20. juli 2013

Gullkorn fra barnemunn !

Vi er vel tilbake i Italia, men før jeg viser dere noe herfra, må ett siste innlegg fra vår "ferie i Norge" være med.

Som nevnt i siste innlegg, fikk vi familie besøk forrige helg, av min kjæres datter og hennes søte familie. Fint vær var det, og da ville jo min kjære gjerne ta med lillegutten her ut på cab-tur (i bilen som ikke ble solgt, og skal da brukes igjen, har vi funnet ut).

Samtalen gikk omtrent så her:

"Ebbe, vil du være med bestefar og kjøre i sportsbilen min?"

Jo, det ville Ebbe veldig gjerne, og begynte å bli litt giret, så da de var klare for å dra, spør jeg hva han skal.

"Jeg skal bli med bestefar og kjøre i racerbilen hans " !

Tok meg noen sekunder å fordøye den der....altså sportsbilen hadde i løpet av minutter blitt til racerbil, i hans herlige verden ! Tro hva han så forteller i barnehagen?

Vi fikk jo også vite at han hadde fått tilsnakk i barnehagen, fordi han "skvettet" litt ute - og da de sa at han måtte bruke toalettet, hadde han svart:

"Bestefar har sagt jeg kan tisse ute" - det bestefar nok hadde glemt å si, var hvor ute.....greit nok i skogen hans i Italia, men ikke blant trærne i barnehagen.....hehehe he

Skøyer'n skimtes her i baksetet:

 Piknik på Moutmarka, et av våre favoritt områder, og da særlig utpå skjærene, 
vi er så heldig å ha gåavstand hit ut:


 


 Takk for fine stunden sammen, Pia og Co !





4 kommentarer:

Thing sa...

Haha... Luringen!
Herlig da =)


- Koselig at du linker til bloggen min på blogglisten din.
Men du må gjerne oppdatere linken :D

Sylvia sa...

Det er litt av en smarting, dere har der, altså. Jeg ser han er full fart, med et Glimt i øyet. Hvem kan vel stå for det?
Herlig tur dere var på ved vannet.
Tenk å ha en racerbil i garasje, da!!!!! Hi hi

Elisabeth sa...

He he… Så klart! Når bestefar har sagt det, så er det vel greit vel? Godt bevis på hvor god påvirkning vi har på ungene. Skikkelig skøyer, lille Ebbe.

Moutmarka likner veldig på Bøvre, dit vi oftest drar. Dit må du bli med neste gang Helen. Med kamera ;) Det er flott der HELE året. Selvom akkurat nå er det magisk, med sol, varme svaberg, markblomster, badevann…
Vi nyter Vestfoldsommeren. I dag båttur med venner. Tudeloo!!!

Anonym sa...

Children have the most wonderful imagination...!
Looks like you all enjoyed the trip!