17. april 2013

Jeg rakk også.....

.... å strikke ferdig dette, søte babypleddet, ja jeg har jo lært at vi bør kalle det pledd og ikke teppe....se tidligere innlegg om akkurat det tema her ! Hvis du ikke aner hva jeg hinter til.



Ble ferdig rett før vi dro tilbake til Italia, på tirsdagen. Vi reiste fra tåke på Gardermoen og noe få plussgrader, landet i Roma til +20 grader !

Ettersom vi kjørte, steg gradene mer og mer - til vi nådde +25 grader, som bilen viser - og vi var kommet til Bolsena, og il Moro trattoria, hvor lunsjen ble inntatt ! Tør ikke tenke på hvor varmt det var i solveggen, svett ble jeg i min kortermet cashmer genser.

Før vi kjørte hjem til Villa'n vår, hvor det var en fryd å se hagen igjen. På litt over 1,5 uke har alt forandret seg !!

Hekkene har alle sammen sprunget ut, gresset er super grønt, syrin buskene mine har fått knopper, lavendelen nye skudd, kirsebærtreet blomstrer og ikke minst magnolia treet mitt, lite sådan, er i full blomst ! Ååååhhh, det er sååå vakkert. Jeg simpelthen elsker våren, men hvem gjør vel ikke det?

Ja, jeg tok bilder av alt sammen, og har fått ny pc mens jeg var i Norge, tømte kamera for bilder...og har siden aldri funnet bildene igjen. . . . tro hvor de tok veien?

Og hvem skal få dette baby pleddet?
Aner ikke....får vel selge det på finn.no, slik jeg gjorde med forrige jeg laget.

Da håper jeg å finne igjen bildene mine på pc'n. Og at jeg kommer meg over varmesjokket jeg fikk da vi kom hjem hit ! Puuuuh..... må finne frem kortermete topper nå....og sokker er pakket bort fra og med idag, hurra !!

PS:
- du som lurer på hvordan det går med min "oleana-aktige" strikkejakke....vel, den ligger her på Villa'n og har ligget godt her mens jeg var bortreist, men vi får se nå om ikke jeg kommer i gang, igjen......

7 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei hei, Helen, og velkommen "hjem"til Italia igjen.
Ja, det var nok en stor overgang, tenker jeg. Nesten sommer der nå.
Lekkert det teppet du har laget. Og flott at du får solgt dem på nettet, da.....Du er vel en racer på sånnt, du.
Jeg strikker og hekler, og beholder alt selv, selv om jeg har masse liggende......men man får jo aldri nok, he he
I dag har det vært deilig vær, og jeg gleder meg til å legge vekk vinterjakka. Skoene er iallefall tatt frem, og støvelettene lagt vekk. Kom vår, kom sommer!

Bente sa...

Tilbake i vakre Italia. Kan tenke meg det ser flott ut på villaen. Du må finne bildene dine eller ta nye og vis oss.
Følger med værmeldingen for Roma og ser varmegrader stiger.
De har steget her også, og noe regn har kommet. Da blir det vel grønt og fint i Norge også. Våren er deilig.
Nå når dagene her hos meg veldig fort. Deilig og skummelt på en gang. Godt å være her i "bobla" mi, lengter ikke hjem heldigvis.

Fru Tunheim sa...

Høres vidunderlig ut med lette topper og bare føtter..... Og teppet blei som vanlig kjempefint og du får helt sikkert solgt det. Det lukter i alle fall vår her hos oss på Jæren nå med alle gårdsbrukene rundt oss....

Elisabeth sa...

Vårstemning her også nå, Helen. Tåke og regnet siste dagene har virkelig fått fart på snøsmeltingen. På fridagen min i dag satt jeg en laaang stund i solkroken min. Lunsj med god venninne.

Gleder meg til fina Bolsenabilder med vår på. Du finner nok tilbake til dem. Kjenner til overgangen med pc til Mac. For det er vel det du har kjøpt?

Nyt bare tær og Italiasol på armer, kjære du.

vimza sa...

endelig er du tilbake til Italia :) men disse bildene må du jo finne tilbake( eller så må du bare ta nye til oss:)

det teppet var så skjønt, hadde bare min vært noen mnd mindre skulle jeg tinget på det.

Du får solgt det vettu, det er jo skikkelig nydelig! Å hva er vel bedre enn et håndlaget pledd!

Ønsker deg en herlig dag i varmen!
Nå skal fruen i dette huset spise lunch og drikke en deilig cappuccino:)

stor klem:)

Sommertid sa...

Høres herlig ut å dra hjem til noe slikt. Vår på skikkelig utsprang. Her i Norge kan man begynne å lure innimellom er det vår eller høst ?

Gleder meg til å følge bloggen din videre, første stoppet mitt her idag.

Anonym sa...

My clever "knitting" daughter...the "baby teppe" is so beautiful!!!