14. april 2013

Kabalen gikk opp !

Nei, ikke den man spiller med kort, derimot min "stolkabal"!

Jeg fant ut, vel har egentlig funnet ut for lenge siden, at disse hvite Ektorp stolene med tilhørende puffer til, fra Ikea skulle byttes ut...engang.

Har dessverre aldri tid til å begynne på det prosjektet. Men, denne uken  fikk jeg ånden over meg, ikke at jeg egentlig hadde tid, for vi har vel aldri vært så få dager som nå i Norge, men under press får man underlige mye gjort ! Har du lagt merke til det?

Denne og en til, skulle byttes ut med.....

.... voliá !

Denne her, Howard modellen. Har leeeenge ønsket meg denne typen, og tro det eller ei, fant 2 stykk på www.finn.no, virkelig pent brukt, de måtte jo bare kjøpes in pronte, og hentes på Fornebu.

Det ble kjøring inn i to omganger, fikk jo bare inn en av gangen sammen med tilhørende fotskammel inn i min stasjonsvogn.


Så var det å lage min annonse, får å få solgt mine to stoler via finn.no - og det helst i løpet av 3 dager !

Ikke nok med det, ene stolen hadde fått rødvin på ermlenet sitt (ikke meg som søler, derimot min kjære) dette hadde ikke blitt borte i vask (ærlig talt, finnes det virkelig noe middel som fjerne rødvin? Har prøvd alt, og det blir alltid et rosa skjær igjen) - så da var det også denne som skulles selges.....puuuhh.....

Litt stress følte jeg på meg, garasjen var nå okkupert av min kjæres sportsbil som er blitt hentet, så ingen stoler kunne plasseres der, vi har ikke stor stue....så disse måtte selges før avreise til Italia, og ikke minst før de nye kom inn.

Og det gikk - hurra !

Kun 2 seriøse tok kontakt, hvor av den ene prutet på prisen, det nyttet ikke med meg denne gangen, for jeg tilbød da den med rødvinsflekken, litt frem og tilbake, så hadde jeg fått inn 2 kjøpere til hver sin stol og puff!

Og det stoppet ikke opp der ..... neida, vi har også rukket å kjøpe oss ny flatskjerm tv, og da måtte den store kolossen av en Bang og Olufsen tv'n UT -men en modell fra 1998 var det ingen som ville kjøpe til 500 kr.... men tror du ikke siste mann som hentet ektorp stolen, hadde sett annonsen min på den gamle tv? Hva er egentlig oddsen for det'a? 

Hvorpå min kjære var kjapp frempå med å si; 

"Vil du ha den? Får du den gratis NÅ"

"Ja, jeg tar den", sa han !
 - og dermed forsvant han med en stol med litt rødvinsflekker på ermlenet, en meget pent brukt puff og en stor gammel tv, en fin fredags kveld ! ... og vi spratt en flaske med bobler :)

Åååh, det er så deilig å ha flaks noen ganger - me love finn.no !!


14 kommentarer:

Kjersti sa...

Dette kaller jeg kjapp og effektiv handling! De nye (gamle) stolene er kjempefine, og ser deilige ut å slange seg i. Perfekt!
Jo, jeg vet hvordan det er med at jo mer man har å gjøre, jo mer får man gjort... Tenker på alt jeg fiksa og ordna da JE var liten mens jeg var alenemor med full jobb, tillitsverv både på jobb og skolen + fulgte opp med lekser og fritidsaktiviteter. Nå har jeg mer enn nok med å komme meg på butikken i løpet av dagen... Ok, helsa spiller inn også da, men allikevel... !

Mette sa...

Deilig når ting ordner seg som man vil ha det! Jeg var også i Norge i helgen, men under 24 timer - virkelig lynvisitt! Blir nytt besøk i slutten av mai pga et bryllup. Gleder meg allerede. Men det var godt å komme hjem til England og +20 grader... :-)

Jorunns hobbyblogg sa...

ha ha, du er et råskinn på kjøp og salg forstår jeg :-)
...ikke lett å bli kvitt sånne tjukke tv`er nei...

jeg har brukt dagen på hagemessen i Lillestrøm, mange fristelser der og.... men er jo lenge før noe kan settes ut i hagen...

gode kjøp og handelsavtaler må så klart feires med bobler!!

Jorunn

Bente sa...

Da ordnet det seg Helen, så herlig. Finn har virkelig blitt ditt salgsted.
Har vært en tur hjemme i helgen, men det var vanskelig å lande. Er i min boble her vettu. Nå begynner jeg på de siste to ukene (fra tirsdag). Dagene går meget fort og jeg kommer hjem og så er det mai. Snart et år siden vi var hos deg.
Har lyst på en tur til varmere strøk nååååååå. Så det var 20 grader i Roma forrige dagen. Dere er vel på veg tilbake og det blir vel full fart med klargjøring av villaen.

Ha en fin søndag.

fruentimmeret sa...

Enig med Jorunn, du er et RÅSKINN!!! Skal si du er effektiv når du har fått blod på tann ;-)

Finn.no er fantastisk, vi har brukt både kjøp og salg annonser med stort hell.

Ser ut som du har gjort et flott kjøp, selv om jeg synes stolen du solgte også var fin ;-)

Elisabeth sa...

Du og Finn.no altså Helen, er god match. Imponert over din effektivitet.

Vet du har fortalt tidligere om salg av klær på Finn, du ikke bruker osv. Tenkte jeg skulle få ut finger´n og gjøre noe liknende, men tror du jeg har gjort det da?

Forretsen syns jeg den den nye stolen ser fin ut. Og sikkert skikkelig digg å krype opp i, med beina trukket oppunder. Syns jeg ser deg med strikketøyet, pc´n og tekoppen…

Nattinatt zznart...

Tovepia sa...

Herlig historie Helen, og godt du fikk unna det du ville bli kvitt..nydelig stol du har kjøpt!
Ha ei flott og ny uke, her blåser jeg snart bort, klem;)

Fru Tunheim sa...

Enig Helen...Finn var genial på Gis bort annonser også da jeg satte inn annonse der. Neste gang skal jeg prøve selges....det var en lekker stol dere har fått nå da.

Berit sa...

godt jobba ! Howard stolene er superlekker !

vimza sa...

Ååååh så knall-lekre stoler du har kjøpt, å for en reser du er :-)
Jeg elsker finn selv jeg, er innom det flere gamger om dagen!
Gleder meg til å være med deg til Italia igjen :-) haha:-)

Sylvia sa...

Du er virkelig ikke sann!!! Og sånn flax, da!!! Det har aldri jeg.
Vi skulle selge en sofa en gang, og så kom det en som tok meg i handa på at hun skulle ha den, så jeg måtte ikke selge den videre. Det ringte mange, men den var jo solgt.
Tror du ikke dama ringte på kvelden og sa hun ikke fikk plass til den alikevel!!! Men du kan jo selge den til de andre som har ringt, sa hun, da jeg klaget over vår deal. Jeg har ikke tatt vare på tlf.nr til noen, sa jeg, siden DU hadde kjøpt den.
Dagen etter ringte det heldigvis noen nye, og de fikk med seg 2 skinnstoler på kjøpet, siden jeg var så heldig å li kvitt sofan. PHU

Ja, litt hell i uhellet var det, da.
Lekker var iallefall den nye. Jeg ser deg for meg med et glass bobler, strikketøy og litt sjokolade, i den nye stolen....;)

Anne sa...

Howard møblene ER lekker!! stilrene så de kan passe inn nesten uansett stil ellers. Elsker dem jeg også uten at de ennå finnes i mitt hjem, ennå...

Norge igjen nå da??? rekker nesten ikke holde tritt med deg jeg Helen :-) :-) :-)

Janne sa...

Åh, DEN var fin. Ja, man skal ha flaks noen ganger, og Finn er rett og slett bare helt genialt!

Anonym sa...

Love the new chair...beautiful colour!
How lucky you have been finding such lovely furniture!