9. juni 2013

Gul som rosen !

Da er vi vel tilbake i vakre Italia, og denne gangen skal vi bo 2 uker på vår Villa, før sommergjester skal komme hit.

Dessverre var det en litt vond flytur for oss, tro det eller ei, jeg ble brått super forkjøla virkelig ille med feber, så smittet jeg min kjære den dagen jeg kom hjem fra Edinburgh. Det var så ille at vi vurderte å flytte på retur datoen vår...men, vi tok sjansen og dro lørdag morgen.

Take off gikk fint, hadde selvsagt nesesprayen klar. Men, det jeg ikke tenkte på var at det er jo verre når man går inn for landing.

Brått krakelerte det voldsomt i ørene min, så var jeg stokk døv !!! Og det tok nøyaktig noen minutter, samme skjedde med min kjære - men da bare i det ene øret.

Så vi var nok ett syn der vi ventet ved bagasje båndet, jeg ropte til han - han hørte ikke, jeg ropte visst veldig lavt (hørte jo ikke min egen stemme), han ropte på meg da jeg begynte å gå etter å ha fått kofferten min, jeg hørte ingenting...så vi ble enig om å bare komme oss til bilen vår, før vi åpnet munnen vår igjen...hahaah

Vel fremme på Villa Helena, møtte dette vakre synet meg, vil du se mer av rosene mine, kikk innom www.villahelena.blogspot.com


 



Idag har jeg fått igjen hørsel på det ene øret, etter at det sprakk og krakelerte igjen,da jeg tok en kjempe gjesp. Sovet veldig dårlig, så er halv zombie idag.....da gjenstår venstret øret, som sikkert blir bra imorgen.

Vi tok en liten tur ned til Bolsena idag, og på vår vei ned dit, måtte vi stoppe langs veien, se de nydelige markblomstene:

Da jeg så meg selv igjen i mine gule bukser, tenkte jeg på de gule rosene mine. Jammen meg fant jeg denne toppen fra engelske Coast i skapet mitt, som også passer fint til.

Ja, det er bilder jeg tar med iPhone, skal ut på instagram, vet dere.


Vår lille privat inngang til townhouset vårt, og her har hortensiane vokst, like før de skal blomstre nå.

En snill sjel vanner dem, og jeg vet ikke hvem jeg skal takke ?!? Finner det vel ute, når vi flytter ned hit om 2 uker.


Virkelig koselig i Castello'n nå, her sjasmin som blomstrer oppover trappen:

Mange er så flinke med blomster utenfor vinduskarmene sine:



Ja, det er deilig å være tilbake, og jeg innrømmer det, jeg elsker og bo her i Italia !!

11 kommentarer:

En vakker dag sa...

Hei Helen :-) har lest litt på bloggen her en stund, og tenkte jeg kunne gi en lyd :-) Veldig artig å følge med på livet ditt i Italia, for en hyggelig plass dere har! :-) Og de gule rosene var helt nydelige!

Anonym sa...

So many beautiful flowers...!!!!
Hope you will soon be feeling better again! Take care! Drink tea...of course...the cure for everything!

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt at du elsker å bo i Italia, hvem hadde ikke gjort det med to så flotte eiendommer. Sikkert mange, men jobb og forpliktelser hindrer de fleste i å leve ut drømmen.

Sylvia sa...

Ly, så dumt at dere ble syke da dere skulle dra.
Jeg opplevde det samme i fjor sommer, da vi skulle til Berlin.
Det var jo flyveledrestreik akkurat da, og vi ble sittende i over en time i flyet, før det tok av. Da begynte nesa mi å tette seg, samtidig som det rant......helt forferdelig. Og jeg var syk hele den ferien med tett, snørrenese og tungt hode.
Jeg tok en tablett , og lot som om jeg ikke var syk. Det hjalp faktisk, ha ha....
De gule rosende dine var flotte, altså. Og så stod du jo så i fin stil til dem også.
Faktisk blomstrer begge mine hortensiaer nå. De ble visst blå i år også (måtte kjøpe nye i år, og trodde faktisk jeg hadde køpt hvite denne gangen) men er det ikke surheten i jorden som bestemmer fargen, tro?
Kos dere masse i Italia. selvfølgelig er dere ledige som kan bo der. Det kan alle få til, bare viljen er til stede....sterk nok.

Kjersti sa...

Klart du elsker å bo i Italia! Det er lett å forstå :)
Men stakkars deg (dere) som fikk en så vond flytur, så ubehagelig som det er når ørene blir så tette :(

Da var det i hvert fall fint at dere kom fram til så nydelige blomster, og til og meden anonym hjelper som vanner for dere. Så koselig!!

Ellers fortsetter jeg min utforsking av iphonens muligheter, og er nå så smått i gang med quizkampen. Du har en utfordring liggende!!
Både wordfeud og ordspill har jeg holdt på med en stund, på den gamle telefonen. Tross alt fungerte den til noe, da - det skal den ha, he he....

Thing sa...

Gul gjør meg så glad!
Nydelige blomster og nydelig dame! =)

Bente sa...

Huff Helen, forkjølelse og fly er ikke bra sammen. Håper begge blir bra fort. Hos meg er det halsen som krangler.
Nydelige roser og ikke minst markblomstene. Deilige Italia.

Prosecco'n nøt vi lørdag på terrassen på hytta så klart. Jeg har flyttet ut for to uker. Og solen skinner og jeg ligger på brygga og soler meg.
Imorgen har jeg et møte jeg gruer meg litt til, men jeg er nå veldig bestemt vettu.

Ha en fin uke.

Bente sa...

Forresten er jeg enig i at vi må ha måkeskrikene.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
Huff, hørtes ikke bra ut å bli dårlig, men godt å være hjemme igjen da! De gule rosene ser nydelige ut!

Nei, bilen og campingvognen er nok ikke vår, men den er jo herlig! Vi har en VW Passat og en vogn fra 2004, men der er herlig å kunne ha hjemmet sitt på hjul, og flytte rundt!

Hagen i Brønderslev er virkelig verdt et besøk, om du skulle være på de kanter! Rhododendron får liksom en annen klang, etter dette!

God bedring og ha en fin uke!

Klem Cathrineb:-)

Elisabeth sa...

Æsj da, så kjedelig å bli sjuk. Er det slik at air-condition gjør en lettere forkjøla? Har opplevd akkurat det ssamme ifbm flyreiser.
Nydelig Bilder du viser fra Villa´n og Borgen. Så hyggelig det er der! Forstår SÅ godt at du trives og nyter Italialivet.
Krya på deg, Gumman ;)

Anne sa...

Æsj da! sommerforkjølelse er aldri velkommen, men kommer den raskt forsvinner den raskt får vi håpe :-)

Fantastisk stemning hos deg ja, bare digger di siste bildene her, og kjenner jeg lengter til landet! stein på stein, det vekker noe helt spesielt i denne dama.

Åsså du da som har vært i Edinburgh siden sist, som du flys av sted å. En vakker og spesiell by det også. Var der for noe år siden og jeg likte den på en måte også. Men masse av tåke og gråvær da må vite. Har alltid hatt lyst til å leie bil og kjørt litt på landsbygda der, kan liksom se for meg de irr grønne heiene og skikkelig frodig landskap, kanskje en gang. Glad i å kjøre bil så hvem vet. En får alltid en sånn frihetsfølelse av biltur, synes nå jeg da.

Helt hva det blir til med oss i sommer vet jeg jammen ikke helt ennå. Noen turer er bestilt og betalt, men når vi har ferie er det ennå litt uklart om vi er 2 eller tre som drar. Om vi nå bare hadde vært to tror jeg jammen det hadde blitt DIN by. Vet du om den tyske dama leier ut senere??? sånn på høsten??? for må si jeg falt pladask for den tanken ;-)

Ei helg med gråvær og nesten kulde har vært her, ispedd en stor god porsjon regn. Nesten så det har føltes bortkasta og ha fri, og jeg har beint ut deppa til gangs. På vei oppover igjen nå, for til helga blir det fototur med fotvenner :-)

Kos deg og nyt vakreste Helen.

Anneklem.