3. august 2013

Da har nok ett år gått...

..og jeg fyller år, akkurat idag !

Dagen har ikke akkurat blitt feiret, da vi har hatt byttedag på Villa'n, og vært på jobb siden åtte idag morges. Men, det gjør ingenting, fordi jeg har jo hatt en veldig fin mini ferie i uken som gikk, og jeg har ikke glemt at det kommer en liten forsettelse til forrige innlegget mitt !

Men, først, må jeg fortelle hva jeg opplevde da jeg kom hjem til Castello'n, hvor vi nå bor.....


Jeg går forbi den lokale lille Tabacchi'n :


Da jeg hører noen rope.....Elenaaaaa, jeg er ikke sikker og stopper ikke opp...før jeg igjen hører, og nå høyrere: ELENAAAAAAAAA ! (som jeg kalles på italiensk, de har stum H, så Helen, blir litt vanskelig)

Jo, det er meg hun roper etter !

Jeg går inn, og får vite av Sandra, på italiensk ispedd litt engelsk, at et blomsterbud prøvde og levere blomster til meg idag, men jeg hadde ikke vært hjemme.

Slik at hun hadde tatt dette imot, og de sto nå hos hennes mor, som bor på veien mot mitt hjem - kunne jeg bare ringe på døren der? Så fikk jeg mine blomster ?

Joda, her er døren, og jeg ringer på!

Ut av vinduet kom først moren, som kjenner meg, og roper at mannen kommer ned for å åpne opp. Guiseppe åpner opp og holder foran seg en enorm blomsteroppsats:


Vel hjemme, var jeg jo rimelig spent på hvem dette var fra !

På kortet som sees her, var dette fra mine to "blonde" venninner her nede, ene har dere jo blitt litt kjent med via bloggen min, Cristina, den andre heter Kerstin, men blir også bare kalt for Cristina, derfor står det slik på kortet: Cristina + Cristina !

For en hyggelig overraskelse - jeg ble rett og slett litt rørt !!


Ellers, har jeg kost meg med alle hilsner jeg har fått via sms, som har blitt lest, noe mailer lå også å ventet på meg, samt denne morsomme videosnutten her, fra min venninne Tove, takk søte deg !

Den sms som virkelig fikk meg til å le høyt - lød slik:

"God morgen, og gratulerer med dagen kjære deg!
Ønsker deg en fantastisk dag hvor du blir skjemt bort
av din elskede og overlesset med sjokolade!"

Ja, mine venninner kjenner meg godt....heheh...og akkurat denne kom fra Kjersti, du kan få sagt det du !

Litt gaver har vanket, pakke flybåren fra England, fra Mamma'n min, var så koselig å åpne:

Og min kjære, har ikke overlesset meg med sjokolade ennå, men ett glass med bobler har jeg fått servert, her jeg sitter foran PC min, samt dette dokumentet, som levner ingen tvil hva som venter meg hjemme i Norge:


Ellers, har dagen vært veldig positiv, fornøyde og glade gjester som hadde fått en middag på Villa'n igår de sent vil glemme (du kan se her, hva de fikk servert), dro hjem igjen etter en uke med fantastisk vær, og nye som ankom fra England, hvorpå første kommentaren som blir sagt når de entrer Villa'n er:

"Ahhh, its like coming home, Helen"

Ja, de har vært her før, og jeg tar det som et kompliment når folk føler de har kommet hjem, og er på ferie, og ikke minst kommer igjen...og igjen, me like !!

12 kommentarer:

Bente sa...

Gratulerer igjen kjære Helen. Alltid hyggelig med hilsener og gaver på bursdagen. Vi har delt en håndbårne Prosecco flasken fra Italia som der kom med. Og de siste parmesan snaks. Salute bella donna!!!

Fru Tunheim sa...

Gratulerer med dagen flotte Helen. Vakre blomster, sjokolade, fine ord...du fortjener helt sikkert alt sammen.

Sylvia sa...

Grattis med dagen kjære , Bella Donna .
Og så hyggelige hilsener og blomster du har fått. Koselig fra din mann Terje, da.......så skjønn.
Håper dagen din har vært helt toppers.
Jeg gleder meg til September, da min bursdag skal feires i København......da jeg blir like ung som deg.
Klem;)

Maliva`s verden sa...

Gratulerer med dagen skjønne Helen....skjønner godt at du blir rørt over den vakre blomsterbuketten der ja. Gode venninner er ikke en selvfølge her vi bor i hvert vårt naboland. Derfor betyr slike oppmuntringer xtra mye....skjønner også godt at dine feriegjester føler seg hjemme i ditt vakre hjem. I dag var min siste arbeidsdag for denne sommeren...og det feires kan du tro. Fortsatt god sommer i ditt "Italia". Varm klem fra meg...hipp hipp hurrrrra, engang til!

Elisabeth sa...

En god ting kan ikke sies for ofte:
Kjære gode Helen. Hurra for deg nok en gang og gratulerer hjerteligst med dagen, du sprudlende og energiske dame. Håper dagen er blitt akkurat slik du har ønsket deg den.
Setter stor pris på vårt bloggvennskap!
Elisabethsommerklem

Thing sa...

Gratulerer så mye igjen Helen! =)

Anonym sa...

Once again for yesterday: HAPPY BIRTHDAY sweet daughter!!!!
Looking forward to seeing you soon in Norway!!!

Mette sa...

Gratulerer med dagen! Bursdager blir bare mer og mer moro å feire, synes jeg :-)

Kjersti sa...

Så fin bursdag du hadde, akkurat som du fortjener! Herlig!!

Veldig morsom bursdagssang fra Fruentimmeret :) Og så koselig at du frydet deg over sjokolade-sms'en, det regna jeg med at du kom til å gjøre.

Så du får sykkel av Terje, da!? Det blir jo veldig bra, fint å kunne bruke på Tjøme når du skal rundt i nærområdet. Også så koselig lapp med "tre ord på snei" - han er jo ganske søt, da! :)

Heidi sa...

Det er sant det, du har bursdag nesten samtidig med meg du! Gratulerer med vel overstått! :-)

Pia sa...

Gratulerer så masse med bursdag og bryllupsdag! Jeg lurer fælt på hva du fikk i bursdagsgave.... fortell!

vimza sa...

skjønne Helen <3 gratulerer så mye med bursdagen din , jeg ser du blir tatt godt vare på så jeg regner med at dagen var fin selv om du jobbet litt også :)

Stor bamseklem:)