5. juli 2013

Vespa treff....

...eller rettere sagt, Vespa utstilling - var det i hovedgaten av....:


Litt historie om dette erkeitalienske merket, funnet på wikipedia:

Vespa (italiensk for veps) er et italiensk scootermerke produsert av selskapet Piaggio & C. i Pontedera, Italia. Produksjonen startet der i 1946, og foregår fortsatt. 

Vespa-scooteren har hatt stor historisk betydning i store deler av verden etter andre verdenskrig. I tillegg til å være et nyttig kjøretøy før massebilismens gjennombrudd utenfor USA, representerte Vespaen en iøynefallende design. 

Gjennom film og annen populærkultur har Vespaen festet seg som et viktig symbol på etterkrigstidens Vest-Europa. Vespa er et av de mest solgte scootermerkene gjennom tidene.

 På rekke og rad, sto den ene gamle Vespa'n etter den andre:

Min kjære har selvsagt hatt en Vespa i sine ungdomsår, og denne bragte tilbake minner......(ja, han har selvsagt lyst til å kjøpe seg en igjen, til kjøring rundt her i Bolsena, så vi får se hva det blir til....):

Dette var jo en artig liten sak på 125 CC, en Lambretta fra 1952:

Vespa fra 1964, altså året før jeg ble født:


Vi hadde fortsatt en sak til på vår liste, som skulle gjøres før vi dro hjem til Norge.


Vi skulle på visning, av en liten bolig med terrasse - inni Castello'n. Har ett vennepar, som alltid ber oss holde utkikk for dem, og nå har vi funnet en liten perle, tror vi........... har du lyst til å se?


Ønsker alle en fin helg, en fin sommer og en fin ferie !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Believe it or not...I almost bought a Vespa when I was about 19!!!!!They were "all the craze" at that time!

vimza sa...

ååå dette er den stoore drømmen vettu sammen med den lille vakre bilen fiat 500 :)

selvfølgelig har jeg lyst å se :)
elsker å være med på visning :)
ønsker dere en herlig fredagskveld:)

Yvonne:)

Bente sa...

Bare så herøig Helen. Jeg er spent på boligen!

Kjersti sa...

Jeg må innrømme at jeg ikke får den store skjelven av vespa... Men - som du har vært inne på før: det er morsomt at vi er forskjellige og dermed skriver innlegg om ulike ting!

Derimot er jeg veldig spent på innlegg om leiligheten du skriver om, kom med det! :)

Sylvia sa...

Vespa er fine greier. Jeg har aldri vært motorintrs. Men jeg synes de er fine. Mannen din må få seg en sånn.
Så spennende med den leiligheten da. Får håpe de er heldige, de som skal ha den.
Velkommen tilbake til Norge igjen....sommeren er endelig her......sålenge det varer.
Beklager, kan ikke på mandag, eller resten av uken ( fikk sms av E ) jeg er så opptatt for tiden, og prioriterer her hjemme når jeg har tid. Men kos dere.

Elisabeth sa...

Vespa´r er sjarmerende. Skulle gjerne hatt en slik en å sust rundt på her i bakkebyen hvor jeg bor.
Syns T skulle kjøpt den med dobbeltsete, så kunne du sittet på sete nr 2 ;)