19. april 2013

Jeg fant, jeg fant !

De hersens bildene mine !! Hurra.... :)

Etter endeløs leting på den ...fordømte nye Pc'n min (niks ikke en Mac, Elisabeth) - de hadde forvillet seg på ett helt annet sted enn jeg lagret...jaja.....må finne ut av dette nærmere.

Nåvel, her er ihvertfall et lite knippe fra hagen min akkurat nå:

Morell treet, tro om det i år blir litt bær også:



Magnolia'n min i blomst....

...... så vakker, så skjør:

 Lavendel som får nye skudd, lukter like godt nå som når den blomstrer:

 Min enorme rosebusk, ved inngangsdøren. Se bare tykkelsen på de greinene:

 Hortensia, ikke lenge før det kommer knopper med blomster nå:

 

Siste dagene har jeg jobbet med kjøkken hagen min, hvor blant annet en rosmarin busk, måtte flyttes på, da den var blitt enorm !

Men, jeg vil nå gjerne har en liten rosmarin busk i min kjøkken hage, så ny er kjøpt inn, og skal plantes ut. Har også kjøpt inn solsikke frø, som stappes ned i jorden, litt her og der:

 Jordbærene mine strutter opp, og mange har alt fått små hvite blomster på seg:




Til slutt må jeg også vise dere carporten vår, som jeg så fornøyd med om dagen.

Vi plantet eføy ved hver "stolpe", da den ble oppført, og den har voks så mye, der den nå dekker hver jernstolpe.

Her i Italia har man carport for sommer bruk....viktig å ha skygge for bilene når det er som varmest:
 

Da gjenstår det å ønske alle som stikker innom, god helg, så håper jeg dere fikk en liten "smak av vår" hos meg idag - selv om det mest har minnet om sommervarme, ihvertfall som en norsk sommer.

 Har vi 26 grader sommerstid i Norge, pleier jo det være første side stoff på VG !!

8 kommentarer:

Anne sa...

Liten??? hælle dussan en sitter her å kjenner nesten hvordan irritasjon over at en faktisk har tilhold her Helen, sludd i lufta her i dag desverre, og nok en nedtur sånn værmessig :-( Joda våren ER på vei, det er bare det at det går så treigt. Lut lei av delvis vinterklær og dårlige fotoforhold.

MEN skal vel neppe klage :-) klar for helg, god mat og god vin og det som hører med, så får en da bare smøre seg med tålmodighet når det gjelder vårfølelsen. Slaø snart på en lang lang langweekendtur, så den holder motet litt opp her hos meg.

Fant håndkremen som du anbefalte ja, men måtte kjøpes via nett. Vanskelig å finne i vanlige parfymeri her.

Superhelg ønskes deg :-)

Fru Tunheim sa...

Vakkert, vakkert, vakkert og vakkert alt sammen....litt misunnelig på varmen og frodigheten.

Anonym sa...

The magnolias look so beautiful!!!
I love all the foliage round the car port!

Bente sa...

Så vakkert det er hos deg. Jordbærblomster allerede.
Villaen er en helt spesiell plass.
Regnet her har fjernet resten av snøen. Jeg drar ikke hjem i helgen. Vi er flere damer som skal på Hønefosstur. Hva enn det må bringe med seg. Jeg er nå åpen for det meste.

God helg

Kjersti sa...

Ååååå, jeg blir helt syyyyyk etter mer vårlige tilstander så jeg også kan begynne litt i hagen. Det skjer forhåpentlig snart, må bare tørke opp litt mer så ikke plenen blir et eneste gjørmehull når vi tråkker rundt på den.

Ja du, jeg har vært inne på samme tanke: ikke sikkert jeg må være med på neste fellestur. Samtidig er det litt ålreit også, da - hyggelige folk og moro å se hvordan Bamse oppfører seg. Får vel vurdere fra gang til gang, avhengig av hva som skjer dagen etterpå - altså hva jeg eventuelt må ha overskudd til.

Jorunns hobbyblogg sa...

Nyydelige blomsterbilder, syntes varmen kom ut av bildene :-)
- men nå begynner det å hjelpe her og, snøen er så godt som borte, så da er det bare å jakte på om noe spirer og gror snart.

teppet under var kjempefint, fikk en ny strikkebok i går, der har de brukt en lignende teknikk på vest.

ha en fin helg, jeg skal snart til byen på damedag ;-)
Jorunn

Thing sa...

Åh, så herlig Helen!
Morelltreet mitt blomstrer det også
dvs de grenene jeg tok med meg inn i påsken
blomster nå!
Litt juks må vel være lov mens man venter?

Åh, så heldig du er!! Nyt dagen!
Håper helgen blir super =)

Elisabeth sa...

Hælle malla!!! Kjenner jeg blir bare bittelitt misunnelig akkurat nå. Som sukker for øynene mine,disse vakre vårbildene dine. Herlig! Vet du koser deg.

Er på vei ut i hagen nå. Skal starte våronna. Her er sol ute, men grått og vått i jorda. Men det kommer her og. Etterhvert. Gleder megt il en utedag. Skal bare få unna litt matforberedelser, avislesing og blogging først. he he…

Klem E