2. september 2013

Opera kveld ?

Som endel har fått med seg her i blogglandia, har jeg for tiden en bloggvenninne boende i lille smuget rett ved vår bolig her i Castello'n !

Ja, det er søte Bente fra bloggen gelleinsgalleri, se den her.

Hun og hennes mann er på ferie her i Italia. Etter å ha kjørt ned fra Norge. 

Vi flyttet ned hit lørdag, etter at gjester ankom til vår Villa. Faktisk har mannen i familien sendt meg en forespørsel for 2 år siden, men den gang ble det ikke noe tur på de til bella Italia, men nå som han selv sa: 

"Jeg har siklet på denne Villa'n i to år, så endelig fikk vi til en ferie her nå"! Moro å høre sånt.

De forlot Bergen i regnvær og 15 grader, og likte veldig godt å komme til 30 grader og knall sol - noe som forøvrig er meldt hele uken.

Ihvertfall, igår i Bolsena, var det en gratis konsert, og det sto på programmet Opera. Jeg til og med spurte, joda det var opera fra kjente stykker. Klart jeg spurte Bente om å bli med, og avgårde vi troppet opp. 

Det hele begynte med nesten 40 minutters innledning av taler, fra borgermesteren, en annen fra kommunen, 2 eldre karer til samt til slutt en dame som holdt en tale, og ennå en ny dame som skulle være konfransier etter en annen dame...osv.....tok ingen ende dette her !!

Scenen ble så entret av en dame og mann, som satte seg til piano, og spilte i vei....og spilte...og spilte....og etter en liten stund, var det ganske klart, her kom det aldri på tale om noen som skulle synge, opera !!!!!

Etter en halv time, ser jeg bort på min kjære, og på enden av hans side sitter en kar som sover, okey den veien var da umulige å gå ut. Gudskjelov, ble redningen fra Bentes side, der var det kun 2 personer som satt, og de var ihvertfall våkne. 

Jeg hvisker til henne og mannen: - skal vi gå? Her kommer tydeligvis ingen og synger for oss...... 
De nikket øyeblikkelig, og da det ble et bittelite opphold i piano spillingen, som forøvrig var veldig fint...men, det var jo ikke dette vi trodde vi skulle høre, så reiste vi oss brått opp alle fire, og gikk stille ut. 

Det rare var, at da vi kom bakover i salen, reiste brått minst 10 personer til seg opp, og slo følge med oss ut av konserthuset, som forresten er en ombygd kirke. Så det var ikke bare vi som ble skuffet !!

Dessverre, ble det noe tull med kamera, så ingen bilder og vise fra gårdsdagens episode...... :(

Men, den gode nyheten, ser ut til at Hvasser snekka til min kjære, igjen er i farta....den har ikke ville fungere i hele sommer !! Og etter veldig mye "om og men".....og diverse bytting av diverse deler, som jeg ikke nå husker navn på, ser det ut til å ville gå igjen, du ser ett innlegg om dette her.

Og båten har jeg såklart et bildet av:


2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så leit at dere ikke fikk det dere kom for. Det er jo ingen grunn til å bruke en hel kveld på noe som er uinteressant så jeg forstår at dere fant på noe annet.

For min del så er jeg ikke så glad i opera. Har aldri vært på det live, kun hørt på når Mannen setter på en cd. Han er glad i opera.

Ønsker dere fortsatt flotte italienske dager.

Anonym sa...

I must say that was a rather strange "opera concert"...oh well, at least you managed to escape!
Glad to hear the boat is now in order again!