23. august 2013

Jeg er litt misunnelig...........

........................ på de som er uredd i vannet, og svømmer som en fisk, jeg innrømmer det så gjerne:


Tenk og kunne holde pusten under vann, og sveve bortover i vannet, sånn som dette:


Butterfly, og da må du jo svømme på ryggen !




Jeg kan ikke det, og jeg tør ikke ha ansiktet under vann ! Har prøvd med snorkling, men det ble liksom ikke min greie det heller.....

Jeg føler meg ikke trygg, blir litt nervøs ved tanken, jeg liker heller ikke å bade i bølger, for da kan jo vannet brått kommer over ansiktet mitt, og tenk om jeg akkurat da puster inn, så får jeg alt vannet i meg !

Så det passer jo perfekt med vårt eget basseng, hvor jeg svømmer rundt (iflg min kjære) som en svane, med oppsatt hår, og lang hals, vil jo ikke ha vann i ørene heller !! Ser nok litt rart ut, men det bryr jeg meg ikke om, tar derfor heller bilder av min venninne Cristina, som svømmer som en fisk.

Hun koser seg, med og bade hos oss og vannet holdt 27 grader !

Paradokset med denne "liker kun å svømme med hodet over vann-greia mi" - jeg elsker jo all natur med sjø/vann, skjærgården. Ikke noe er så deilig som å lukte saltvann, høre bølgeskvulp, se havet i opprør !

Når alt dette er skrevet, må jeg nevne, det er deilig og være tilbake i Italia, vi bor for tiden på vår Villa, og nyter de vakreste solnedganger, og da med bobler i glasset - ja, da er livet akkurat så godt, som jeg ønsker meg:


Så må jeg jo til slutt spørre, er du en fisk i vannet, eller ei......?

7 kommentarer:

Bente sa...

Jeg har nok vært en fisk i vannet Helen. Elsket å bade som barn og også opp i voksen alder. Jeg har til og med dykket med F's dykkerutstyr. Må vel innrømme at jeg ikke bader mye nå i Norge. Vannet de siste årene har vært for kjølig. I år derimot har det vært deilig, men det har ikke blitt mye bading på meg.
Elsker som deg lukten av havet og å se det mektige skue.

Kos deg i bassenget.

Fru Tunheim sa...

Da er vi to med svanehals i vannet.... Jeg bader kun på sandstrand, basseng eller i sjøen fra badestigen på båten. Jeg får panikk ved tanken på å tråkke i tare og annet som lever i sjøen. Ikke liker jeg vann i ansiktet heller, men jeg får ikke panikk om hodet kommer under. Liker det bare ikke. Stupe har jeg ikke gjort siden vi måtte det på skolen. Jeg hatet svømmetimene der vi måtte under vannet. Ja, ja..de timene likte jeg generelt ikke.

Kos dere i villaen. Det ser unektelig deilig ut.

Sylvia sa...

Jeg har ikke badet i vannet her hjemme på noen år. Det er jo så kaldt.
Men jeg badet sist år, både i sjøen og i basseng, da jeg var i Spania. Jeg kan godt ha hodet under vann.
Og da jeg var yngre, var jeg mer under vann enn over. Jeg hoppa og stupte, stod på hendene under vann......
Og jeg elsker også å bade i ferskvann.

Egentlig er det synd du ikke liker å få vann i ansiktet eller hodet under vann, dere som har basseng, og kan bade så mye dere vil.
Kan du ikke øve i badekaret? Jeg hjalp lillesøster med vannskrekken, og lurte henne til å dukke litt i badekaret, for å venne seg til å få vann i ansiktet. Det hjalp.

Her er det ikke helg før i morra, skal på jobb, men nå skal jeg kose meg med et nytt strikketøy :)
God helg til deg, Helen.

Anonym sa...

I am most definitely NOT a "fish in the water" in fact I can't even swim!!! I did learn how to swim many moons ago, but wouldn't dare to even try it now!
I wouldn't worry about how you swim just as long as you enjoy it!
Happy swimming!

Jorunns hobbyblogg sa...

Det ser jo helt fantastisk ut .....
men ikke helt fisk i vannet nei :-)

deilig å bade og svømme litt når vannet er passe varmt

Jorunn

Thing sa...


Jeg har 'holdt på' å drukne et par ganger, en gang som barn og en gang som voksen...
Så jeg er egentlig livredd vann...
Jeg 'kan få' panikk så jeg må være trygg (ikke noe dypt) når jeg bader..

Men så herlige bilder da du! =)

Hobbybruket sa...

Jeg ser nok litt ut som en svane når jeg svømmer også. Jeg kan godt ha hode under vann men da skal det være noe jeg velger selv og har kontroll over. Jeg lar meg også fascinere av mine tre barn som alle driver med svømming/ livredning og som svømmer som fisk både under og over vann, og som henter opp dukker fra mange meters dyp.

Kos deg videre i Italia og ha en riktig fin uke. :)