13. mai 2013

En fin start på dagen....

.... hadde jeg idag.

Begynte med en yoga time, og en av de beste yoga timene jeg virkelig fikk bra til ! Stadig fikk jeg høre fra Cristina:

 "Brava, Helen, bellissimo" - etter som jeg sto riktig med ben og ermer, og pustet inn og ut på riktig sted, hurra ! Moro når man virkelig får det til.

Men, det jeg egentlig skulle frem til var, etter denne timen på morrakvisten, oste jeg av energi !! (nei, tror ikke det er gongen sin skyld, men yoga'n)

Ennå bedre ble dagen, da jeg kom hjem og i mailboxen fant jeg bekreftet bestilling på leie av Villa'n til høsteferien, dobbel hurra !

Så kom jeg på den utrolig søte episoden som skjedde meg på lørdagen, og den må jeg jo fortelle dere. Skal bare først, få takke for alle søte kommentarer dere legger igjen her, grazie mille !
 


Vi har ommøblert litt på utemøblene her i hagen, og denne hammocken har blitt flyttet til enden av bassenget.

Den kom med kremhvitt trekk, som jo er lekkert og delikat, men dessverre går dårlig sammen med barn, og utleie.... så jeg var her om dagen og kjøpte 4 meter jeans stoff til den nette sum av tilsammen 308,- kr. Noe jeg syns var rimelig. Da gjensto det å finne noen som kunne sy dette trekket.....?

Vi tok det med til en lokal møbeltapetserer som jeg har brukt på å trekke om noen stoler, og fikk anbud på jobben.

Lørdag var den klar til henting, og jeg er såååå fornøyd:


Senere på dagen fikk jeg ett akutt gottebehov, som måtte dekkes. Igjen kjørte jeg til samme  sted som puten kom fra, da naboen der er ett lite cupcake utsalg, du kan se innlegg her fra butikken. Drives av samme familien.

Kom inn og ble servert av datter'n av møbeltapetsereren, som spurte meg på italiensk, om jeg var fornøyd med puten min?

Jeg fikk svart ganske bra og meget entusiastisk, at jeg var veldig fornøyd, og jobben var nydelig utført.

Hun smiler stolt og sier det er pappa'n hennes, som har gjort jobben (noe jeg jo visste) - så pakker hun inn disse 2 fristende cupcaksene....

... jeg tar frem lommeboken min, og spør hva dette koster?

Hun svarer, at disse var en gave til meg, fikk ikke lov til å betale, prego ! (værsegod)

Wow......jeg ble faktisk målløs...noe jeg blir stadig vekk her i Italia, og da mener jeg positiv målløs ! Hadde ikke du også blitt det?

Ps: trenger vel ikke fortelle at dette smakte himmelsk...?

6 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

helt herlig, både kakegaven og de nye putene!!

- det hadde vel ikke skjedd her....
Jorunn

vimza sa...

åååååååååååååååå Helen, jeg håper du vet hvor heldig du er :) jeg sitter her med tårer i øynene og drømmer meg ned til det vakre landet du bor i :)
tusen takk så mye for de herlige turene og historiene du deler, jeg føler nesten at jeg er der og kjenner deg litt :)
ta vare på hverandre og nyt hvert sekund:)
klem Yvonne!

Sylvia sa...

Mmmmmm...sånn som du frister. Nå fikk jeg veldig lyst på kake, jeg også. Og fantaserer om å steke vafler til kvelds.
Så flott hammoc og den ble fin i blått jeansstoff, ja. Jeg har jo begynt å smake på andre farger, og nettopp nå er det blåfarger jeg HYGGER meg med.
Lillesøster og svoger er i Italia nå, pga Giro de I talia. De er ved Gardasjøen.
Hvordan går det med strikkingen din?

Kjersti sa...

Ja, jeg hadde også blitt målløs! Slike relativt små hendelser i hverdagen betyr så mye. Cupcakesene (er det med eller uten s i flertall når man fornorsker det, tro....?) ser fantastiske ut! Tror vi må innom det utsalget neste gang jeg er hos deg! :D

Bente sa...

Det ble veldig flott med blå puter. Lyse er jo lekkert, men forstår det med utleie. Vi leide ut i fjor sommer og putene i min nye utesofa hadde besøk av barn med klinete hender. I går kjøpte jeg ny impregnering. Herlig kakehistorie.
Nok en herlig påminnelse om hvor varme italienerne er. Ikke rart du trives ( jeg også selvfølgelig).
Jeg er hjemme noen dager og må jo ordne i huset osgå.
Vasket stuen og fått opp sommerlige gardiner og ly.se loosevovers på skinnestolene.
Fikk se værmeldingen nå, det er meldt 21 grader til 17.mai. Hurra!

Elisabeth sa...

Kult med blå puter i hammocken, Helen. Og sikkert mye mer praktisk med barn. Men også ganske utsatt for at sola bleker putene i løpet av sommersesongen eller?

Umm, de muffinsene gjør meg sulten. Tror jeg må finne noe i skapet. Smiler bredt av den søte historien din. Ikke rart du trives i bella Italia.

Ciao!