30. august 2013

Middagsselskap !

Det hadde vi igår kveld, hjemme på Villa Helena.

Jeg lagde "min spesialitet", tynne kyllingfilter (du får kjøpt ferdig tynne skiver her i Italia) som fylles med stekt  spinat, løk og biter av gorgonzola ost, og til slutt rulles en skive med parmaskinke rundt:


 Bordet ble så dekket:


Fant disse morsomme serviettene sist jeg var hjemme i Norge, av alle steder, men syns de passet mye bedre her i Italia:

I mangel av blomster, plukket jeg en bukett med krydder fra kjøkkenhagen, den består av, oregano, basilikum, bladpersille, salvie og mynte. Skulle ønske du kunne luktet på den:


Ja, da var det bare for meg og vente på mine gjester, Kerstin, Cristina, Dario og Michele, som skulle komme på middag:


Blir en liten fortsettelse her ..........til da, ønsker alle en super fin fredag og ennå bedre helg !!

12 kommentarer:

Bente's sa...

Ser helt fantastisk ut, tusen takk for middagstips - det vil bli brukt i helgen.
Serviettene var jo kjempekule C",)
Bente

Fru Tunheim sa...

Kule servietter..og de kyllingfiletene er jeg sikker på var kjempegode. Urter på bordet var en god idé. Er sikker på at det satte en spiss på matopplevelsen med lukten fra de urtene.

Anonym sa...

I'm sure the food tasted delicious! I love the serviettes, I remember you buying them when we went shopping together!

Anonym sa...

Have a nice day and thank again for the nice evening yesterday!!!

K

Sylvia sa...

Dette så innbydende og godt ut. Og. Med urter på bordet, og scooter- servietter, blir det ekstra , ekstra.
Nå mangler det bare Pannacotta til dessert, hi. Hi...
Her enten det på kjøpepizza, orker ikke lage noe i kveld, da jeg blir alene hjemme, og har slit med hodepine på jobb i hele dag. Det blir en rolig kveld i sofaen i kveld.
Dere får hygge dere masse.
Klem, god helg.

Bente sa...

Bordet ble så fint Helen. Nå er vi jo på plass vettu. Dette blir bedre og bedre min kjære venn.

Jorunns hobbyblogg sa...

sikker på det smakte kjempegodt ...og kan nesten kjenne lukta av krydderplantene .... nydelig bord også :-)
- vil tro det ble en perfekt middag!
Jorunn

Jorunns hobbyblogg sa...

...og serviettene var helt Italia ja

Kjersti sa...

Den retten ser så god ut! Kanskje vi kan lage den når vi er hos deg (hvis vi gidder, og ikke spiser ute hver dag...)

Jeg er tidlig oppe i dag, til søndag å være. Skal på kurs i fortellekunst i dag også, og gleder meg til det. Fint og inspirerende kurs, nå gjelder det bare for meg å klare å prioritere å ta det i bruk - altså sette meg ned og skrive... Har ikke gjort det på altfor lenge nå, hverdagens greier tar altfor lett overhånd. MÅ gjøre noe med det!

God søndag til deg, 1.september! Her er det jo fortsatt sommer, det er helt utrolig - men deilig! :)

Elisabeth sa...

Den retten skal jeg lage, for dette så virkelig velsmakende ut. Lager noe liknende med svinefilet. Jeg liker så godt både spinat og gorgonzola.

Og så hyggelig bord du hadde dekket. Var det for kaldt slik at dere måtte spise inne? Eller var det kanskje omvendt?

Gleder meg til å lese om fortsettelsen. God søndag!

Maliva`s verden sa...

Ingen tvil om at du er den perfekte vertinnen Helen....og den oppskriften må jeg bare prøve snart. Blir en del gjensyns-partyer hos oss her i Fredrikstad fremover skjønner du...hihi. Borte bra men hjemme best, og en trøst for min del er at Agency`et byr på pendling fremover...men det vet vel du alt om.
Ha en fin søndag. Klem fra meg

fruentimmeret sa...

Så flink du er!