13. juni 2013

Sjekker at båten flyter.....

....men, før vi kom oss ned til havna i Bolsena, igjen en kjapp tur innom Castello'n (Borgen). Da jeg kom på å ta litt bilder, for å vise dere mer nøyaktig hvor Dagmars lille hus ligger.

Dere som har vært her nede, kjenner jo igjen Palazzo Monaldichi, til høyre for trappen her....


... er dette lille smuget, og rett ned der, til høyre etter vinduet...

Ligger det søteste, lille hus, som du kan leie av Dagmar, innlegget kan du se her igjen !

Så bar turen videre ned til havna.

Her min kjære som skuer utover....

...og der var den, fremdeles flytende, Hvasser snekka hans !

Om vi har tatt den utpå ennå? ....niks, min kjære er fremdeles i veldig dårlig form (faktisk fått pencillin kur idag) og ett eller annet har blitt overhalt i motoren, som han må sette på plass igjen, noe han ikke har orket å gjøre ennå:


Nyvasket bil hadde vi denne dagen - noe som fikk meg til å tenke på, hvor kult det er å dra å vaske bil i Italia.

Mens, vi venter, kan man bare gå bort til lille kafebaren som hører til bensinstasjon, og drikke ett glass med bobler !

Kan liksom ikke se får meg at man tar ett lite glass med prosecco på ESSO'n hjemme i Norge.....blir helt feil....hehe..


Tilfelle du trodde jeg kjørte i fylla, er faktisk ett glass greit her nede, men neida, var nok bare jeg som tok ett glass mens min kjære kjørte hjem igjen.

7 kommentarer:

Bente's sa...

For en koselig snekke, fantastisk å sitte å lytte til lyden når de tøffer forbi.
Kunne veldig godt tenkt meg litt bobler også mens jeg vasket bilen - så gøy det kunne blitt C",)
Kose deg i vakre omgivelser!
ps. Bilen var kjempestilig.
Bente

Sylvia sa...

Fin og ren bil. Hadde vært noe, det. Å få bobler i glasset når den blir vasket......men her hjemme må den jo bli stående etterpå.....he he
Er han dårlig ennå? Blir jeg syk, så er jeg også så dårlig lenge. Skjeldent jeg blir syk, men blir jeg, så blir jeg veldig syk. Kjempekjedelig er det.
Måtte le litt da jeg leste videre at han måtte ta en overhaling av motoren.......og da tenkte jeg ikke på båten, men ham. Helt til jeg leste videre....
Så du hvor flott hortensiaer min er blitt? Det hjelper med litt regn, men sol også, så nå venter jeg bare på sola kommer tilbake. Fryser og blir trøtt av det regnet.
I morgen er det helg igjen.....jeg skal jobbe, men helg er digg. Klem

Bente sa...

Ja da vil også jeg vaske bilen. Bobler og bilvask du verden. Lekker bil også da. Snekka er bare nydelig den også.
Du frister meg mer og mer vettu.

Fru Tunheim sa...

Ja takk til bilvask og bobler, men ikke for sjåføren. Huff, håper formen til din kjære kommer seg raskt nå med medisin innabords.

Elisabeth sa...

Det er noe hjemlig, traust og koselig med den tresnekka i Italienske innlandsomgivelser. Vakker er den. Håper både båten og din kjære fort er i farta igjen. Og at antibiotikaen hjelper. Iallefall for T ;)

Smiler bredt av tanken på å sitte på Esso´n med et glass Prosecco gitt. Ikke samme svungen liksom. Ville trodd en var litt skrudd om en gjorde det her hjemme. He he…

Nyt varmen og sola. Her blåser det bikkjer og katter, samt at vi har fått ei real rotbløyte.

Anonym sa...

Maybe they give you a glass of Prosecco hoping that you will have your car cleaned very often!!!

Kjersti sa...

Jammen godt at båten flyter!!! :)

Hmmm... lurer på hva de hadde sagt borte på bensinstasjonen hvis jeg gikk inn og ba om et glass prosecco som jeg kunne drikke mens jeg satt i bilen og kjørte i vaskemaskinen... For øvrig skjer det meste av bilvask hos oss ute på gårdsplassen, og der kan jeg jo servere hva jeg vil! : D