6. april 2013

Klargjøring til.....

... årets første salat !

Ja, blitt mange lunsjer denne påsken, og etter påsken ! Denne gangen lager jeg årets første pastasalat, toppet med parma skinke.Greit å begynne med litt lettere mat....aner at det er ikke så lenge til bikinien skal frem.

Min kjære hadde funnet frem sine kaki fargede bukser, som ikke har vært brukt siden i fjor sommer. Ville kle seg litt vårlig, var nok tanken hans.

Buksen har ikke glidlås i gylfen, derimot knapper hele veien, og da den øverste knappen var kneppet igjen, og magen hans slapp seg løs.....skjøt den øverste knappen som en prosjektil avgårde....før den landet på gulvet, og min kjære sier overrasket:

"Jøss, den satt jammen dårlig" !

Der og da var det ikke tiden å si:
"Den satt fint hele ifjor sommer..." ...nei, jeg holdt helt kjeft !


Vi hadde invitert ett norsk ektepar, som vi har blitt kjent med i Bolsena, opp til Villa Helena. Heldig med været var vi også.

Da var bordet dekket, og en god Vermentino hvitvin passet bra til. Ikke prøvd Vermentino hvit vin før? Det er en tørr hvitvin type, og jeg vil anbefale deg å prøve, neste gang du er i bella Italia, så lenge du liker tørre hvitviner.....


Laugh, love, live serviettene mine pynter opp:


Takk Margun og Per, for ett veldig hyggelig besøk !

6 kommentarer:

Anette Willemine sa...

Hihi, hørtes kjent ut den buksehistorien. Mr. Sunhome har også hatt en tilsvarende situasjon her. Ikke lurt med kommentarer, nei.

Hørtes ut som en hyggelig stund med lunch. Vermentino... smask!

Ønsker deg en fin søndag, Helen!

Klem,
Anette Willemine

Kjersti sa...

Ha ha, nå lo vi godt her i stua! Måtte lese høyt for HP om bukseknappen som var så dårlig festa... ;)
Denne salaten høres deilig ut, også så koselig bord du har dekka. Hyggelig å gjøre ordentlig i stand til gjester.
Her har vi middag på gang. Litt seint i dag, siden vi har vært på tur med Bamse og ble stående lenge og prate med naboene inne på den ene gården. Koselig.

Jeg tror nok jeg ender med å gjøre som både fru Tunheim og du forslår: litt farge og ellers beholde klippen stort sett som nå. I dag er jeg fornøyd igjen, så da føles det greit... Men det er fortsatt to dager til frisørtimen... Resultatet kommer uansett på bloggen! :)

Elisabeth sa...

Jammen er du taktfull, Helen. Et nydelig trekk. Må smile av slik du forteller.

Og herlige Bilder fra lunsjen din. Ser så hyggelig ut hos deg, og den salaten ser fristende ut.

Gleder meg til avtalen vår på lørdag. Får en supertravel uke nå. Kurs i Hakadal torsdag og fredag. Men det skal gå. Ordner du finvær på lørdag da?

Maliva`s verden sa...

Herlig...skjønner godt at knappen spratt jeg, dere bor jo i et gourmetland dere også;o) De serviettene der var forresten veldig kule....
Reisen til Italia stoppet i San Remo...skulle gjerne tatt en lengere tur, men vips fikk jeg beskjed om at ei norsk venninne av meg kom for å besøke meg en uke....Koselig det da;o)
Strandliv i går, og overskyet i dag....fortsatt litt ustabilt, men fra i morgen av ventes det uker med sol og varme igjen....Klem fra meg

Sylvia sa...

Heisann Helen
Ho ho.....morsom historie du forteller om her. Jeg hadde en lignende en, da jeg var gravid med sønnen vår. Jeg hadde kjøpt meg ny kjole, og stod og vasket opp. Plutselig spratt 2 knapper ut av toppen på kjolen, ved bysten. Du kan si jeg merket at jeg vokste, hi hi....... Jeg ble først forskrekket, så lo jeg høyt av meg selv.
Så koselig du steller til lunch, da. Ble nesten sulten jeg, selv om Mannen laga en himmelsk god middag med kylling til meg i dag.
Regner med du er hjemme i Norge nå??

Anonym sa...

I had a good laugh....!
Love the serviettes, and the salad looks delicious!