12. april 2013

Pølsefest !

Var vi invitert på, denne uken:


  
Sammen med disse smågutta her, Ebbe og Pelle, min kjæres to barnebarn, på henholdvis 4 1/2 år, og 5 1/2 år:





Ja, Ebbe har til og med pyntet seg med tversoversløyfe !

Hvorfor det...? Jo, Mamma'n hans, min kjæres datter, fylte 36 år, derfor pølsefesten:



  Etter pølsene var det Pias hjemmelagde dessertkake med vanilje is til ! Oh, my god dette smakt himmelsk:


Blant gavene, var denne flotte turkise puffen, fra hennes mann med flere. Kjøpt til å matche den kule stolen - som selvsagt er "hennes plass" når hun hekler, go'kroken med andre ord:

Og her bursdagsbarnet selv, søte Pia, eller som min italienske venninne Cristina sa, etter å ha truffet henne:

"Ohh, Heeelen she is sooo beautiful ":


Det er rart med april og akkurat denne uken vi er i nå, Pia har bursdag, mitt eldste tantebarn fylte 12 år, 2 av mine venninner fyller år, en idag og en imorgen - så klart vi må være i Norge akkurat nå !

Mange som feirer i april, gitt.....gjør du også det?

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Koselig med vårbursdager.
Min mellomste datter er aprilbarn, født 16/4. Alltid feiret med hvitveis pyntet på bursdagsbordet. Dette tror jeg IKKE vi får til nå til søndag som dagen hennes skal familiefeires. Første gang på 23 år.
Husker når hun var mindre, hadde vi ofte utebursdager med pølsebrilling og kakespising utendørs. Suksess!

Vi sees i morra Helen. Er akkurat hjemkommet fra kurs. Liten mellomlanding her i kveld. Før nytt kurs med deg i morra. Gleder meg. Spent på været. Her i Larvik laver snøen ned akkurat nå… Ja ja, får kle oss godt. God kveld!

Jorunns hobbyblogg sa...

herlig med pølsefest og disse gullgode prinsene dine, joda vi har mange aprilbursdager i vår familie også :-)

kos deg vider, måtte d bare snart bli litt vår.....
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Pølsefest er ikke å forakte...er det bursdag så er det bursdag! Tusen takk for at du mener jeg er en tusenkunstner....det er ikke helt slik. I likhet med Pippi så er jeg er aldri redd for å prøve nye ting og ofte får jeg det til. Jeg har sydd klær og laget ting siden jeg var 10-12, men det er blitt mindre de siste 20 årene. Jeg sydde massevis av dukkeklær til jentene da de var små. Det var kjempekjekt. Jeg har også brodert mange bunader og bunadskjorter. Tror ikke jeg går på bunadskjorter igjen, for jeg merker at synet er blitt litt dårligere de siste årene, men jeg leser fortsatt veldig godt uten briller. Ha en superfin helg

Bente sa...

Her er det mange bursdager i mars. April har vi ingen. Så kommer det flere i mai og kun meg i juni.
Hyggelig er det alltid i bursdagsselskap og pølsefest og smågutter som pynter seg.

Hobbybruket sa...

Gratulerer så mye med datteren denne uken. Min datter, Jenny, fyller faktisk også 12 år nå i dag. Så nå gleder vi oss til familiebursdag på søndag. Ha en fortsatt fin helg. :)

Thelma Louise sa...

Så hyggelig.:))

April er også den store bursdagmnd hos oss...Bursdaglag alle helger, og midt i uken..denne uken var det bare tirsdag, torsdag og søndag..:) phu....Er jo resultat av fellesferien.:)) Jeg fødte selv i april..det var kaos på sykehuset, alle papirbleiene var brukt opp, vi brukte stoffbleier...det var liksom gått ut på dato for leeenge siden.:)) og er jo aprilbarn selv også.:)

Fortsatt god helg.:)

fruentimmeret sa...

Gratulerer med dagen til dine, som alle er så fine ;))

Vi har også feiring i april, min kjekke sønn blir 21 år 28. Hipp hipp HURRA !!!

Ha en strålende helg videre, Bella

Jatte sa...

Pølsefest slår aldri feil!:)
Digger den stolen der!

God Søndag,
Klem Klem☺