15. juni 2013

Morgenstell !

Sto opp til en nydelig dag her i vakre Italia, skyfri himmel og på morningen nå halv elleve 25 grader i skyggen:

Min kjære i full gang med å høytrykkspyle, det vi kaller frokost terrassen, som er overbygd, men likevel kommer endel bøss inn under her også, og helt ærlig, tror den mannen min elsker å høytrykkspyle:

Så mens han koser seg her, tok jeg med meg morgenstellet mitt hit... ja, det er Lindex's Missoni morgenkåpe i silke, som passerså fint her nede, og ja - den gir liksom ett lite snev av luksus:



Jeg skulle ta morgendusjen min her:

Helt alene, ute,  mens sjasminen pirrer meg i nesen, og fuglekvitter kommer fra skogen:

Min romerske soldat, her innmurt i veggen, får meg alltid til å smile:


En mer perfetto start på dagen, kunne jeg ikke tenkt meg ! Hvilken herlig hverdagslykke, og hverdagslykke er jo den viktigste lykken, ikke sant ?

Håper du får en flott start på lørdagen, goooood helg fra meg til deg :)

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Hørtes aldeles vidunderlig ut.....

Sylvia sa...

Ååååå...så godt med utedusj, Helen. Jeg hadde en egen utedusj da jeg bodde i sommerhus i Point Pleasant NJ, da jjeg bodde i USA . Det var virkelig forfriskende.
Og jeg stemmer i at hverdagslykken er den beste. Det er jo flest hverdager........
Ingen sommerferie på meg år, derfor skal jeg finne litt hveragslykke hver dag, slik at jeg har det fint, selv om jeg må jobbe.
Høytrykkspyling er en guttegreie. En nabo liker det, og da sier jeg at han kan gå uten klær neste gang.....he he blir nok ikke så mye bråk fremover da...
God elg, jeg mener helg. Klem

Elisabeth sa...

En slik start på dagen kunne jeg også like. Mmm… Så vakre omgivelser, Helen.

Smiler av din kjære med høyttrykkspyleren. Godt han lot deg ta dusjen, og ikke en omgang med høyttrykkspyler´n. He he…

Jobbehelg på meg her. Stuper rett ut i hagen etter jobb. Jeg nyter å være ute.
Fortsatt fin helg der sør.

En vakker dag sa...

For en forfriskende start på dagen! God helg! :-)

Jorunns hobbyblogg sa...

Høres helt supert ut, helt nydelige omgivelser!!
Jorunn

Kjersti sa...

Det må da være en alldeles perfekt start på dagen! Når temperaturen er så høy er det sikkert deilig å slippe å være inne i et klamt baderom :)

Jeg har nettopp kommet hjem fra en tur på byfesten i Lillestrøm (som du har sett på instagram ;). Noen fine timer der, men nå var det nok for meg. HP er der litt til, mens jeg skal strekke kroppen min på sofaen før det er natta. Skal se på dokumentarserien fra Chatsworth house, har du sett noe på det? Er gammelt herskapshus som er åpent for publikum. Morsomt å se alt de gjør for å holde det i gang, og jeg kunne jammen tenke meg å se det i virkeligheten en gang :)

Anonym sa...

Looks like a perfect day...!!!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
For en nydelig plass å starte dagen! Der skulle jeg gjerne stått og tatt morgen stellet mitt også! Det minner meg litt om somrene da jeg var liten, og tok morgenbad i Mjøsa i en usjenert vik, mens fuglene kvitret, og det var sol og deilig! At det var +8 grader i vannet, skremte ikke meg!

Campinglivet er sjarmerende, men man er jo ikke akkurat alene! Og det er kummerlig. Men retro vognene er bare sååå hyggelige, og jeg tror det kommer til å bli fler og fler av dem!

Ønsker deg en deilig søndag!

Klem Cathrine,
fra forblåste Fyn!

vimza sa...

jeg kjenner jeg er supermisunnelig på den dusjen der altså!
men med dine fortellerevner så føler jeg nesten at jeg er der selv :)