13. september 2013

Fredag den 13 !!!

Begynte ikke bra for min del.....

Min kjære skulle kjøres til Fiumicino flyplass/Roma, og det tidlig på morgenkvisten. Men, den fine bilen hans ville slett ikke virke, flatt batteri !!

Dette var virkelig verst tenkelig tidspunkt. I Bolsena er det ingen taxi og få tak, nærmeste er faktisk Orvieto som er nesten 25 minutter unna.

Da er det godt med ett nettverk i Italia. Victor vår faste gartner som jobber på Villa'n vår, hver sommer, ble ringt til. Kunne han væresåsnill og kjøre til flyplassen - og det ASAP !

Joda, han kom innen 10 minutter, og gjorde om på litt andre jobb-avtaler han hadde. Snakk om flaks.

Så sto jeg der igjen da, men en båt som ikke virker, en bil som ikke virker...og skal være gressenke i en ukes tid, jeg kunne ikke annet enn å le, dette var liksom ikke mulig.

Jeg kan ikke nok italiensk, slik at jeg kan ringe Mercedes verkstedet og forklare hva som har skjedd. Nei, da må jeg ty til nettverket vårt igjen, kjære Kerstin, tolken vår. Hun tok telefonsamtalene for meg, så bilen skal bli hentet eller muligens de kan bytte batteri på stedet, men det blir først på mandag.

Hadde faktisk akkurat idag, ting og tang som måtte gjøres på Villa'n vår. Igjen virker nettverket, Kerstin kjørte meg opp dit, og etter 6,5 timer hentet Victor meg igjen.

Utrolig godt og se at nettverk, virker !Ja, og jeg ser jo nå hvor viktig det er, spesielt i utlandet - tusen takk for hjelpen Kerstin og Victor, uten dere hadde jeg vært fortapt idag.

Vel hjemme igjen i Castello'n - nyter jeg denne utsikten ut av mitt lille kontor:

 Og fryder meg over at internett virker, så jeg kan jo blogge:


Ellers har jeg laget avtaler for min gressenkeuke. Første imorgen allerede, frokost på torget med min venninne Cristina, så jeg har noe koselig og se frem til imorgen, og ikveld er det jo gullrekka igjen, og TV'n virker jo......hurra !

Ønsker alle en riktig så flott helg ! Hvordan har forresten din fredagdentrettende vært?

8 kommentarer:

Bente sa...

Ja Helen du vet hvordan den 13 virker hos oss. Alltid noe spes som skjer positivt her. Telefon fra Norge, hvor Simon på 10 år meldte seg på Gressvik talentene og kom først til finalen, så kom han på tredje plass.
Fra Positana også en hyggelig telefon. Nå blir det en tidlig kveld på oss.

Fru Tunheim sa...

Noen ganger er det litt deilig å være gressenke også, men da uten bilproblemer. Håper helgen din blir fin.

Sylvia sa...

Fredag den 13 er lykke dag hos oss, for da ble Sophia født. Men jeg har da opplevd sånne ulykkesager også, slik du hadde i dag. Og som det sies, en ulykke kommer skjeldent alene. Som regel skal det skje 3 slike ting etter hverandre....

Men , ell i uhell, du har jo emner og nettverket ditt i Italia, så det ordner seg for snille jenter.man har alltid noe igjen for å være snill, det kommer alltid tilbake. Bra er det.

Som du så inne hos meg, så ble det "Postkort" alikevel, fra København. Jeg har bare noen få dager her, og de er stappfulle, så jeg hadde faktisk ikke regnet med at jeg ville rekke det.........
Men jeg nesten løp rundt i gatene, for å være på de plassene jeg liker aller best.....og da ble det heller ingen kald øl...ikke før i kveld.

Så får du ha lykke til resten av uke. God helg, klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Det ordner seg for snille jenter, er det ikke sånn da? Det verste er jo hvor avhengige man er av bil ... Du får kose deg Max uka igjennom da....... Det har du antagelig ingen problemer med....
Og god helg!
Jorunn

Elisabeth sa...

Nei og nei…
For en dag!!! Uflaks, som Severin suveren ofte sa. Flott at du har gode folk rundt deg, som stiller opp når det kniper.

Kos deg med lunsj på torget og nyt gressenketilværelsen denne uka. Håper bilen straks blir kjørbar. Ellers blir det myyye trim, Helen. He he...

Mette sa...

Kos deg i uken som gressenke. Noen ganger er det faktisk moro å finne på ting alene og så blir jo gjensynet desto hyggeligere! :-) lykke til med transportproblemene...! Ikke moro, nei!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vilken härlig blogg du har och vilket skönt liv..!
Jag hittade in till din blogg från Malivas, och har nu suttit här och njutit av fina bilder och spännande läsning.

Ha en fin dag!
Mia

Kjersti sa...

Godt du har et nettverk du kan ty til! Veldig kjedelig når ting ikke virker, synes jeg. Det tar sånn tid og er ofte så kjelkete å få ordna. Hvorfor kan det ikke bare virke????? Grrr!!!!