10. april 2013

Ærlighet varer lengst !

Som nevnt i forrige innlegg,  vi skulle reise hjem til Norge.

Første stopp flyplassen i Roma, Fiumicino, og denne gangen flyr vi med SAS, slik at vi kan bruke hva Mosaici lounge tilbyr.

Blant annet frokost ble inntatt, en typisk italiensk start på dagen, cappuccino og en cornetto. Når man bruker loungen, er alt de der tilbyr - gratis:



I kofferten har vi med oss vår lovlige kvote med vin, og i tillegg en nydelig fransk champagne flaske vi har fått.

Ergo var vi veldig opptatt av: "Husk vi må gå på rødt" ......når vi kom på Gardermoen. Som jeg pleier å si, jeg har blitt for gammel til å bli tatt i å "smugle" 1 flaske med bobler !!

Vel fremme, gikk vi fornøyde mot rødt og der var det full stopp - av en haug med folk som har med alle kattene og bikkjene sine i reisebur - sukk ....... så endelig vår tur !

"Vi har en vinflaske for mye, som vi skal fortolle inn"
"Kun 1 flaske, på dere begge" spør tollbjenten
"Ja" svarte vi pliktoppfyllende i kor
"Den er grei" dere kan bare gå !

Jøss, det er faktisk sant:  - ærlighet varer lengst!!!!!!!!!!!!!!

10 kommentarer:

Bente sa...

Ha ha du, jeg hadde vel godt på grønt med en flaske bobler ekstra på to personer.

Nyt boblene. Jeg reiser hjem en tur i helgen, da blir det nok noen bobler på meg også.

Kjersti sa...

Jeg er enig med deg i at vi er for gamle til å bli tatt for å "smugle" en vinflaske, men tror nok allikevel at jeg ville gått på grønt med den ene flaska for mye... Når det er sagt, er jeg pinlig nøye med å holde meg innafor kvota, så jeg tror faktisk aldri jeg har måttet vurdere å gå på rødt. Det er i så fall maaaaange år siden :)

Nå kan dere i alle fall nyte den champagnen med god samvittighet! Kos deg i Norge de få dagene du er innom!

Fru Tunheim sa...

Skjønner dere godt jeg..., jeg tar uhyre skjelden med meg noe gjennom tollen. På jobb har jeg ikke lov til å ta med noe som helst og det gjør jeg heller ikke. Jeg har ikke anledning til å ta med noe til fortolling heller i embets medfør.

Thelma Louise sa...

hehe...ja det er jo et gammelt triks det..Aldri hørt om noen som har måttet tolle inn en flaske på deling.:)) Men helt enig, ærlighet varer lengst..:)

Du farter og farter.:))

og ja, tusenfryd heter de rosa blomstene hos meg.:)

KLEM

Bente Høiseth sa...

:-) Jeg har opplevd akkurat det samme! Slapp å fortolle to flaske vin da jeg gikk på rødt..
Hurra for ærlighet.
:-)

Olavs Blogg sa...

He he, respektabelt gjort. Jeg også er veldig ærlig slik, og ønsker ikke å komme i konflikt for så lite. Men bare en flaske på to over kvoten, hmm da spørs det om kanskje jeg har tatt sjansen.
Ha en fin uke.

Sylvia sa...

Ja, ærlighet varer lengst.
Heldige dere er med den loungen, og at det er gratis. På flyplasser er det sååå dyrt!!!
Her har det snødd i hele dag, og jeg FYRER i ovnen i dag!!!!

fruentimmeret sa...

Det er for kjedelig for tollere å bry seg om en flaske, så fortsett med å gå på rødt :)

Elisabeth sa...

Har opplevd det samme. Kom med bil fra Alsaace der vi hadde kjøpt med et par kasser vin. Opplevde at de grovregnet og tok kun noen småpenger for det hele.

Og du, tusen takk for at du linker til konkurransen vi er med i.

Janne sa...

Slå opp i synonymordboken på ærlighet, der står det Helen og Terje :-)