20. september 2013

SMILET !

Jeg opplevde noe idag, som jeg bare må dele med dere !

Som dere vel har sett, ser jeg vel ikke akkurat typisk norsk ut, jeg er veldig mørk i håret mitt og for tiden også ganske brun i huden, så ja, jeg ser vel ganske italiensk ut.

Når det er sagt, kommer nå det jeg opplevde.

Jeg går nede langs strandpromenaden, og går mot en en søt dame, som jeg med engang ser ikke er italiensk. Hun har stoppet opp og ser utover innsjøen, mens hun venter på en mann som kommer mot oss.

Idet jeg går forbi henne, smiler jeg til henne, og hun smiler tilbake til meg. Mannen hennes hadde nå kommet frem, og jeg hører hun snakker engelsk til han, og sier:

"Oh, darling, I do love the italian people, that lady going passed me, gave me the biggest smile".

Ja, hva kan jeg si......! 

Det beviser vel at ordene: ..."when you're smiling the whole world smiles with you" fra denne sangen, er vel sant, da? Jeg skal ihvertfall fortsette og smile.


God helg alle sammen !


7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så herlig kommentar og den fikk deg til å smile en gang til vil jeg tro....

Bente sa...

Ja Helen du smiler med hele deg. Et smil kan forandre så mye og DET vil jeg også gjerne fortsette med.
En virkelig vakker historie du forteller idag synes jeg.
Ønsker deg en herlig fredagskveld, med gullrekka og alt du vet. Vi skal på torskemiddag til nabo'n på Hvaler.

Anita sa...

Fin blogg du har og herlig opplevelse:-) God helg :-)

Hilsen Anita

Anonym sa...

It really does make ones day when somebody smiles at you...I love it when that happens!!!!I do that often here where I live and it's quite amazing how people remember that, and then the next step is a very nice "good morning"!!!!!!

Kjersti sa...

Dette er virkelig noe å tenke over! Så lite som det koster å smile til noen, også så mye som det kan bety for den personen. Jeg skal jammen bli (enda) flinkere til å huske å smile til både kjente og ukjente! :)

Anne sa...

Uansett elder eller nasjonalitet, en forstår du er en blid trivelig dame <3

Å som skrives her, smil bør deles, koster så lite men gir så mye. En annen ting når en reiser litt rundt er at en bør tenke litt før ordene ramler ut av munnen, verden har jo blitt så liten så liten, og det er ikke alltid slik vi tror det er :-)

fruentimmeret sa...

Jeg smiler med deg :-D