23. mai 2013

Ut på eventyr !

Er ofte det jeg føler, at jeg er på her i vakre Italia ....blir invitert til en "event" som jeg ikke riktig helt vet hva er - hva skal skje - hvor er - hvor mange mennesker kommer.....?

Vi var blitt invitert av Tonnino Pira. Husker dere bursdagsfeiring til Cristina? På en aldeles skjønn agriturismo.....der var en kamerat av Cristina tilstede, og hadde med seg ett stort utvalg av nydelig oster ! Grunn, fordi han og broren driver ostefabrikk:


Søndagen den 19 mai, skulle de ha en stor "promozion" ,pga  ferdigstillelse av ett nytt bygg på gården med da dertil  prøvesmaking av oster. Var det vi hadde fått vite.

Dette kunne vi jo ikke gå glipp av !


Det var vel en times kjøring fra Bolsena, til Caseificio fratelli (brødrene) Pira sin gård.

Det skulle starte fra ca. 1700 italiensk tid. Så vi var det i følge med Cristina og en kamerat av henne ved 1730 tiden, men jeg skjønte etterhver,t at det kom folk strømmende på hele tiden.

Det var endel parkerte biler på en stor eng, og her ser du inngangen til det store nyoppførte bygget:

På italiensk vis klemmes det på hvert kinn:

Jeg ble mildes talt overrasket da vi kom inn, for her var det mye mat. Blant annet porchetta, helstekt gris:

Og ett kjempe stort bord fylt med oster:



Gjett hva som er i disse stål kannene?


Vin såklart, i denne vino rosso (rødvin):


Neste gang jeg gikk inn hit, ja vi satt ute å og spiste, måtte jeg smake på litt mere oster....var det blitt helt fult av folk her inne:





Tør påstå vi var de eneste utlendingene tilstede her, og det syntes nok vår vert Tonnino var så gøy, at han fikk en kamerat til å ta bildet av seg sammen med oss.



Sjekk kniven:

Jeg gikk meg en liten tur rundt på gården, og her er noen av bidragsyterne....bææææææ:

Dette var igjen, en veldig artig opplevelse !

Det må ha vært over 100 mennesker tilstede, og vi som trodde det ville komme 20-30 personer, og det var ett lite sted, og kun noen oster....ja, skal si jeg tok feil !

Snipp snapp snute, så var dette eventyret ute !

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så artig....og ost som er så godt. Det skulle jeg gjerne vært med på.

Elisabeth sa...

Der skulle je´ha vøri Karl! My goodness, for et osteeldorado. Hilsen osteelskeren.

Sylvia sa...

Wow, så gøy å være med på, Helen.
Jeg er også glad i ost. Vi hadde det på tapasbordet vårt , da vi hadde konfirmasjon. Fremdeles er det noe igjen, så her spises det ost hele tiden, kan man si.

Ostebordet som var dekket så flott, så nesten ut som et dessertbord med kaker. Men det fine med ost, er at det både er til dessert og til salt tilbehør.

Disse store tønnene skulle jeg gjerne hatt. Så fine de var. Vêr det eiketønner de har vært vin i tro?

Så er jeg på vei til jobb om litt.....det meldes fint vær i helgen, og det skal jammen nytes.
Klem

Bente sa...

Morsomt dette du. Så mye lekkert ost. 100 mennesker, da måtte det være stor plass.
Og du er jo alltid ute på eventyr Helen sammen med prinsen din. Vi andre holdr oss hjemme i kongerike.

God helg.

Olavs Blogg sa...

Dette så moro ut. Sikkert vært noe for meg. Mye godt både å smake og drikke. Takk for fin omvisning.
God helg til dere.

vimza sa...

wwwwwwææææææoooooooo!!!!haha:) der skulle jeg virkelig ha vært ser jeg! for en deilig opplevelse det måtte være :)
ønsker deg en herlig lørdag skjønne Helen <3
klem Yvonne!

fruentimmeret sa...

Wow, imponerende event!

Thing sa...

Ja, dette så riktig så artig ut Helen!
Skulle gjerne vært der ja =)

Anonym sa...

I must say that looks very inviting...I love cheese!!!