29. juli 2013

Tuscany Bay !

Ser det blir langt mellom innleggene mine sommerstid, og det er rett og slett fordi jeg er så lite inne/hjemme, og fotokameraet har fått en liten pause !


Men, på denne utflukten var kamera med.

Her med min italienske venninne Cristina, og da gjettet du rett - min kjære som fotograf. Så vi var ikke bare to damer som "....girls they just want to have fun..." husker du sangen?

Med Cindy Lauper...du kan høre den her igjen. ...og ja, den kom inni hodet mitt mens jeg satt her og lastet inn dette bildet her:

(Til mamma, kjenner du igjen toppen her? Den du kjøpte for meg på House og Fraser, me love it still)


Vi hadde kjørt til havet, i Toscana, området Maremma.

Til ett helt nytt sted for oss, Tuscany Bay, som er en lekker privat beach, altså det jeg kaller for betal-strand, men denne var nok mer i luksus klassen ! Nettside her.


Jeg fikk fortalt, det er en gjeng av blant annet kjente italienske fotballspillere og andre kjendiser, som har dannet et selskap, som har åpnet dette stedet, i fjor:


Det er utrolig lekkert her, alt med hvite puter, strå parasoller, du kunne til og med leie solsenger som ligger under disse "teltene".

 Midt på stranden var det selvsagt ett vakttårn, med en lifeguard, på vakt hele tiden:




Vi hadde ringt og bestilt parkeringsplass samt 3 solstoler, dagen i forveien.

Da vi kom til parkeringsplassen og sa hvem vi var, ble vi anvist til ett området hvor endel plasser sto med kjetting foran, den ble fjernet og vi ble tildelt plassen og kjettingen satt på plass igjen !

Solstolene hadde vi fått på første rad, og her min utsikt mot Porto San Stefano:


Kunne ikke dy meg, måtte ta bildet av min kjæres flotte rygg !

Ja, du lurer vel hva de rosa stripsene er for noe...?

Han har fått ryggvondt igjen, og vært på fysialsk behandling, hvor disse stripsene ble tapet på han. Vistnok vanlig blant fotballspillere og syklister.... tror ikke han lurte noen her ....hehe (tilfelle du lurte, nei han er ikke syklist ei heller tidligere fotballspiller):



Jeg leser da ikke Italias svar på Se og Hør, og vet derfor lite hvem som er italienske kjendiser. Det vet derimot min venninne alt om !

Og rett bortenfor oss, hadde hun oppdaget en kar, som viste seg og være en veldig, kjent skuespiller !

Dessverre, husker jeg ikke navnet hans, men ihvertfall - hun ble rikig så begeistret over dette, og kunne fortelle at han hadde medvirket og regissert en ny film i år, som var så fin. Derfor MÅTTE hun jo bort å fortelle han dette !

Hva !! Sier jeg, har du bare tenkt og gå bort og snakke med han? Mens, fruen sitter ved siden av?

Neida, planen var jo selvsagt klar.
Hun ventet til fruen gikk på svøm uti havet, så tok hun på seg lebestiften sin, samt sine høyhælte sandaler, ja italienske kvinner går med slike på sand !! Noe jeg ganske enkelt ikke fatter at de greier !!

Så spankulerer hun borte og gir han kompliment for filmen og de slår av en liten prat.

Jeg må innrømme, jeg var rett og slett for feig, til å ville leke papparazzi, så ingen bilder ble tatt, så dere får bare tro meg på mitt ord.

Hun kom smilende tilbake, og forteller han var såååå hyggelig. Han hadde kunne fortelle at filmen var nominert til en Globen gold utmerkelse...så jeg må jo finne mer ut av dette, ble jo litt nysgjerrig...

Masse lekre detaljer og se overalt:



 
Klar for lunsj, som spises på stedet restaurant, Le Colonie. Se videosnutt her !

Og her kler man på seg, når man går til hvitkledde bord, og jeg innrømmer det - sånt liker jeg.

Er ikke veldig glad i, sånne strandrestauranter hvor andre utlendinger sitter i bare speedo'n sin (som dessverre tysker'ne har fått rykte på seg for) og bikini mens man spiser.




Lunsjen vår, min nederst til venstre, grillet tunfisk:

Etter en hel dag her, var det bare å gå bak dette bygget, som er bar/lounge området, og kveldstid DJ's plass til å spille, for å bruke dusjene der, samt privat omkledningsrom, me like:



Her skal vi helt klart tilbake !

Skulle du være i nærheten, anbefales en dag på stranden her. Langgrunt, og sval bris hele tiden, eneste negativet, vannet var kanskje litt for varmt - hehehe - tro det eller ei !

8 kommentarer:

Bente sa...

Dette her ville jeg selvsagt likt Helen. Kan ikke fordra at noen spiser i bar overkropp. F får når vi er på holmetur, men ikke ellers.
Blogginnleggene blir sjeldnere på sommern herfra også nå. Koser oss fortsatt i sommervarmen på Skjærhalden. Vært på et par konserter her ute også.

Ciao

Sylvia sa...

Wow, for en lekker Strand. Der hadde jeg også likt meg, altså. Var en gang på en restaurant i Barcelona med senger og gardiner, innendørs, der man kunne ligge på hvite madrasser og drikke vin........:)
Den toppen din var kjempefin. Ser så sval og behagelig ut. Snille mamman din da, som hadde kjøpt den til deg.
Det morsomme med deg og venninnen din, er at hun ser Norsk ut, og du ser Italiensk ut, og så er det helt omvendt.
Og grillet tunfisk, nam nam.....den andre maten så like god ut. Skal si dere kan kose dere.
Her er detogså veldig varmt.....så toppen min får ligge å vente til litt mer kjøligere vær, tenker jeg.

Fru Tunheim sa...

Ja sånne omgivelser liker vi.... Og måltider inntatt i bar overkropp og bikini, nei det skjer ALDRI hos oss samme hvor varmt det er.

Bjørg sa...

Vi bruker å si at brystvorter oppi maten vil vi ikke ha, hehe.

Anonym sa...

Beautiful place...!!
I can understand that you enjoyed the day!!

fruentimmeret sa...

Wow, kan forstå din begeistring!!!!

Du ser smashing ut som vanlig, Bella

vimza sa...

wow for en strålende tur å få være med på fine :)
Så skjønn venninne du har også!

Skjønner dere kosa dere der!
kunne virkelig tenkt meg å dratt dit ja!

godt å se at du koser deg :)
ha en strålende uke Helen:)
klem Yvonne!

Pia sa...

Skulle gjerne se hvordan man beveger seg i høye heler på sand altså! Med andre ord: dit må vi!