1. september 2013

Gjestene mine....

......  begynte å ankomme:


Og med de kom da også "desserten" !

Ja, Sylvia jeg hadde tenkt på pannacotta ... hjemmelaget etter din oppskrift, men fikk beskjed at Dario ville  bake en kake til oss.

Den ankom proft pakket inn i denne esken:


Har du sett noe så fristende? "Cheese cake" toppet med røde frukter:



Kan love deg, den falt i smak hos alle.

Ja, vi satt inn og spiste. Dog det var vel 20 grader på kvelden, men for italienere blir det litt kaldt. For dem har høsten kommet, og jeg elsker italiensk høst, fordi den fortsatt er varm. Vi har 27 grader midt på dagen ! Så jeg pleier og si, høsten her nede er som en god norsk sommer.


Kvelden ble avsluttet med å sende opp "ønskeballonger", vet faktisk ikke helt hva disse kalles, men det er liksom små luftballonger, typisk nyttårsaften "gadget", sendes opp og man skal ønske seg noe.

Vi sendte opp, for å feire at 3 av oss hadde hatt bursdag i august !


Tok litt tid før den fikk varme nok av sin lille flamme, så dro den til værs:




Litt vel spennende ble det, da en valgte å landet oppi ett tre....og vi har ganske mange trær og tenkte, oooppss....skaper vi nå en skogbrann ? Det var jo ikke meningen.

Den skulle jo liksom dratt rett opp til værs...og ett lite vindkast reddet den situasjonen, da den brått lettet videre på sin ferd opp mot stjernene...!

Det hadde vært en herlig kveld, og jeg må igjen takke deg, Dario, for en aldeles nydelig kake !!

PS:
- til Kjersti, jeg vil gjerne lage mine fylte kyllingfileter til høsttreffet vårt, god ide ! Håper fruentimmeret også liker dette...?

7 kommentarer:

Anonym sa...


The cake looks delicious! Glad you had a lovely dinner party!

Sylvia sa...

Det var godt du skippet Pannacotta'en, for den kaka så bare himmelsk ut, og en bit var vel for lite!!!?
Disse lyktene er vel slike kinesiske lykter, som de kalles. Det er så artig at de letter pga varmen fra flammene. Godt den lykten ikke ble i treet. Det hadde vært litt skummelt.....

Her hjemme kjenner vi at høsten har kommet. Ja , det e jo den først høstdagen i dag, 1 september. Men alikevel har vi et nydelig vær fremdeles. Det er igrunnen ganske fantastisk hvor lang sommeren ble i år.
Klem

Fru Tunheim sa...

Det så ut som en vellykket og superkoselig kveld. Jeg for min del elsker slike små intime middager med noen gjester rundt bordet. Store fester med mange gjester er ikke jeg helt komfortabel med.
Når det gjelde hjemme hos meg, har du helt rett. Kunsten på veggene har byttet plass og jeg har tatt bort masse. Vi har altfor mye synes jeg og har plassert resten på et rom i kjelleren. Nå er jeg spent på hva Mannen sier når han komme hjem fra hytta neste uke. Mon tro om alt kommer opp fra kjelleren igjen?

Bente's sa...

Pannacotta er favoritten her i hus, men kunne nok sikkert fristet de vel så mye med den lekre kaken. Fingerkjeks som er rundt den?
Så god ide å feire med kinesiske lykter. C",)
Bente

Anne sa...

Den som var gjest hos deg du... sukk...

Elisabeth sa...

For en koselig kveld!
Jeg må smile selv og blir i godt humør, når jeg ser Terjes gode glis på det ene bildet.

fruentimmeret sa...

Jaaaa, Fruentimmeret gleder seg!