26. august 2013

Bolsena photo FESTIVAL !

Pågår i disse dager i Bolsena. Faktisk overalt i byen, er det små utstillinger man kan stikke innom.

Min kjære dro på jobb til Tyskland søndag, og kommer hjem alt ikveld, så vi tenkte han kunne like godt ta bilen, sette den igjen på flyplassen, og jeg sov over i hjemmet vårt i Castello'n !

Her hadde det stått tomt såklart, mens vi var i Norge, og da hadde en due funnet det ledige husværet. Sikkert ikke meningen, da han datt ned pipa og landet i kjøkkenet ! Han gjør litt fra seg der, før han har fortsatt videre rundt i begge etasjene !! Til han endte sine dager på baderoms gulvet ! Hvor gudskjelov, min kjære fant den død, og ikke jeg......iiikk....æsj

Hva er det med oss og fugler? Dere husker kanskje vi hadde besøk av en ugle?.... på Villa Helena... Så en ny oppgave har dukket opp, alle piper må nå få netting på toppen av seg.

Vel, tilbake til fotoutstillingen. Søndag ettermiddag ringte min italienske venninne meg, og ber meg med på åpningen av utstillingen til en engelsk fotograf, som jeg har møtt ett par ganger tidligere.

Klart jeg ble med !
 

Patrick Nicholas, i egen person i samtale med Cristina, som ble bedt om å holde ett lite innlegg, om hvordan det var å være modell, til ett av hans bilder.


Her ett bittelite utvalg. Ser du det nederste bildet? Som nesten ser ut som ett maleri? Vel, det er nettopp det som er endel av hans inspirasjon, ved siden av de litt drømmende sort/hvitt bildene, fellesnevner er: kvinner går igjen i alle hans motiver.

Han finner et maleri, gjerne ett gammelt et, som han da gjenskaper med en modell. Jeg syns de er fine, han bruker helt vanlige kvinner, ikke proffe modeller. Så har de litt mage, så syns det, henger det litt her og der...ja, så syns det. Og er ikke det mest normalt, da ? Ingen ser ut som en vandrende modell til vanlig, tenker jeg...vi vanlige spiser jo mat.

Det har blitt mange foto gjenskapt fra malerier, så en nydelig kunstbok har han fått laget, hvor alle bildene er samlet.


Ett lite foredrag ble hold. Her følger man også med fra 2 etg:



Cristina fortalte om sin opplevelse, med bildet hvor hun var med, også basert på ett maleri. Ja, enhver italiener "snakker" også med hendene, og ivrigere de blir, jo mer gestikuleres det !


En annen som hadde vært modell:

Her ser du fotoet hun er med i, det er noe litt "alv-aktig" over det, syns ikke du og?


Håper din helg var bra, og at du slapp og finne en ubuden fugl i ditt hjem :)


Du kan lese, og se mer om Patrick Nicholas her ! Til info, denne utstillingen er neste helg også....hint til B !

7 kommentarer:

Anonym sa...

Looks like you had an enjoyable time!
Must have been an unpleasant job cleaning up after the bird visit!
I am so glad that I do not have any chimneys in my house, so it is impossible for birds to get in!

Anne sa...

WoW! det er der en skulle vært akkurat NÅ skjønner jeg, funnet inspirasjon noe så til de grader!! nå ble jeg utrolig misunnelig du...

Men vi har det jammen ikke verst i Trøndelag om dagen heller. Ble med ett litt sommer nr 2 her hos oss, sol og varme og vi har bare vært nødt til å være ute mens det ennå går ann :-)

Fin fin mandag til deg Helen.

Fru Tunheim sa...

Alt du får bli med på, Helen! Det ene interessante prosjektet etter det andre, heldiggrisen!

Elisabeth sa...

Oj, dette virkelt spennende Helen. Her snappet du sikkert et og annet tips ifht fotografering kanskje?

Den dua kunne jeg gjerne ha unngått gitt. ÆSJ! Ser for meg det rotet i huset etter den. Håper dere slipper flere fuglehistorier nå.

Helgen her har vært sosial og fin med hyggelig svenskebesøk. I dag ventes nye middagsgjester. Ouups! Må visst dekke på bordet.

Tudeloo!!! Nyt gressenkedagene. Hi hi..

Bente sa...

Gleder meg mer og mer Helen. Vi er underveis. En tredjedel er tilbakelagt med bil. Deilig å ta fergen, så slapp vi rundt 50 mil tror jeg.

Kjersti sa...

Nei, utrolig med den duen da! Dere må jo ha skikkelig fugletekke... Uffamei, kjedelig å måtte bruke tid på å ordne opp i det. Da var det morsommere med utstillingen! Den ser fin ut, skulle gjerne sett den!

Sylvia sa...

Wow, det var flotte bilder. Og for en genial ide. Og det er så sant det du sier om NATURLIGE modeller. Det er flest av oss med mage og rumpe. Og mange modellbilder blir tilogmed retusjert.
Jeg liker en Italiensk maler som heter Scarpa....mulig det er Gino som er fornavnet hans. Han maler flotte bilder av gudinner, som jeg er så opptatt av. Og jeg var på en utstilling av hans bilder for mange år siden, da de ikke kostet så mye. Angrer på at jeg ikke kjøpte.......de er mye verdt nå!
Så uheldig dere har vært med fugler i boligen . Vi har også fugler inne, men de er det katta som står for .