26. juni 2013

Ut på blomster eventyr !

Festival della'ortensie, er hvert år i Bolsena by.
  
Er du en trofast leser her, kjenner du deg kanskje igjen? Hadde innlegg om dette ifjor og.... Men, hvem vil vel ikke gå på blomsterfestival en gang i året? Jeg gjør det gjerne ! Og med meg tar jeg min kjære. 

Ja, en slik portal har jeg lyst på, men hvor skulle den så stå? Før jeg finner ut det, kan den ikke kjøpes inn, så kanskje jeg til neste år har funnet en plass til den på Villa'n?





Største blomsterløkene jeg har sett:

Nytt i år, var denne boden med te utsalg, her luktet det godt:

Det gjorde det også her, blant krydder og urter:


 Roser i lange baner:


Denne inngangsdøren var for anledningen åpnet opp, og innenfor sto flere nydelige hortensia.

Klart vi gikk inn, nysgjerrigheten lenge leve ! Vært inne her en gang før, men ikke min kjære, så nå skulle jeg vise han denne nydelige gangen her, se bare den fine himlingen:

Veggene er utsmykket med delikate fresco malerier, tror nok disse er av nyere dato, men likevel gjør de seg utrolig godt. La deg ikke lure av "søylene", disse er også "bare" malte:

Her skuer min kjære utover den lille bakgården, helt bedårende å se dette her.......altså bakgården og veggene her......:

Snipp, snapp snute, så var dette blomster eventyret over !

Ps, som et lite apropos til forrige innlegg, selvsagt har min stedatter, Pia, helt rett, sangen jeg tenkte på var såklart den til U2, du hører den igjen her !

10 kommentarer:

Hobbybruket sa...

Der skulle jeg virkelig likt å være. Så utrolig mange flotte blomster og når jeg i tillegg er en stordrikker av te, er jeg sikker på at jeg hadde fått handlet litt. :)

Thing sa...

Åh, så vakkert! =)

Fru Tunheim sa...

Så nydelig....og så stilig med de malte buene. De ser jo skikkelig ekte ut. Bedårende å se Mannen også.....;o)))

Sylvia sa...

Litt av en sansetur.
Med masse deilige dufter av både blomster, urter, frukt og tørket te.
Slike malte søyler bla kalles Trompe' o l'loeul (noe i den duren der....he he)
Her går det B ra med både hund og katt sammen,heldigvis. Må ligger de ganske nær hverandre å sover, begge to.
Ferie. Nei, ikke i år, dessverre . Dårlig økonomi, så da blir det bare jobbing på meg. Men jeg nyter de fine dagene, og er innstilt på det,så det går helt fint.
Ha en fin kveld.....her regner det, så det blir regnværstur før sengetid.

Kjersti sa...

Ja, jeg blir i hvert fall med på blomsterfestival i år også! Husker godt du skrev om den i fjor, og både da og nå skulle jeg ønske jeg kunne gått på den selv. Bra du var der og lager så fint innlegg om det!

Bente sa...

Nydelig er det Helen. Og en slik buegang er jo så flott. Jegbfår også ønsket med en slik, men har ikke noe sted å sette den.
Det ser endelig ut til at regnet skal ginseng, det har regnet i hele dag og jeg kjenner med nokså rastløs. Er hjemme og passer Luca, Elins katt. Hun stortrives i Italia, har vært i Pompenidag og mandag var hun på båttur til Capri.
Misunnelig, jeg?

vimza sa...

Elsker disse vakreste innleggene dine:) skulle tro jeg drømte vettu!

var nå en beskuelse din kjære å kan jge tenke meg..haha:) ikke bare veggene ;)
ha en strålende dag vakre kvinne!
klem Yvonne!

Elisabeth sa...

Blomsterfestival….. Åååå der skulle je ha vøri Karl. Elsker gartnerier og hagesentra. Ville vel gått fra konseptene i Bolsena med alle de fristelsene du viser fram her, Helen.
Sukk. Dobbeltsukk.

Anne sa...

Helt klart kunne jeg gått litt amok her ja Helen, men så er det noe med klima da... Hater å klage altså, men i dag kom strømovnen på igjen her, det er mørkt, trist og litt kaldt i Trøndelag, og jeg sitter her med en ulljakke over skuldrene..., så du forstår, blomster kurer å :-(

Godt dine innlegg varmer :-)

Anonym sa...

So beautiful!!! What a pleasure to walk round such a fantastic place!