27. mai 2013

Tips om bolig DU kan leie i Castello'n !

Som tidligere nevnt, bodd vi en ukes tid i vår andre bolig her i Italia. Den som ligger inni Castello'n (borgen), her i Bolsena by, mens Villa'n var bebodd av familie medlemmer med sine venner.

Her en ettermiddag, møtte vi på tyske Dagmar igjen ! Vi ble kjent med henne her ifjor, og stort sett pleier hun å være her sommerstid, men i år hadde hun gjort litt om på ferien sin.

Vi ble sporenstreks invitert til aperitivo'r neste kveld, sammen med ett nabopar til.

Hennes lille, sjarmerende "hus" ligger ned en liten passasje til høyre i dette bilder - går ved siden av den store trappen du ser, og er riktig så bortgjemt bak huset helt til høyre. Dette bilder er tatt august ifjor.



Jeg vil gjerne "ta dere med inn" til Dagmar, disse bildene har hun mailet meg, da hun fortalte at hun leier gjerne litt ut sommerstid. Åpningen til venstre, er inn til ett lite tekjøkken:



Boligen er perfekt for 1 par - altså kun 2 personer.

Den inneholder, oppholdsrom med peis, opp trappen kommer du til..............

...............hemsen hvor det er dobbeltseng:


Den har også et lite tekjøkken, samt baderom.

Men, det fineste gjenstår å vise dere, og det er denne utrolig flotte balkongen her ! Den blir sommerstid, som et ekstra rom, og har flott utsikt utover hele Lago de Bolsena:



Dette bildene er fra ifjor sommer tatt under en konsert, inni Castello'n, se også innlegg her fra Dagmars aperitivio treff, en fin kveld i august ifjor, da vil du se balkongen i en annen vinkel.


Leieprisen for 1 uke i f.eks. juli er Euro 390,- og inkl. all strøm og gass man bruker, samt sluttrengjøring.
 
Dere som har fulgt meg her "inne" har jo sett masse bilder fra Bolsena by, så jeg slutter her med dagens reklame for leie :)

Skulle dette være noe for deg, så formidler jeg kontakt.

Da har jeg i mellomtiden kommet meg hjem til gamlelandet. Hvor nye avtaler er laget, så med andre ord jeg har masse koselig å se frem til ! Blant annet dette her !

3 kommentarer:

Sylvia sa...

God morgen Helen.
Synd du går glipp av finværet i Italia, men det er ikke så aller verst her hjemme heller. Litt av hvert, kan også være koselig.
Fin leilighet du viser. Men i år blir det ingen sommerferie på meg. Men jeg skal i sort bryllup i september, i utlandet, og det kan bli spennende.
Ja, det er altså så morro at man kan treffes og bli kjent med hverandre her inne. Vi har jo gjort det samme. Og jeg synes det er koselig å kjenne deg.
Vil du ha en sightseeing i Porsgrunn, er det bare å gi beskjed. Jeg har jo fredager innimellom.....
Så må du og Bente kose dere masse i Fredrikstad. Og håper dere får fint vær.
Klem

Sylvia sa...

Rettelser: STORT bryllup
Fredager : FRIDAGER

Elisabeth sa...

Intet dumt alternativ den leiligheten der. Må si Bolsenaområdet frister gjennom diverse flotte blogginnlegg fra din kant. Jeg har sagt det før og sier det igjen, du burde bli sponset av Bolsenas tursitbyrå!

Hi hi…

Håper du har gode Norgesdager, kjære bloggvenn. Kjeder du deg, eller har noen timer å avse, ta gjerne kontakt.