30. juni 2013

Hverdagsluksus !

Det gjorde jeg her om dagen - og på min vei til mitt mål, passerer jeg alltid dette bedårende, lille huset. Det ligger rett utenfor bymuren av Castello'n.

Idag måtte jeg stoppe opp, for å ta bilder av blomsterprakten:





Og mens jeg knipset i vei, om husfruen selv til syne i døråpningen, og da var jeg glad for at jeg kan da ett par superlativer på italiensk. Så da jeg var ferdig med å rose hennes blomsterprakt, spurte jeg om å tillatelse til å ta bildet av henne:

"Permezze photo a tu"? (Som jeg satser på betyr noe som, tillatelse bildet a deg?

"Si, si", svarte hun fornøyd (har faktisk tilgode at noen sier nei til å bli fotografert av meg..)

Fremme ved målet mitt, Beauty Center, jeg skulle ta manicure og det til den nette sum  Euro 10,-, så da kan man jo skjemme seg litt bort en fin sommerdag:


Etterpå var det å møte min kjære, som hadde invitert meg med på lunsj, og hvilken morsom lunsj det ble....så jeg tenker det for komme i ett eget innlegg, til da......må jeg vise dere disse flotte hortensia blomstene, som er langs med promenaden ned til havna i Bolsena by.

Jammen meg matchet jeg blomstene her:


Har du sett så store ? Til info er jeg 1.71 cm på strømpelesten siste jeg målte....:


En av mine favoritt sommerkjoler denne her. Fra italienske Stefanel er i seta, altså silke, har såklart lært meg det ordet på italiensk. Vesken fra Prada, ballerinasko fra Geox, solbriller Gucci....hmm....jammen meg var alt fra Italia !!

8 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Du er så vakker! Følger med dine flotte innlegg, selvom jeg knapt rekker å slå på pc`n om dagen. Men det er gøy å få så mange feriegjester da.....eneste som mangler nå er et lite hotell jeg drømmer om å eie;o) Nyt "ditt Italia", og jeg "mitt France", fortsatt god sommer. Varm klem fra meg

Elisabeth sa...

Å, sååå fin du er med den blålilla kjolen, Helen. Vireklig flott sammen med de blålilla Hortensianene. Du ser ut som en ordentlig italiensk donna. Bella donna.

Elisabeth sa...

Selv har jeg spandert pedikyr på mine undersåtter nylig. Fin følelse med velstelte ben. Ah!

Bente sa...

Bella donna!! Vakker dame og vakre blomster.
Og du så morsomt med den damen i døra, som gav deg lov til å ta bilde ba henne. Husker huset godt.
Klart du må unne deg litt luksus også. Slik skulle vi forresten alle unne oss fra inne i mellom.

God søndag.

Sylvia sa...

Jeg sier som de andre her jeg og Bella Donna Helen.
Du kler den kjolen så bra, og wow, de flotte hortensiaer du står ved. Jeg har jo mine to krukker, som jeg steller pent med. I dag måtte jeg helle masse vann ut av den ene, siden det regnet så vanvittig i hele går. Den så dvask og slapp ut, men nå kommer den seg.
Jeg unner meg aldri sånn luxus, jeg, men jeg savner det heller ikke.......fotbad her hjemme passer meg best. Går så mye på jobb . Til Og fra jobb, så det trengs.......
Lekkert det murhuset med de flotte blomstene utenfor. Snilt av henne å la deg ta bilde. Hun skulle bare visst....at hun blir sett av mange her inne, hi hi....
Gleder meg til neste innlegg.......spennende.

Hobbybruket sa...

Kan godt forstå at det er yndlings sommerkjolen, flott kjole på en flott dame. :)

Ha en riktig fin uke. :)

Thing sa...

Praktfullt! =)

Anonym sa...

Love your dress....and it matches the beautiful flowers!!!!