20. juni 2013

Bli med på shopping?

Nei, nei ikke klesshopping.......derimot steinbenker !!

Men, aller først, tusen takk til dere alle sammen, for fine tilbakemeldinger og innspill, på mitt bilde-prosjekt, dette settes veldig stor pris på :)

Og etter en uhøytidlig telling, leder bildet nr. 4 og bildet nr. 1 på en andre plass....så nå skal vi ta avgjørelsen ut fra disse to, tenkte jeg.....er ikke det en god plan, da....?

Så tilbake til shopping !

Vi skulle ha en steinbenk til, og drar derfor til vår "hoffleverandør" av alle krukker, og små steinbenker vi har på eiendommen vår - er kjøpt her:



Så de kjenner oss igjen, og min kjære fleiper alltid med å si, jeg har med meg min "lavoro maccina" arbeidsbil, den pleide å slå godt an når vi kom i vår forrige bil, en toseters sportsbil, men nå har vi jo faktisk en mere..... eehhh, fornuftig bil, men de lo av vitsen denne gangen og, er vel bare lykkelig over at de nå slipper å måtte levere til oss:

 Herr og fru krukkemaker, og her steinbenken jeg skulle ha:

Den skal passe i stil med blant annet disse to, som står under tuntreet vår:


Samt den som står ved utedusjen min, og denne jeg har stående ved "lille huset":


Den nye benkens plass, ved dartspillet, og her passet den perfekt, og hva må man betale for en slik artig benk?

Vel, skal innrømmes min kjære er flink til å prute, så vi endte på 90 Euro, som jeg syns er en bra pris:

Stien til høyre her, leder opp til badmintonbanen vår:


Vi dro også innom en annen morsom butikk....men det får bli neste innlegg......til da ciao fra Italia hvor vi hele uken har hatt vel 32 grader !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS:
- ser noen lurer på hvordan denne fikk plass i bilen vår, da kan jeg røpe den er i tre deler, "setet" er løst, og ligger oppå de to beina, men dette er tunge greier ! Vi har også gudskjelov nå, ett veldig stort bagasjerom, for oppå denne benken igjen, kom ennå mer som jeg kjøpte på min vei denne dagen.....

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

32 grader er ganske varmt! puhhh.... Jeg trives best i 22-27, men det er ikke så ofte her hos oss vet du. Men dagen i dag har vært nydelig..ja takk til flere slike! Flott benk forresten, ser ut til å passe perfekt!

Kjersti sa...

Veldig fint med steinbenker, og det passer jo perfekt i hagen på villaen! :)
Takk for innspill om rhododendronen, men du kan tro de har fått (og får) plenty med gjødning + påfyll av rhododendronjord i vår, så det kan de i alle fall ikke klage på... :)

Ang. din kommentar til min kommentar til din kommentar... (ehh, ble det riktig...???) så skjønner jeg så godt hva du mener, og er helt enig! At folk er forskjellige og lager blogger med innhold som speiler det, er jo det som gjør det gøy! Hurra for forskjellene!!!!

I skrivende stund er klokka over ni om kvelden, og jeg sitter på terrassen i shorts og bikinitopp og nyter sola. Fantastisk!! Nå skal visst været slå om, blir kaldere og regn... Får håpe sommeren kommer tilbake igjen om noen dager!

Sylvia sa...

Heisann
Etter 11 timer på jobb, er jeg glad vi har aircondision inne i butikken, for i dag har det vært veldig varmt. Men jeg skal ikke klage, alt så.
Ååååå..falt jo såååå for den digre terracotta-krukka der. Tenk deg den med store hortensiaer oppi.
Benkene deres er flotte. Jeg liker naturmaterialer, og den vil passe perfekt inn, slik som de to dere har fra før.
Utrulig hva en sånn liten bil kan romme. Men får dere den opp igjen fra bagasjerommet ?
Spennende å se hvilket bilde dere velger......

Elisabeth sa...

Skulle gjerne hatt en sånn steinbenk her i min hage gitt. Genial og vedlikeholdsfri. Liker at det er rustikt. Og ja, stemmer i med Sylvia, de terracottakrukkene er rålekre. Ser at pellisene mine stortrives oppi slike.

Ang bildene fra Castello´n ville jeg holdt en knapp på bilde nr 1. Men avgjørelsen er sikkert tatt. Flotte er de alle fire. Og blir sikkert kult med dem i sort-hvitt.

God helg, kjære du. Jeg har langfri.

Anne sa...

Blir rett og slett sjuk når jeg ser det som kan anskaffes!!! og du forstår hvorfor jeg egentlig HATER å fly sørover, sånn egentlig... Husker et år vi kjørte rundt i Provence, alle loppemarkedene der, åsså leiebil da vettu!!! sukk... en hadde lyst til å gråte rett og slett :-( nei litt mer vett i skolten og mot i brystet hadde en tatt en stor bil og kjørt selv herfra, men blir vel bare ved tanken det å.

Benken var i alle fall superfin Helen!! og helt etter min smak som du forstår.

Bildene på veggen din ble knallfine og jeg skrev min mening under på hvilket jeg synes var finest :-) eller fine alle sammen i grunn.

Fortsatt vingler vi noe veldig ang sommerferie og tur. Eller det er sønnen som vingler, bli med, med kjæreste? eller ei... sukk en blir så lei av ubestemmelige ungdommer, men du, vet du om der er air condition i den tyske leiligheten??? her liksom ikke glemt den helt jeg da, men noen her er så himla bortskjemt...
Og ennå noen uker til ferie her.


Nå helg, hjemmehelg, og jeg gleder meg :-) Nyt du også vennen.

Bente sa...

Nå kan jeg ikke si at den bilen dere fraktet benken i er en arbeidsbil akkurat. Og jeg lurer også på hvordan dere løfter delene ut av bilen igjen. Benken passet godt inn på Villaen selvfølgelig.
Denne helgen er det europeisk matmarked t byen vår. Vi har smakt oss igjennom mye, men jeg glemte å ta bilder da.

Ha en fin fredag. Ciao!

Jorunns hobbyblogg sa...

Så flottvdet ble, passet perfekt, ser ut som den alltid har vært der liksom...
God helg
Jorunn