11. juni 2013

Utflukt til.................

... Bottega del Castello della Sala.

Og dagens antrekk, noe jeg ikke akkurat pleier og viser på bloggen her, men så dårlig jeg har følt meg i det siste, tenkte jeg at litt farger vil sikkert få meg i bedre humør, og det stemmmer !!

Se også den flotte hekken min, som etter flere år, endelighar  blitt så høy som jeg har drømt om, den rekker meg til skulderen, and I love it !

Buksen er den jeg kjøpte i Edinburgh forrige uke, er såååå fornøyd med den !

Det er så artig å se sommer garderoben min, kontra vinter garderoben. Sommer'ns klær er helt klart i mye mere farger, enn vinterens klær. 

Fra gult til fuchsia ! Sko som passer til har jeg selvsagt, og lilla tånegler passer jo bra til ! Hi hi

Bruker du samme farger - sommer som vinter? 

 
 Det tar oss cirka 45 minutter å kjøre hit, og det i nydelige omgivelser:

Vinranker så langt man kan se, og i det fjerne en kirke som også tilhører Antinori familien. Forrige utflukt hit, kan du lese igjen her ! Den gangen var det dessverre stengt her, men idag er det åpent, hurra !


Dog, jeg ett øyeblikk lurte jeg litt, da porten her var stengt ?

Men, det var bare å ringe på klokken, si du skulle kjøpe vin, noe vi selvsagt har lært oss å si på italiensk, så åpnet porten seg:

 Selve utsalget, og kontorene her, ligger i ett moderne bygg:


 Men, det spiller ingen rolle, når jeg vet de har min favoritt hvitvin her:


San Giovanni, della Sala !

Den er såååå nydelig, kan fint drikkes som terrasse vin, altså uten mat, den er lett og frisk, dessverre tror jeg ikke den er å få tak i på norske vinmonopolet....:(

Men, skulle du være på ferie i Firenze, eller i nærheten, tror jeg nok du kan få tak i den der. Familien bak vinmerket holder nemelig til i Firenze !

Her i Italia, er den nok  regnet blant de litt dyrere vinene, dvs her koster en flaske 11 Euro. Til sammenligning, får man mange gode viner til 7,- Euro stykk, og en av de beste Prosecco'ne jeg har smakt koster 4,50 Euro flasken. Bare så du får litt sammen lignings grunnlag.

Min kjære her, i ivrig vinsmaking.

Vi skulle også finne en rødvin, som gis til gjester av Villa Helena i sommer. Ved ankomst ligger det selvsagt endel vinflasker til gjestene, og da er det litt moro at de er valgt ut med omhu.....


 ... så rødvinen som endel vil få i år er denne her, Vino Nobile di Montepulciano.

Og så klart vil de få min favoritt hvit vin, og ikke glem, det ligger alltid kalde prosecco flasker i kjøleskapet, de kjøper vi fra vinhuset Zonin.


På vei hjem, kjører vi over Orvieto, altså vi er i Umbria området... og idag passerte vi denne raden med roser....har du sett noe så vakkert?


Info:
 
Bottega del Castello della Sala
Loc. Sala
05016 - Ficulle (Tr)

tel. +39 0763 - 86 051
E-Mail: mariacristina.casaccia@antinori.it
Visitors can buy the wines of the Castello della Sala estate, as well as a selection of wines coming from other Antinori estates.

Wines and products can be purchased at the winery where they are produced from:
Monday to Friday (9:00 a.m. to 1:00 p.m. and 2:00 p.m. to 5:30 p.m.) 
and Saturday mornings at the Castle (from 10:00 a.m. to 1:00 p.m.)

9 kommentarer:

Sylvia sa...

Wow, så flott du er i det fargesprakende antrekket, Helen.
Jeg bruker rødt og sort hele året, jeg. Men på sommeren kommer det gjerne litt linfarge og hvit......kanskje litt gult også.
Morsomt at du snakker om vin i dag. Jeg var nemlig en tur på polet i dag og kjøpte med Spansk og Fransk rødvin, samt en hvit Chablis.....for å prise sommeren.

Fru Tunheim sa...

Jeg bruker mye lysere farger på sommeren og er veldig glad i litt maritim stil. Alt jeg har er nesten ensfarget og maks to farger. Du var veldig vakker i antrekket og sigarettbukser har jeg også lyst på. Og du, tenk å hatt den rosehekken <3

Thing sa...

Jeg kjøper mye mer farger NÅ enn noen gang før.
Farger gjør meg så glad =)
Men bruker også mye hvitt om sommeren!

Har kun hatt kjedelige farger i klesskapet mitt som hvitt, sort, grått og beige.
Godt å få inn litt farger =)

Skal forsøke å dra fargene med meg inn i vinteren i år =)

fruentimmeret sa...

Veldig kledelig outfit

fruentimmeret sa...

Tastaturet henger i kommentarfeltet, derfor blir det korte tilbakemeldinger, men jeg leser alle innlegg med glede ;)

Bente sa...

Ahhhh bella donna. Du kler fargerike klær Helen, så fiiiin.
Om sommeren blir det mye hvitt på meg, og jeg er glad i turkis.
Dette innlegget var spennende for oss. Planene med kjøreturen vår snakker vi om nesten hver dag. Og jeg må Sindre er heldige de som leier villaen deres. Der vet jeg alt blir gjort med omhu.

Elisabeth sa...

Så nydelig du kler den fargen, Helen. Virkelig kledelig til deg.

Og ja, jeg bruker mer farger på sommeren, når huden har litt mer brunfarge. Deilig med farger.

Den vingården vil jeg gjerne besøke en gang. For tilbake til Toscana skal jeg. Vet ikke når. Men vet jeg skal.

Fin fin torsdag til deg.

En vakker dag sa...

Så flott antrekk! Og for noen bilder ellers! De uendelige vinrankene og den rosehekken er bare helt nydelig! Så kjekt å bare svippe innom og hente sin egen vin fra fohandler da, det kunne jeg glatt vent meg til hehe. . Her er det straks et glass fransk rosé på programmet :-)

Pia sa...

Den hvitvinen er også min favoritt! Jeg blir med neste gang, Helen!