22. april 2013

Bassenget åpnes og båtpussen er igang !

Da har vi kommet til, at bassenget skal klargjøres for sesongen.

Vinterstid har det et stort trekk over seg, dette skulle spyles av min kjære, og klart i 26 grader og sikkert mer den dagen, ble det varmt !

Jeg skjønner det, og t-shorten ble tatt av....det var bare det at denne jobben tok mye lenger tid enn planlagt, og ryggen hans den kvelden, viste seg å ha blitt brent !

Hvorpå jeg spurte, om ikke han hadde tatt på noe solkrem på skuldrene eller brystet?

"Nei, det må da du minne meg på", var svaret jeg fikk...jaja, slik er nå den saken. Voksen er han, og vel så det, men passes på vil han gjerne !


Neste dag, var det på med langermet t-shorte, og bassenget har blitt tømt for vel 20.000 liter vann. Det spyles inni også....

 ...og til slutt kom det kaldere vær (dvs. ca. 18 grader), og jakken kom på:


Da var alt klart til at basseng gutta skulle ta siste finish av vasken. Vårt basseng er dekket med en slags "duk" da fliser har dårlig rykte på holde seg tette.....rynkene du ser langs kantene, går vekk ettersom vannet fylles i.

Så er det også dags for:
- båtpussen er på Villa Helenas gårdsplass:


Hvasser snekka til min kjære, skal få litt stell i år.

Bånnstoff skal påføres og noe puss og lakking på kanten skal gjøres. (Hvis du tror vi kjørte denne ned fra Norge på hengeren sin, så er svaret nei, den ble fraktet ned i en container)



Vi er egentlig ganske forundret over hvor bra denne trebåten har greid se, her nedi varmen ! Sommerstid har vi den liggende nedi båthavna i Bolsena, hvor vi har fått båtplass.

Så mens min kjære holdt på her ute, har jeg et allrom som skulles vaskes og ryddes, etter  at det dde blitt  malt opp - mens vi var i Norge.

Denne gangen er fargen muldvarp, og vi er mere fornøyd denne gangen, enn da det var gult. Men,  da ser jeg druene mine må nok også males, så der blir det nok blålilla (vin)druer, bare jeg får tak i Maria, kunstneren:


En fondsvegg har også blitt malt, i andre enden av hallen, slik at disse rommene fikk litt mere samhørighet, var ihvertfall tanken min:



Da skal jeg fortsette med litt møblering, og pynting, slik at jeg etterhvert kan ta nye bilder av allrommet !

8 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

Hei Helene:)
Åå så flott basseng. Der kommer dere nok til å kose der ja.
Det er så kjekt å se dine koselige bilder og lese om livet ditt.

Jeg drømmer meg vekk jeg da vettu..
hihi.
Så romantisk og flott dere har det.
Min mor ønsker seg svømmebasseng og. det har hun ønsket seg siden hun var liten. hmm... kankje hun bør få seg ett nå når hu blir 63?
Da hadde hun blitt glad.

Ha en fin ny uke søta.
Klem Margareth

Fru Tunheim sa...

Enig med deg i at det ser bedre ut med muldvarpfargen enn den gule jeg husker fra tidligere bilder. Merkelig det der. Jeg syntes den gule også var fin helt til du viser noe annet.....

Heldige dere som nyter varme og deilige dager i Italia. Akkurat nå er jeg i Tromsø og det er ikke noe som minner om vår her. Bare grått og gammel snø.

Og du, jeg er glad for at vi har menn som ikke hadde akseptert et sånt interiør jeg skriver om i dag. Jeg kunne heller aldri ha bodd sånn, men jeg er helt enig med deg. Pynteputer og noen stearinlys må vi ha. Ett sted går grensen.

Jorunns hobbyblogg sa...

som dere står på, det er virkelig heldagsjobb å holde "godset" i orden.
Lekre farger, men var sikkert fint før også :-)

... er det vann i bassenget gjennom hele vinteren?
... sikkert veldig ekkelt med 26 grader (hi hi)
og menn må passes på ja .... det er vel ganske likt over alt...

Ha en fin uke, i varmen!

Jorunn

Bente sa...

Hei Helen
Jeg må si meg enig med flere at denne fargen ser kjempefin ut. Jeg er i grunn ikke så glad i gult, men i Italia er jo denne faren vanlig.
Har lest dog at du har fått deg gule bukser? Du får vise oss buksene på.
Jeg har nå en uke igjen før jeg reiser hjem. Var her i helgen og da kom Elin på besøk. Blir også neste helg, Finn henter meg mandag kveld. Og da er det nok veldig greit å komme hjem.

Ciao
Bente

Tovepia sa...

Mullvarpfargen var lekker!
Grader over 20 er det lenge siden jeg har opplevd...litt av det fikk jeg i Mogan:)
Ja, IG har nok tatt over mye av blogg-gleden, enklere å være der:))
Håper du nyter alle vårtegn...både her og der, klem fra mæ;)

Elisabeth sa...

Den snekka er jo eksotisk i de italienske farvann. Reine Riva´n dette. Flott er den! Hilse T å si.

Kjersti sa...

Ha ha, må le av Terjes gullkorn igjen! :)
Ja, det er litt av hvert å ta seg til for dere, både ute og inne. Fint blir det, det er i alle fall sikkert! Også så deilig med en "huskunstner" som du bare kan ringe for å tilpasse fargen på druene - ikke verst!

Anonym sa...

You certainly have been busy getting everything ready for summer!
The colour on the wall looks lovely!