2. mai 2013

De fleste ulykker skjer i ...

 ... hjemmet sies det, men kanskje (kjøkken) hage gjelder også....?

Historien går slik:
Her satt jeg, veldig glad og fornøyd, midt i min fine kjøkken hage, og luket, og fikset på mine jordbær....


 ...her ser dere meg.

Kikk litt nærmere etter, så ser du meg sittende på en lav krakk. Jeg hadde min lille spade i høyre hånden, og i venstre hånd noe ugress, da jeg satte meg tilbake på benken, som kanskje er 30 cm høy !

Idet jeg satte meg ned, kjente jeg den ga etter, jeg hadde satt meg for langt bak på krakken, og vips hadde den veltet, og jeg landet på rompa...for så å gå bakover på ryggen, mens jeg tviholdt på min lille spade i høyre hånd og i venstre hånd noe (forbanna) ugress... jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å le høyt !

For ett syn jeg må ha vært, særlig i "slow motion" !

Akkurat da dette skjedde, var det ingen i nærheten, som fikk sett dette morsomme opptrinnet, og jeg var glad jeg ikke hadde slått meg mer, enn at en stakkars jordbær blomst - ble lett knust av mine x'antall kilo som kom over den....hehehe:


 Ellers, så koser jeg med å finne de aller første roseknopper på vei her i hagen min:


Våren er herlig, jeg elsker, elsker våren !

12 kommentarer:

fruentimmeret sa...

Haha, det ble ihvertfall en morsom historie, Helen!

Jeg kan "SE" deg for meg der du prøver febrilsk å holde balansen og redde ditt gode skinn samtidig, men mislykkes totalt. HEHEHE, herlig hverdagsglimt :)

Kos deg med bedene og fortsett å frist meg med de gode jordbærene dine, det er helt i orden.

Trøsteklem fra meg :-D

Olavs Blogg sa...

He he, kunne vært moro å sett den oppvisningen du kom ut for å stelle i stand i jordbæråkeren. Men fallet var vel ikke så stort, så alt gikk bra, og ingen fikk gleden av å se den sikkert komiske hendelsen.
Ja våren er den beste tiden, men her har vi snøbyger og sterk vind i dag, så gleden over våren må fortsatt holdes innelåst. Men det er da fint og godt å se at dere har fint vær. Det hjelper på det også.
Ha en fin ukeslutt.

Fru Tunheim sa...

Ja våren med dens forventninger og glede er en vidunderlig tid. Skulle bare ønske at vi også kunne få litt av den nå. Hadde ikke hatt noe imot å sitte lettkledd i en kjøkkenhage jeg.

Bente sa...

Godt at krakken ikke var veldig høy Helen. Hos deg ser til og med luking flott ut. Er noe med damen som sitter og luker mener nå jeg.
Vi har pakket litt nå ikveld for bli på Hvaler en stund. Må si jeg lengter veldig dit ut, har ikke vært der siden påsken.
Og så skal det være meldt fin vær!??


Thing sa...

Haha.. Ja, det må ha vært litt av et syn =)
(og det hadde vært veldig likt meg)
Godt at du ikke skadet deg da Helen.

Ja, jeg også elsker elsker våren!

Janne sa...

Ha, ha... Skulle hatt det på film og postet på bloggen... Det hadde vært moro å se.. Men på en annen siden, kanskje like greit at det ikke var noen der :-)

G/Ossklovner sa...

Hei ! Lenge siden. Alltid så fint å komme innom bloggen din og få en smak av Italia :-)

Hehe, man skal ha noen opplevelser ila livet :-)

Kjersti sa...

Ha ha, her er det bare å le - av og med deg! Godt du ikke slo bakhodet i steingjerdet ditt, det kunne gått ille...

Jeg har hatt et par dager hvor jeg har ruska litt opp i hagen, men fortsatt er det stort sett for kaldt. I dag er det bare 7-8 grader ute, og kald vind, brrrr....

MEN, nå er det meldt varme fra søndag av, fra 15 og kanskje til og meg opp mot 20 grader sier meteorologen! Jeg gleder meg! :)

God helg!

vimza sa...

Hahahaha:) for en ufattelig morsom historie:) smiler fra øre til øre:) ser deg for meg i sakte kino...haha:)
herlig!
jeg er så enig så enig med deg, våren er ELSK :)
ha en fantastisk vårfredag vakre Helen :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen!
Huff, ja, ja det er farlig når det tipper over, men heldig vis så var det jo ikke fra de store høyder! Det er utrolig at det er så fint og sommerlig hos deg, mens her hjemme er det ufyselig og kaldt, og ikke det minst sommerlig! Men det kommer vel - snart!

Du er nevnt i et innlegg hos meg i dag - se her http://cathskreativehjorne.blogspot.no/2013/05/jeg-valgte-meg.html

Ønsker deg en flott helg!

Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

I absolutely agree....I also LOVE SPRING!!!
It is so wonderful to see all the flowers in bloom again.
Glad to hear that you didn't hurt yourself when you fell backwards...do take care!

Maliva`s verden sa...

Artig innlegg, jeg kan se deg for meg jeg også;o) Heldig du som har din egen urtehage.....skal bli spennende å se hva som spirer og gror der etterhvert.
Virker som temp.er noe kaldere hos dere, er det fordi det ligger mer nord i Italia kanskje.....her er det nemlig strandliv, og "hot". Nyter denne tiden, med blomstringen....det samme ser jeg hos deg. Bon week-end! Bises