1. april 2013

Roen har atter senket seg på....

... Villa Helena, etter at barn og barnebarn til min kjære har dratt hjem.

Rart hvor stille det brått ble, og ingen små føtter som løper rundt i Villa'n kl. 06.30 på morrakvisten lenger....hihi... :o)

Idag har vi hatt en nydelig dag, så en liten tur ut i hagen med kamera, her må jeg rake seg jeg:







Her mitt stakkars mimosa tre, som ifjor fikk hard medfart under vinteren, og måtte beskjæres kraftig ned da endel grener hadde brukket, og den begynte å miste masse av barken sin...?

Men, litt blomstring ble det i år også, dog senere enn vanlig. Har du luktet på mimosa blomster? Det lukter sååå godt, ett sikkert vårtegn:

Sypressene våre vokser og strekker seg opp mot blå himmel:

Jo, alle tegn er på plass til at atter en gang er våren i full gang her, og neste store sikre tegn, er å åpne opp bassenget for sommerens sesong !

Velkommen april !

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Får vårstemning når jeg ser bildene dine. Herlig med påskeliljer og grønne plener. Er nok kommet betydelig lengre i vårprosessen hos dere der sør.

Stille blir det her i huset også. I morgen reiser de to studentene som har vært hjemme på påskeferie tilbake til sitt, og vi to andre (ikke gamle) blir igjen her hjemme. Litt godt også, å få hverdagen tilbake igjen.

Tudeloo Helen. Vi blogges.

Elisabeth sa...

Og du, jeg har duftet Mimosa. Den er intens, søtlig og karakteristisk. Mmm...

Fru Tunheim sa...

Sikkert kjekt å ha familie på besøk og sikker godt og stille når de drar igjen...sånn skal det være og er det sikkert for de fleste....Hverdager er til syvende og sist de beste dagene synes jeg.

Sylvia sa...

Det er hyggelig med esøk, men deilig også, når besøket drar, og alt blir som vanlig igjen.
Jeg har den siste fridagen min i dag, og i morgen skal jeg på jobb igjen....med forkjølelse. Jeg får heller legge meg når jeg kommer hjem igjen.
Deilig å se blomster og grønn plen hos deg. Tenk at du må rake! Her må vi måke snø enda. Har et godt lag ute i hagen enda, som er isete under, og tar laaaang tid å få vekk.
Og så er det en oppskrift på en enkel dessert, hos meg, som du helt sikkert skal klare å lage selv, Helen. Tør du?
Klem

Kjersti sa...

Jeg tror ikke jeg har kjent lukta av mimosa...

Våren er seinere der også, ja - tror våren så langt har vært veldig kald over store deler av Europa egentlig. Her sier meteorologene at så lenge det er såpass kaldt som nå, vil ikke snøen tine så fort. Håper det snart blir betraktelig varmere!

Bente sa...

Duften av Mimosa den har jeg kjent kjøre du. Butikken til Elin het jo Galleri Mimosa vettu. Den eksisterer ennå i Gamlebyen.

Har reist til Vikersund idag. Har blitt tatt imot kjempebra og er såå fornøyd.

Jorunns hobbyblogg sa...

Så flott, mimosa er nydelig!

rart med det at folk reiser hjem etter besøk, nesten som en vegg er borte.... så er det godt å komme tilbake til vanlige rutiner, selv om besøket gjerne skulle vart lenge..

ser det er masse innlegg her, så jeg får lese meg nedover

Jorunn