21. april 2013

Strand lunsj !

Det hadde vi her om dagen, sammen med Cristina, som tok oss med til en - for oss - ny fiske restaurant.

Den ligger langs stranden av Lago de Bolsena, den vulkanske innsjøen vi "sokner" til. Men, denne gangen er vi på andre siden av den, enn der vi pleier å holde til, ja, denne innsjøen er stor !

Her får jeg litt tips hva jeg burde bestille:



Men, jeg endte med blåskjell, ingen bombe...har jo dilla på det. Cristina bestilte seg noe småfisk, og tomat med basilikum på, samt vi delte en liten tallerken med frityrstekte artisjokker - wow det smakte godt !

Ja, da får man en en gedigen, oppskåret tomat, pyntet med basilikum blader og olje på:
 

Disse var nye for meg, småfisk som er frityrstekt, de små rosa er faktisk (baby) reker:

Beliggenheten her er perfetto ! Ligger helt ved vannet, og idag var en av disse dagene med +26 grader, stille vann og blå himmel !

En fisker var utpå, og i det fjerne skimtes en av de to øyene som ligger i denne innsjøen:

Parasoll ble satt opp, og det var kun ett par til som spiste her idag, vel og merke var det en hverdag:

Fikk litt sånn "beach følelse" av å være her, deilig !


Søndag idag, og været har "normalisert" seg til å bli +18 grader, solen skinner - og min kjære greide å bli solbrent på ryggen sin denne uken !!

Hvordan? Jo, det får dere se i neste innlegg - til da:

Have a wonderful sunday !

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann Helen
Jammen koser du deg om dagen. Såååå masse herlig mat dere har på bordet.
Jeg elsker også blåskjell!
Jeg misunner deg "sommeren", men det ser litt bedre ut her hjemme nå, uke for uke.
Planen min i dag er å gjøre husarbeid i en fei, for så å belønne meg med å sitte ute resten av dagen, for å strikke i sola. Drikke masse sterk kaffe, og knaske søte kjeks. Da koser jeg meg. Og selvfølgelig må hendene mine jobbe med et håndarbeid.
God søndag, klem

Fru Tunheim sa...

Skal si det der så trivelig ut...men tror jeg hadde gått for blåskjell jeg også.

Kjersti sa...

Dette ser jo sååååå deilig ut, Helen! Nydelig sted, og jeg kan bare forestille meg hvor godt det var å sitte der og nyte mat og drikke i så god sommertemperatur. Sukk....

Sylvia sa...

Hei igjen......
Gule bukser, da er vi to! jeg har etpar knallgule! Og jeg hadde også det i begynnelsen av 80 tallet. Jeg er glad i fargerm vet du.
Må bare legge til at det sjalet du nevner du hadde sett i Elisabeth sin blogg i fjor, er en oppskrift jeg har laget, som hun fikk av meg ;) Og, ja, det er det jeg har brukt til det beige sjalet mitt...... Det er foressten kjempemykt og varmt. love it!
Ble ikke uteliv på meg i dag.....jeg vasker og rydder. Veldig flink (sålenge det varer )

Anne sa...

Drømme drømme seg langt bort... Glemte å kommentere Magnolian din sist jeg var innom, for ja FOR! et vakkert tre da!! Tviler på det er klima for den her i Trøndelag med superfin å se på der den overlever.

Ønsker deg en fin start på den nye uka Helen :-)

vimza sa...

åååå sååå koselig:)
herlige bilder og koselig lesning:)

misunnelsen kjennes, men nektes velkommen da jeg vet du virkelig fortjener det!
nyt hvert sekund av det herlige livet vakre Helen!
gleder meg til å høre den solbrente fortellingen:)
so... im staying tuned;)
klem å kos!
Yvonne!

Elisabeth sa...

He he…ingen overraskelse av fruen valgte blåskjell til pranzo nei :)

Ser både godt og hyggelig ut med slik strandlunsj.
Men de frityrstekte småfiskene og reker er ikke min favoritt. Har spist det i Toscana, der de er svært begeistret for slik. Sorry! Not my cup of tea.

Håper den solbrente ryggen har sluppet unna vabler og flassing.

Til opplysning er I-phone på ny innlevert. Grr… Nå er jeg lei. Derfor ingen respsons på WF eller QK.

Ha en finfin onsdag der sør. Jeg har friiiii i dag. Straks avsted på trening.

Anonym sa...

You certainly enjoy "blaaskjell"!
Looks lovely with the sun and blue sky!
Enjoy being back in Italy!