28. august 2013

Jeg tror jeg elsker.....

... hekken min !! Kan man si sånt ?

Jeg er som endel av dere alt vet, halvt engelsk, og elsker såklart mye som en typisk engelsk. Blant annet formklippede hekker, og alt av roser.

Engelskmenn er jo kjente for sine rosehager, og ikke minst finner du alltid formklippede flotte, hekker på alle gedigne herskaps hjem. I min oppvekst har jeg vært på sightseeing på mange slike plasser, så jeg skylder på dette, som grunnen til at jeg har alltid ønsket meg flotte hekker !!

Og da vi bygde Villa Helena, var det selvsagt i hage-planen. Vi har faktisk 5 hekker på eiendommen.

Vet jeg har vist dere denne før, men kan ikke dy meg. Igjen kommer min prakthekk, som er midt på gårdsplassen, slik at den lager en liten "rundkjøring", som mine venninner liker og erte meg for....:)

 Den ble plantet i 2006, og det tok mange år, før den vokste seg "tykk" og fin.

For akkurat idag, har vår trofaste gartner klippet den, og faktisk uten og overdrive, han elsker og klippe hekkene her på eiendommen:

Selve designet på den, er faktisk min kjære som har tegnet opp. Ser du hva det ligner på?

...hvis jeg gir ett hint om symboler og tegn?

Det skal liksom ligne litt på maltserkorset:

Her om dagen fikk vi også besøk av carabinieri.

Grunn:
- vi har tilknyttet alarmen vår til det lokale politet, og da min kjære skulle låse opp, kikket han på alarmen, og var sikker på at den ikke lyste rødt i solskinnet, noe den gjorde ! Fordi jeg hadde satt den på da vi dro, og såklart utløste han den med høy uling !

Vi rakk ikke og avlyse uttrykkingen, da de kom i løpet av 10 minutter. Så med andre ord, dette fungerte meget bra !!



4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Rundkjøringshekken er jo kjempeflott.....

Anonym sa...

I LOVE the hedge...so very English!You certainly have a clever gardener...he does a fantastic job because that is not easy!

Kjersti sa...

Er ikke det litt u-italiensk at politiet kom så fort? Hmm.... ;)
Hekken ble jo kjempefin! Skjønner godt at du er fornøyd med den. Nå kom jeg til å tenke på sangen om Tornerose, husker du: " Og hekken vokste kjempehøy, kjempehøy, kjempehøy..." osv. Men hos deg blir teksten "Og hekken den er kjempefin, kjempefib, kjempefin!".

Helen sa...

Så sant, så sant Kjersti !

Det var lynets hastighet til å være italienske :)