5. juni 2013

Du har fått postkort !

Kan du gjette hvorfra? Her er ledetrådene:
 

 Så klart er jeg i .... :


Nei, vi bodde ikke på Missoni hotellet, var dessverre for dyrt.

Men, denne fine dørvakten her, lot seg villig fotograferes i sin fine kilt, selvsagt i Missonis kjente striper, var vel neppe først gang han var blitt bedt om og posere. Tilfelle du lurte, nei de bruker vist ikke truser under...sies det......:

Vi bodde litt utenfor selve bykjernen, mere i ett næringsområde, som het Quatermile. 
Hotell Marriott Residence Inn:


Området her var en blanding av flotte gamle bygg, og super moderne glassbygg...ble nesten litt voldsomme kontraster:

Så hvem var jeg på tur med? Joda, jeg hadde foreslått at Mamma tok toget opp og jeg fløy over fra Norge, til en mini ferie her. 

Vi møttes sent søndag kveld, og mandag morgen var vi på farten. Startet med å kikke innom St. Giles cathedral. Fant følgende info hos wikipedia:

"St Giles' Cathedral, more properly termed the High Kirk of Edinburgh. Its distinctive crown steeple is a prominent feature of the city skyline. The church has been one of Edinburgh's religious focal points for approximately 900 years. The present church dates from the late 14th century, though it was extensively restored in the 19th century, and is protected as a category A listed building."



Typisk bygningsmasse man finner i Edinburgh:

Enden av "The Mile" kommer man til Queens Gallery og ......

......Holyrood castle:

Ved inngangen her står de selvsagt i sine fine kilter:


Deretter dro vi ned til Princes street....fortsettelse følger....... har du forresten vært i Edinburgh?

10 kommentarer:

Bente sa...

Takk for hyggelig hilsen og for postkort. Jeg har aldri vært i Scotland.
Så hyggelig å møte sin mor på en slik tur da Helen.
Gleder meg til å se mer.

Olavs Blogg sa...

Nei, jeg har ikke det. Men kona har vært der en gang og yngste dattera var ganske nylig der for andre gang.
Sikkert en fin tur du hadde der. Takk for mange fine bilder i din omvisning.
Ha det godt.

Fru Tunheim sa...

Ja, i 1977. Tusen takk for postkortet.

Sylvia sa...

Jeg har aldri vært i Scotland. Men det er kjekt å følge deg på tur, Helen.
Gleder med til å se videre på turen til deg og din mor. Veldig fint å gjøre det på den måten.
Jeg har også vært på tur.....med jobben. Kommer snart et innlegg om det.
Kos deg videre på tur. Klem

Thing sa...

Tusen takk!
Elsker dine postkort =)
SÅ koselig med en minibreak med mamma =)

Vi har tenkt å reise til Scotland flere ganger,
kanskje det blir nå i sommer.
Vi får se hvor vi får plass ;)

Har du besøkt flere byer i Scotland?
Noen favoritt?

Klem Ingvild

Hobbybruket sa...

Ja vi besøkte Edinburgh for ca 1 1/2 år siden. Flott by og veldig hyggelig å se ditt fine postkort.

Veldig deilig å begynne å "leve" igjen etter noen utrolig intense og krevende uker. Så nå skal tiden nytes. Kos deg videre og ha en riktig fin helg når den tid kommer. :)

Anonym sa...

Ja. I 1988. Lenge sidan, men det var ei flott oppleving. Har snakka om tur tibake sidan då. Får tru det blir ein gong.... :)

Kjersti sa...

Jøje meg, egne Missoni-kilter.....! Her snakker vi gjennomført merkevarebygging!
Artig å se bilder fra Edinburgh som jeg jo aldri har vært i (men kanskje jeg kommer dit en dag, med eller uten poker'n). Ser ut som dere hadde fine dager, jeg gleder meg til fortsettelsen :)

fruentimmeret sa...

Takk for flott postkort Helen!

Koselig med mor/datter tur med ujevne mellomrom. Virker som dere liker å se de samme tingene, noe som er en fordel. Hehe...

For meg er det ikke dagligdags å se menn i skjørt, kremt, jeg mener kilt. Litt stygg-fint må jeg innrømme at er min dom.

Straks farer vi avgårde på bøljan den blå for en laaang periode.

Ferieklem fra meg ;)

Olavs Blogg sa...

He he, må nesten få tilføye at jeg har vært i Scotland, men ikke i Edinbourg. Glasgow og Invernes var det vel jeg var for lenge siden. Kjørte forresten leiebil dermed høyreratt og så var det venstrekjøring.
Jeg har rotet fælt. Kona og dattra var i Dublin i Irland og ikke i Edinburgh de heller.