2. oktober 2013

Bli med på visning...

Husker jeg nevnte i forrige innlegg, vår nye venn Dino hadde sett på en eiendom, her i Bolsena?

Det rare var, da han begynte beskrive hvor dette lå og om eiendommen, viste vi med engang hvor og hva dette var for noe.

Fordi min venninne, som var på besøk her nede i 2007, de hadde den gang kjørt forbi dette og hennes mann ble faktisk litt nysgjerrige på prosjektet...men, ikke mer enn at han spør hvert år om det har skjedd noe med det.

Så søndag gikk vi på tur opp til denne eiendommen, min venninne ville gjerne se bilder derfra 5 år etter, hvor hun bare måtte innrømme, det var ennå mere gjengrodd og forfallent.

Jeg ser for meg med engang hvordan teksten til en litt uhøytidlig salgsannonsen ville vært...i Norge vel og merke, for her i Italia ville det kun stått: tomtens størrelse, hus, og tutto restaurering:

"5 måls tomt beliggende  i høydedraget over Bolsena by. Det står alt på tomten ett eldre hus, utført i stein dog av varierende  sorter, mangler alle vinduer"

"Rester av ett lite tilbygg, i tilknytninge til hovedhuset, kan ha vært til husdyr, i sin tid, fint for deg som vil begynne med høner"

"Gjengrodd hage, med stort potensial, her kan  man fritt frem sette sitt eget preg på drømmehagen sin"

"Inneholder 1 etg, kjøkken/spisestue med det som engang var en stor grue, stue med ehhh...antagelig i sin tid en koselig peis.

2 etg, er ikke besiktet * Gjøres på eget ansvar. 

Eiendommen har fin utsikt ned mot Bolsena.

Stort potensial for den som er glad i og jobbe, og ikke har noen planer de neste årene - du bør også har stor erfaring med renovering, da alt må gjøres !"

Annonsen slutt.

* Da jeg ikke turte og gå opp trappen, tilfelle jeg gikk gjennom gulvet, og landet i 1 etasje, som var overfylt med dueskitt:




Selges rimelig, dog egentlig ikke lagt ut til salgs.......

Som i praksis betyr, Dino fant ut hvem som eide, tok kontakt, og det er 2 brødre som eier idag. Den ene vil selge, den andre ikke.....tro hvorfor han som ikke vil selge, vil beholde dette her? Det står bare og forfaller bort..

Ville du kjøpt dette her ?

Jeg er veldig spent på hva vår nye venn gjør.................og når det er sagt, må jeg vel innrømme, han er i entreprenør bransjen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig!!!

Monica

Sylvia sa...

Hm...han ser nok potensialet med dette huset.( hvem gjør ikke det!!!)
Men jeg mangler tid og penger, og hadde nok aldri kommet i mål, må jeg innrømme.
Jeg følger med på Drømmehjem på tv, og der kjøper jo folk alt mulig, og bygger opp til noe helt fantastisk, som blir beboelig til slutt. Jeg ser opp til sånne folk.
Huset er virkelig " sjaarmerende" Helen.
Lykke til Dino .

Fru Tunheim sa...

Jeg hadde kjøpt det om jeg hadde mye penger og kunne kommet tilbake når det var ferdig revet og noe pent bygget opp.

Bente sa...

Jeg er jo alltid spent når du tar oss med på visning Helen. Dette er virkelig et potensiale, men masse jobb. En entrepenør har vel mange muligheter og jeg får håpe at brødrene selger til Dino. Så spennende da.

Du vet jo hvordan annonser skal lages også du, morsomt å lese "din" .

Anonym sa...

I think he might buy it...!!! If he does, I wonder if he will renovate it or pull everything down and start all over again!!!
Love your "annonse"!!!!!

Jorunns hobbyblogg sa...

Helt klart et hus i gruppen hus med sjel og sjarme og eiendom med potensiale

Jorunn

Anonym sa...

Looks like a lot of work needs doing, but could be a fantastic result for those who dare to take on the challenge!