4. april 2013

Ute til lunsj....

 ... det var vi her om dagen.

Vi var sammen med Noel, vår australske nabo i Castello'n, hvor vi bor mye av vinteren. Nå hadde Noel kommet tilbake igjen, og vi hadde invitert han med ut hit:




Til denne utrolig, sjarmerende ristorante Locanda Verde, ligger rett utenfor selve bykjernen av Bolsena.

Liten og intim restaurant, og denne dagen hadde vi ringt og reservert bord, takk og lov, fordi etterhvert ble det helt fullt her, og det av kun italienere !

Her kjære Noel, vennen vår:


Alltid brød før maten kommer:


Det serveres nydelig mat her, som det så ofte gjøres i Italia. Mitt valg denne dagen, ble risotto med havets frukter, en av mine favoritt retter her nede:


Snille Noel hadde med gaver til oss, min kjære fikk en flaske med australsk rødvin, og jeg var så heldig å få denne luksus varianten av en håndkrem, av det sveitsiske merket la prairie ! Har alltid ville prøve kremer herfra, men helt ærlig - ikke tatt meg råd til, de er jo sååå dyre.

Håndkremen skuffer ikke, den lukter nydelig og etter å ha smørt hendene inn, ja jeg tør nesten ikke skrive det....men helt ærli, faktisk kjente huden på hendene mine som silke !! Nå kan jeg jo aldri, gå tilbake til noen andre håndkrem ....hehe


Hvorfor fikk jeg så fin gave?

Jo, som takk for hjelpen - med min lille reklame her på bloggen for deres bolig i Castello. Den leies ut, når de ikke bruker den selv.

Husker du innlegget? Hvis ikke finner du det her. Kanskje du har lyst til å leie?

Tusen takk kjære Noel, I love the handcream !

5 kommentarer:

Anne sa...

Jeg drømmer meg helt bort i bloggen din... her hos meg har faktisk snøskurer gått i dag, det er så en fistes til å rømme!!!

Håndkrmtips takes alltid mot med stor takk. Kontant tørr på hendene den som jobber i helsevesenet, vakser og spriter og hansker, ikke bare for huden. Denne bare skal forsøkes Helen :-)

Bente sa...

Så deilige gaver Helen, du fortjener det virkelig. Du har omtanke og hjelper til det vet jo jeg veldig godt.
Hos meg går det bra, begynner å komme inn i flere rutiner.
Jeg lager meg mitt eget program, med hjelp selvfølgelig.
Og solen skinner fra klar blå himmel.

Fru Tunheim sa...

Helen, du vet jammen å friste oss som sitter her oppe i kulden.....ser helt vidunderlig ut!

Jorunns hobbyblogg sa...

Den kremen var jo fantastisk lekkert pakket inn også da, nesten så tuben kan stå til pynt :-)

- der italienerne samles til mat, er et kvalitetsstempel er min erfaring.

Maten din så flott ut, selv om jeg pingler ut på blåskjell :-)

Jorunn

Thelma Louise sa...

Så koselig sted...) et av mange dere besøker.:))

dumt at du likte den håndkremen da...tjhiii...hadde vært lurere å lagt sin elsk på en billigere variant.:))

Påsken og været hjemme den siste tiden har vært helt fantastisk..det er bare sol sol sol....dvs i dag var formiddagen overskyet, rart å se på himmelen at den ikke var knallblå men lys grå..:)) alle går bare og måper..over det fine været som varer og varer..)) veldig deilig da...og vi fortjener det nå syntes jeg.:))

fortsatt god helg.:)

Klem