14. august 2013

Fine dagen..........

.... med blant annet venninne lunsj på "Hemma hos", som ligger på Bygdøy i Oslo.

Mitt første besøk her, og artig konsept med salg av møbler inne hvor man også kunne sitte og spise. Men denne dagen var så fint vær, så vi satt ute, med utsikt rett til naboens flotte (privat) hus og hage.

Hvorpå vi begge måtte bemerke, at vi hadde vel kanskje ikke likt å ha hagen vår vendt rett ut mot en uteservering......og jeg fikk den minste cesar salaten jeg noensinne har fått servert, til den største prisen jeg har betalt på lenge, kr. 189,-, men god var den:

 Etterpå en hyggelig spasertur på Huk, her var det lenge siden jeg hadde vært:

Før jeg dro til til broren min, som hadde hentet Mamma på Gardermoen, hun er på besøk - og vi skulle hjem til meg.

I kofferten hennes lå denne utrolig søte, lille blå esken, en ekstra bursdagsgave, fra det erke engelske Smythson of London, en liten notis bok i rosa skinn, med følgen tekst på fronten:

"Secrets and wishes", og det er akkurat hva jeg skal skrive i den:

Tusen takk Mamma, denne var super søt !

Ja, esken ble fotografert oppi kruspersille planten min, den har blitt enorm, så da har jeg det dokumentert også:

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Noen ganger blir jeg helt oppgitt over prisnivået i dette landet...ikke for det, sånn var det på Brondums i Skagen også. 159 Dkr for salatblad med to ostebiter og jeg var like sulten. Uansett, ser ut til at du hadde en fin dag.

Thing sa...

For en flott gave du fikk av mammaen din!! =)

Sylvia sa...

Det er såååkoselig å gå ut å spise med en venninne eller to......men det er jammen dyrt også. Derfor liker jeg å arrangere vennebesøk hjemme, med litt god mat og kaffe til.
Så fin gave du fikk av mamman din, enkel og fin.
Og kruspersillen din var flott, da. Jeg er mest på bladpersille, og kan bruke det til nesten ALT.
Kos deg videre, Helen. Det er jo så herlig vær om dagen.

Bente sa...

Koselig med treff og så hyggelig å få mamma på besøk, jeg elsker slike bøker som jeg kan skrive Secrets and wishes. Eller skrive ned akkurat det jeg tenker eller føler der og da. Jeg har en julegavebok som jeg har ført i mange år. Husker jo ikke alltid hva jeg ga bort tidligere år. Sitater og ideer blir også skrevet ned. Lurer på hva du vil skrive nå kjære deg.

Hos frk Fabelaktig ser jeg at hun anbefaler en personlig almanakk. Sjekk http://www.personligalmanakk.com/NO/.

Jeg begynner jo en annen planlegging nå vettu. Har til og med kjøpt TomTom. Hihi.....

Elisabeth sa...

Bygdøy er det lenge siden jeg har avgitt et besøk. Der satte du meg på noe. Kunne tenkt meg Norsk Folkemuseum for eksempel.
Se ut som om dere hadde en hyggelig venninnedag der ute. Men hjælp, så knuslete Cæsarsalat!

Imponert over kruspersillen din, Helen. Sammen med hakket mynte kan du jo lage Couscous som tilbehør til helgemiddagen. Nydelig.

Hygg deg med mammabesøk. Hilse henne masse fra meg da. Si takk for alle de skjønne kommentarene hennes på Ordovergrind. En dag på dere ta en besøk i Miacasa.

Elisabeth sa...

rettelse: En dag hadde det vært hyggelig å sett dere her i Miacasa.

Bente's sa...

Alltid like koselig å titte innom til deg - du tar så flotte bilder, og flotte reisebrev.
Fancy og flott mat, men ikke til å bli mett av gitt.
Ha en flott helg
Bente