5. august 2013

Fortsettelsen.....

...fra vår mini ferie i Orbetello.

Etter å ha sjekket ut av hotellet kl. 11.00, dro vi igjen, til Tuscany Bay, som ligger 20 minutters kjøring unna.



Min kjære hadde ikke funnet sin vante badebukse, da vi pakket (i skrivende stund har den fremdeles ikke dukket opp, hvor kan den ha tatt veien hen?) så en annen var pakket ned, trodde jeg... hadde blitt litt kaos før dro, fordi badebuksen fant han ikke, samt vi brukte 15 minutter på å lete etter mobilen hans, nei, det var ikke bare å ringe på'n - den sto på lydløs !

Ihvertfall, han gikk for å skifte og kommer fornøyd tilbake i blå, lange "badebukser". Jeg kikker lenge på han, og kjenner absolutt ikke igjen denne badebuksen, og ber han snu seg, og det er da jeg kjenner igjen hans blå Armani bomulls shorts !

Jeg sier at de kan du ikke bade i vennen, de vil jo ta så lang tid å tørke, samt de er jo ikke akkurat laget for å bade i saltvann med, noe han forøvrig måtte si seg enig i.

Så, hva skulle jeg så finne på til han?

Løsningen lå ganske nærme:


Jeg gikk rett bort til strandtrallen her, som solgte badetøy, og lette desperat etter herre badebukse, og han hadde ett bitte lite utvalg, og gudskjelov størrelsen til min kjære.

Slikt motiv minner meg alltid om den scenen fra James Bond, hvor han kommer opp av vannet, dog med sixpack på magen, men jeg er godt fornøyd med enpack og:

Så fornøyd med oppgaven, "kjøp badebukse, hvor det ikke er noen butikker å se", var løst, at jeg unte meg selv denne tunika'en her, og jammen meg matchet den negllakken min:

Notat til meg selv: - ikke sitt så breibent neste gang du tas bildet av, not ladylike !

Lunsjen ble denne gangen, fisk, som vi hadde fått velge ut på forhånd, "seabass" på engelsk, og på norsk aner jeg faktisk ikke hva den heter?

Den ble pakket inn i salt, og ovnsbakt.


Dette tok selvsagt tid, så mens den koste seg i ovnen fikk vi en bitte liten "appertizer" av en kongereke og litt bønner:


Ja, da hadde vi spist og drukket, gourmet-aktig gjennom ett døgn, åhhh så mye godt ! Derfor skal vekten  få stå i fred, en god stund fremover.....

Takk min kjære, for en helt utrolig fin markering av vår bryllupsdag, elsker deg :)

9 kommentarer:

Hobbybruket sa...

Gratulerer så mye med dagen som var. :)

Det ser virkelig ut som dere har hatt en herlig tur. Og jeg synes du burde være veldig fornøyd med kjøpet av både badeskjortsen og tunikaen.

Thing sa...

Haha.. Så herlig Helen!
Flott både du og James...eh Terje!

Seabass er havaborr sier Mr Thing her...

Håper dagen er super!! =)

Sylvia sa...

Wow, for en lekker Strand, og en lekker dame. Denne tunikaen var kjempefin, og du ser nesten ut som en arabisk prinsesse med den.
James Bond derimot......var veldig fin han også. Det er få menn med Six-pack, jeg har heller ingen James her hjemme. La oss heller kalle det for size-pack!!! Mye bedre, synes du ikke?
Masse nydelig mat dere har spist. Jeg har ikke veid meg på leeeenge, jeg kjenner det på tøyet at ikke vekta er den samme lenger...:(

Anonym sa...

Glad you enjoyed your day...and it looks like your "James Bond" enjoyed his swim in the sea!!!

Kjersti sa...

Men hvor er bildet av Bond-piken på vei opp fra vannet???? Hmmmm..... ;)
Nydelig tunika! Og skitt au at du sitter litt breibeint, man kan ikke tenke på alt. Og skitt au nr 2 med onepack - det er vel det som er mest virkelighetsnært for de fleste av oss!?!?

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
Hi, hi, ja resultatet var jo ikke så verst, og mannen fikk jo badet da!

Og, du, GRATULERER mye med dagen som var! Herlig lapp fra din kjære, og nydelige blomster da!

Vi er hjemme en liten tur, og jeg forsøker å ta igjen litt, etter en ukes tid uten nett! Men snart går turen ut igjen, og da er jeg nok like langt, for det er dårlig dekning på mange campingplasser! Men jeg får holde meg hjemme! :-)

Med ønske om en flott dag!

Klem Cathrine :-)

Elisabeth sa...

Om T er James er du jaggu meg Bondpiken med stor B, Helen. Lekker er du i den nye tunikaen.
Forstår godt dere koste dere langs Toscanakysten. Fin måte å markere bryllupsdagen, syns jeg. Slike dager bør tas vare på, og ha tid til hverandre.

Herlig lesning som alltid. Og velkommen "hjem" igjen. Temperaturovergang?

Fru Tunheim sa...

Herlig innlegg, Helen. Og du er ikke rådløs, gode deg og flott i ny tunika. Bredbeint..man kan ikke passe på alt alltid!

Velkommen til Norge og ha en fin helg.

Maria at inredningsvis sa...

UNDERBARA bilder:) skön blogg du har här.

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)


LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning