10. august 2013

Tilbake til..........

............. NORGE !

Første jeg oppdaget, glemt lader'n til mobilen min i Italia, krise !

Neste jeg oppdaget, var disse to brune skoene som lå oppå gjestesengen, som her i huset brukes til "stedet hvor alt som skal tilbake til Italia legges" - hvorfor lå da dette skoparet til min kjære her?

Ved nærmere undersøkelsen så jeg jo hva som var galt, gjør du?

Begge er i brunt, semsket skinn, og begge er en venstre sko !! Klart ser du de bakfra, ser du forskjellen, men i farten hadde ikke min kjære sett dette:



Så jeg måtte le, og tenkte jammen var vi slått ut av varmen i Italia, da vi pakket koffertene våre.

Jeg pleier å være ganske stolt, over sjelden å glemme noe som helst...men, engang må jo være den første, med x-antall flighter i løpet av ett år.

Vel hjemme fikk jeg også min bursdagspresang, en ny sykkel, som måtte monteres litt sammen:


Deilig med temperatur forandringen, på vel 15 grader mindre her, noe som gjør at jeg orker å sitte ute med  mitt rosa strikketøy for tiden. Og innimellom må jeg alltid kikke gjennom en av mine favoritt håndarbeidsbøker....

"Maskeball", av Tine Solheim,
 

...fått en julaften av min stedatter, og jeg elsker å bla i den, så masse fine farger, og denne gangen merket jeg meg disse fine ordene:

"En bok er som
en hage du
bærer i lommen". 
arabisk ordtak

Og med disse ordene ønsker jeg alle en finfin helg, og spør deg:
- hvilken bok er din favoritt bok, som tas frem igjen og igjen, bare fordi du vil nyte den ?

9 kommentarer:

Elisabeth sa...

Stiiilig sykkel du har fått da Helen! Du må legge ut et bilde meg deg i sykkelaksjon. Bruker du hjelm? He he…

Ellers aner jeg at du er i gang med ny jakke i herlig rosa farge. Samme modell som den turkise? Den var jo så lekker.

Jeg har noen hagebøker som jeg stadig kikker i. Ønsker meg flere, bl.a av danske Claus Dahlby. Kjenner du til han? Han har en en fantastisk blogg og Youtube er full av små videosnutter fra vandringer i hagen hans.

Fin Tjømesøndag til deg kjære.

Bente's sa...

Ups, fort gjort...var jammen bra han la merke til det og ikke etter hvert klaget over at den ene gnaget litt. C",)
Så flittig du er - var så ivrig strikker før i tiden, men etter at svigermor strikket en herregenser str xl på under en uke....tenkte jeg at den biten får hun ta seg av heretter. Men - kanskje jeg skulle latt meg inspirere igjen, av deg.
Stilig sykkel da gitt. Håper du får lange fine turer med den.
Bente

Sylvia sa...

Velkommen hjem til Norge igjen, Helen.
He he....to venstresko. Det minner om den gang jeg kjøpte to venstre-støvler , da vi var på ferie i DK. Kunne ikke brukes til noe som helst, he he
Så flott sykkelen din er. Skal du ha kurv foran, kanskje? Det passer liksom til deg, det....
Jeg har hyllemeter med strikkebøker ,og alle blir bladd ofte igjennom. Dessuten elsker jeg å se i bakebøker
( som jeg også har mye av)
Mest ser jeg i Interiørblader. Får aldri nok.
Kos deg masse i den behagelige temperaturen som er nå. Jeg elsker høsten.
God søndag.

Anonym sa...

Congratulations with your lovely new bike!
Had a laugh about the shoes...oh well, blame it on the heat in Italy!
Hope you enjoy your stay at Tjome. Looking forward to seeing you on Tuesday!!!

Kjersti sa...

Hmm, begynner å bli glemsk ja... ;)
Jeg er vel egentlig bare skikkelig imponert over at du klarer å farte så mye hit og dit uten å glemme noe stadig vekk!!
Koser meg i England som du vet! :)

Thing sa...

Hehe.. Så morsomt med de skoene da =)
Grattis med sykkel!!

Favorittbok (som ikke er en roman)
må nok være Julekokeboken til Nigella... =)

Men ellers har jeg masse masse juleblader (surprise!)
jeg drømmer meg bort i..... =)

Håper søndagen er god!!

Bente sa...

Fort gjort er det jo å forveksle sko når de ser så like ut. F kjøpte seg nye skinnskomi Strasbourg for noen år siden. Han prøvde bare den ene, så når han kom til hotellet og så,i esken var det forskjellig brunfarge på dem. Og butikken var stengt.
Blir jakken din rosa? Jeg hadde sett for meg dypere lilla farge. Nå husker jeg ikke hvilket garn du bruker. Kunne tenke meg en til jeg også, eller til min datter kanskje. Jeg ser nå for meg rust eller rødt. Må vel ha med strikketøy på min planlagte reise. Har hørt både fra Bodil og Noel så alt er klart. Gleder meg!

Anne sa...

He he mannfolk!!! men kjekk å ha da når skrutrekker`n skal frem som her :-)

Ååå gratulerer så masse masse med dagen som har vært Helen!!! mange mange gode klemmer fra meg til deg :-)

fruentimmeret sa...

Gratulerer med fin og hvit sykkel. Da blir det vel litt lengre turer rundt om i Vestfold? Hva med å teste ut geocaching?

Ha en fin uke!