15. mars 2013

Lucky me !

Igår skulle jeg møte min venninne Kerstin, i byen Montefiascone, som ligger ca. 15 minutters kjøring fra Bolsena. Vi skulle ut å spise pizza !

Restaurant var avtalt, og vi skulle møtes utenfor.

Jeg var, som vanlig, tidlig ute (liker det) - og gikk meg en tur opp i byen, tok en aperitivo på il caffe, som noen av dere kanskje så på instagram?

Etter det gikk jeg ned til restauranten, og der sto Kerstin parkert i sin lille, knallgrønne bil. Roper på meg:

- du må komme hit Helen, jeg har noe til deg
- åhhh, hva da?
- vel det er egentlig fra min venn Dario

Jeg skjønte virkelig ingenting, og må forklare dere litt nærmere. Dario er en nær venn av Kerstin. Jeg har aldri truffet han. Han har dog hørt (sikkert mye rart) om oss nordmennene som bor her nede, og følger meg blant annet på Facebook-siden til Villa Helena, du må gjerne kikke innom du også, finner oss under:
Villa Helena i Italia. Samt han og jeg, følger hverandre på instagram.

Det var Dario som hadde laget en slik nydelig innpakket sak, og det i  lilla som er blant mine favoritt farger ! .... hva var så inni? Kan si det luktet kanel....:



Jo, en liten eplekake ! Jeg var målløs !!

Vel har jeg fått en kake i ny og ne bakt av venninner (allment kjent er mine dårlige bakekunnskaper) men, aldri av en mann, og aldri av en jeg ikke har møtt engang....ennå.


Vi skulle jo ut å spise pizza denne kvelden, så kaken ble igjen i bilen. Men, idag morges, da kan jeg love deg det ble eplekake på meg, og som du ser rykende varm te, ja Kjersti, den vi kjøpte på Grunerløkka sammen:


Ja, dette var min frokost, og kaken er akkurat så god som den ser ut til. Gudskjelov er den liten, og jeg er gressenke for tiden, med andre ord, jeg har hele kaken for meg selv . . . . så da vet du hva jeg kommer til å spise resten av helgen, eplekake til det tyter ut av ørene mine !

Dessverre, er jeg en stor gottemoms, elsker alt av søtsaker.............s u k k


Ja, jeg sier bare igjen: Lucky me - og Dario vi jo møtes en dag - og til alle andre som besøker meg her inne - god helg alle sammen ! Håper du har hyggelig planer......?


Til info: 
- serviset er fra Rørstrand, heter ostindia.  

14 kommentarer:

Elisabeth sa...

Gosj! Så overraskende og hyggelig gjort!!

Å tenk om man kunne vært flinkere til å overraske hverandre i blandt. Sånt setter en spiss på livet.

Den så jo bare digg ut. Og du, jeg liker frokostserviset ditt veldig godt.

Godt å se du ikke lider noen nød i din gressenketilværelse, Helen.

God helg!

vimza sa...

Dette måtte jo være overraskelsen fra himmelen:)
man skal nyte det gode livet har å by på med god samvittighet Helen, så spis den herlige eplekaken hver dag du og nyyyyt:)
Italia er så fantastisk.
takk for at du deler de flotte historiene med meg:)
klem Yvonne!

Fru Tunheim sa...

Heldige deg..så overraskende og koselig. Sånt skulle vi gjort mer av alle mann....

Søtmons, det er jeg også og det kan være veeeeeldig slitsomt. Etter at jeg begynte med lavkarbo har det gått noe bedre....

God helg til deg også.

Så forresten flotte Furlavesker på Gardermoen i dag, men kjøpte ikke...ikke enda i alle fall.

Kjersti sa...

Er det mulig? Så utrolig koselig gjort, da! Selv om dere ikke har møtt hverandre, så kjenner dere jo hverandre på et vis. Rart med den moderne teknologien, hvordan man kan ha venner man aldri ser i virkeligheten.

Clair de Lune (usikker på om jeg skrev det rett nå, men gidder ikke sjekke...) er nydelig! Hører altfor sjelden på klassisk musikk, også jeg som er så glad i det.

MEN i dag har jeg skrevet!!! En lang stund, veldig inspirert -og for en god følelse! Nå må jeg bare prøve å holde på gløden! :)

Bente's sa...

Åh kjusa deg, den så ordentlig go ut. så koselig om det er tradisjon for sånne overraskelser. Det skulle vi lært oss litt mer av her i "kalde nord"
Kose deg med kaken - d er helg. C",)

Bente

Anne sa...

Å nå blir jeg også rørt Helen, dette er jo nestekjærlighet ut fra en annen verden jo :-) Så trivelig så trivelig, kaken så jo kjempegod ut også, men sikkert deg veldig godt unnt kjære venn :-)

Ostindia, det nydelige service å :-)

God helg til deg vennen.

Bente sa...

Han er jo italiener Helen. Skulle ønske det var flere av dem i min nærhet også. Lucky me fant en epost som gledet meg idag. Takk for den du.

Janne sa...

Sååå koselig gjort!!!!

Kos deg med eplekake du og fortsatt god helg!

fruentimmeret sa...

For en nydelig gest!!!

Kjenner til svakheten for det som er søtt og godt, hvem gjør ikke det?

Når det gjelder nydelig musikk, vil jeg anbefale denne:
http://youtu.be/YSrhVEI9G2M

Lytt og NYT - God helg ;)

Sylvia sa...

Heisan
For en koselig overraskelse. Og fra en du aldri har møtt! Du har nok enda en beundrer der, Helen. Skjønne deg.
Jeg hadde iallefall ikke fått dårlig samvittighet over å spise denne kaken alene.
For tiden spiser jeg både kake og sjokolade til frokost. Har en tannhistorie denne uken, og har ikke kunnet spise hverken kaldt eller varmt, så sjokolade som smelter på tungen, og en sjokoladekake fra ukas strikkecafe, som har romtemperatur, er helt perfekt for meg for tiden.
Jeg har også servise fra Rørstrand, POEM. Gøy med noe ikke alle andre har overalt.
Her snør det, skikkelig vinter/påskevær. Nyt våren din i Italia, du.(og resten av kaken...)
Klem

Thelma Louise sa...

Fantastisk...den så knallgod ut..) og for en hyggelig gest..))

regner med du koser deg og nyter våren...her kom vinteren tilbake for fult...først drit kaldt...for å si det mildt....og så snø et par dager..jaja...) sånn er jo livet..og mars.:))

Sylvia sa...

Hei igjen, søte deg.
Jeg svarer deg her, jeg, på det du spurte om hos meg.
Som du ser på min blomst/rose, så er bakgrunnen i Kauni, garnet som skifter farge, og rosen i ensfarget. Jeg kunne likesågjerne ha gjort det omvendt. Det blir like fint.
Men er garnet ditt spraglete (skifter ofte farge) er det kanskje penest å bruke dette som mønsteret, og la bakgrunnen være ensfarget.
Kan vi få en sniktitt snart?

Thing sa...

Åh, så utrolig koselig gjort!
Ja, det må jo bare være en hyggelig mann! =)

Jeg er også veldig (veldig) gottemoms..
Hadde håpet å vokse det av meg men... :/

Kos deg vakre du ♥

Anonym sa...

What a wonderful surprise!!! It looks absolutely delicious and I'm sure it tastes delicious too!
ENJOY!!!!!!!!!!!!!!!