23. juni 2013

Neste butikk....

... vi skulle til, er en litt rotete antikk/brukt butikk jeg har funnet, litt bortgjemt er den, rett utenfor bykjernen av Montefiascone.


Denne dagen fikk jeg så lyst til å stikke innom, vært der en gang før. Men nå var dette en god stund siden og jeg hadde ennå ikke funnet - det jeg lette etter, som fikk meg til å tenke på en sang, som vel går ...."still not found, what I 'm looking for" uten sammeligning forøvrig.

Hva "jaktet" jeg på?

Vel jeg kikker alltid på skap, det være seg glass skap, bokskap, framskap (som jeg ikke aner hvor skal plasseres).....men, akkurat idag, lette jeg egentlig etter noe jeg lenge har hatt lyst på.



Nemelig ett lite møbel, som strengt tatt egentlig har hatt sine glansdager som nattbord ! Men, som oftes når jeg finner noe som passer, er de alltid i par og jeg skal bare hatt ett.

Denne gangen kunne jeg virkelig ikke tro mine øyner, det var virkelig "my lucky day", for der sto det lille møbelet, og hadde til og med marmor topp.

Dette har jeg lett etter i to år, og denne sto det navnet mitt på, du vet den følelsen, shoppinglykke:

Min ekstremt effektive mann, hadde all prutet på det, kjøpt det og sier fornøyd:  
"da har jeg kjøpt det til deg" !  (nok en oppgave løst, tenkte han nok i sitt stille sinn)


Det var nesten litt for kjapt for meg dette her, jeg ville liksom nyte øyblikket, kikke lenge og vel på det, men neida, min kjære sier:
"Hva er det å gruble over? Dette har du lett etter så lenge, Helen, her står det, da er det bare å kjøpe det med engang".

Joda, han har rett, men vi kvinner liker vel å tenke litt og fundere litt lenger enn menn?

Ihvertfall, plasseringen var klar, det skulle stå i stuen, i vårt andre hjem her i Italia. Det lille "townhouset" i Castello'n (borgen).

Det skulle sto sammen med en eldre Poltrone Frau skinnstol (populært italiensk merke), kjøpt noen år tilbake, og det faktisk på ett antikk marked.

Det aller morsomste, med dette møbelet, var denne nydelige detaljen her, jeg trodde det var skuffer, men det er ett synsbedrag. Dra i en av knottene og hele døren åpner seg !

Åhhh, jeg elsker sånt !


Vi har denne helgen flyttet på oss, ned til Bolsena. Villa'n har begynt sin utleiesesong. Første gjester er "gjengangere", deres ferie nr. 4 her hos, veldig moro og jeg kan ikke si annet enn, it makes me happy !!

Første som måtte gjøres her i dette huset, ja, du ser han "in action" her, høytrykk spyle takterrassen for dueskitt, men som dere vet, han elsker jo spyle:

 Og med denne fine utsikten, kanskje ikke så rart:


Nedi Bolsena by er det selvsagt en festival på gang....med andre ord, jeg skal ut på eventyr, igjen, og tar med kamera, så du også skal få se !

Nyyyyyyyyyt søndagen hvor enn du er :)

8 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Herlig...sånn er min mann også. Bestemmer seg med en gang mens jeg dveler og develer og får ikke helt bestemt meg....

Kjersti sa...

"But I still haven't found what Iæm looking for"... Jeg hører sangen for meg, men husker ikke hvem som synger den. Er det Sting? U2 kanskje? Hmmm... Gidder ikke søke på nettet, selv om jeg jo er på nettet når jeg skriver dette og det sier litt om hvor lat jeg er i dag...

Kjempefint møbel (nattbord? skap? kommode?...)!! Jeg skjønner godt at du ble glad da du fant det! Jeg liker jo også godt sånne butikker, men er innom dem altfor sjelden. Kanskje ta en tur innom til uka? Da har jeg masse tid, føler jeg - for i dag dro HP og Bamse på hytta. JE og jeg blir hjemme noen dager til, før han reiser til Frankrike og jeg også drar på hytta. Du kjenner jo meg; jeg har ingenting imot å være litt alene hjemme (kaller det alene selv om JE er hjemme...). Er litt sunt innimellom, tror jeg!

Bente sa...

Terje er gutten si det du. Hadde jeg hatt en slik shoppingmann.Og så heldig du var med det nydelige skapet.
Den nydelige utsikten fra Castello'n. Sukk. Det er jo St Hans aften og vi koser oss med et glass hvitt. Og på NRK Sommeråpent fra Fredrikstad. Vi har vært og sett på båten og syklet en tur til Gamlebyen.
Elin er på plass i Positano etter en tøff biltur (alene) fra Roma og ned.

God søndagskveld.

Sylvia sa...

Grattis med et nytt, lekkert møbel. Den var jammen genial. Ser ut som skuffer, men er et skap.
Jeg er flink til å bestemme meg, så jeg er enig med Terje at det er bare å kjøpe. Jeg er også veldig flink til å bestemme for andre, så når en venninne og jeg er på shopping, ender hun alltid med masse nytt tøy, som jeg har foreslått at hun burde ha......er selger, jeg vettu.
Regner med dinmann er født i jomfruens tegn, som meg....riktig?
Håper dere koser dere på arrangementet dere skulle på. Her er det sofakroken, siden jeg har hentet mann og sønn på flyplassen(kom fra London) og Sophia hos en venninne...hun med hestene i hagen.(lang vei dit)
Ute har det regnet og jeg har funnet frem ullgenseren og et glass vin . Jeg tenker det holder for i kveld, jeg.

Pia sa...

Det er jo selvfølgelig U2! :-)
Stilig møbel Helen! Jeg elsker sånne møbler som er noe annet enn de ser ut som. Mannen (pappa) er nok en veldig utypisk fisk (stjernetegn), men er glad i vann så han er kanskje ikke så utypisk allikevel :-)

Kos dere i solen!

Thing sa...

For en god følelse det må være å finne slik en skatt!
Gratulerer! =)

- og flinke mannen som ordner opp =)

Elisabeth sa...

Så smart møbel du ramlet over da Sylvia. Denne var jo verd å vente på. Må smile av ulikheten med besluttsomhet. he he…gjenkjennbart.

Anonym sa...

I love your new piece of furniture, and I know that you have been looking for something like that for ages...it is also rather unusual! But of course, as I know you so well and you take after me, then a sudden decision is not quite you!!! But...it is so lovely and I'm glad that Terje made a "snap decision" otherwise it might have gone before your very eyes!!!