri, heldige deg/dere.
Velkommen tilbake til Noreg....jeg nyter fortsatt varmen her i France. Men er plutselig tilbake i Norge jeg også. Klem

Bente sa...

Tusen takk Helen for så hyggelig omtale av vårt sted. Vi hadde det så morsomt. Og jeg gleder meg til mer, fredag den 13. kanskje,
Og ser du har fått med deg en linselus.

vimza sa...

jeg ble dødelig forelsket i den jakken ...åh så vakker! men på en så vakker kvinne ble den jo enda skjønnere :P

du har virkelig vært heldig og fått mange skjønne venner, men vet du Helen, at det er nok fordi du er ei så super dame selv også tenker jeg ;)
Tusen takk for den fine turen også i Norge :)

Yvonne!

Thing sa...

Så artig Helen! :D
Ser veldig hyggelig ut!
Og du er jo strålende vakker som alltid ♥

Elisabeth sa...

Hei på deg, Helen.

Her var det myye lesing å ta igjen. Har hatt bloggfri en stund.

For en superhyggelig Hvalerhelg dere har hatt da gitt. Fine greier denne bloggverdenen. Hvis ikke hadde jo heller aldri jeg blitt kjent med deg.

Og den jentehelgen så jo bare herlig ut. Full uttelling, latter, shopping, vin, mat, skravling, sightseeing… kan´ke bli bedre.

Håper du har gode Tjøme-dager, min venn.

Kjersti sa...

Du er kjempefin i det nye antrekket! Jakka er som lagd til deg :)
Også så koselig å lese om hummerselskapet. Herlig at dere to parene har funnet hverandre så solid.

fruentimmeret sa...

Enig med Kjersti: Du kler den nye jakken. (du kan alltid stole på poker-girls), men hvorfor hadde du ikke på den sorte buksen?

Så veldig godt ut med superfersk hummer. Så hyggelig at dere har truffet hverandre i bloggverden :-)

Håper du føler deg bedre.
Klem