20. mars 2013

io stanka...

...som er italiensk for - jeg er sliten !

Men, jeg er sånn godsliten, og fornøyd med alle oppgaver jeg/vi har fått utført de siste dagene. Vi har flyttet og åpnet opp vår Villa, som ligger 15 minutters kjøretur fra Bolsena.

Det skal sies, det er mye som skal gjøres....etter at stedet har vært stengt det meste av vinteren.

Jeg har også malte opp spisestuemøblene vi har i 1 etasje, det gjorde jeg i helgen, og avsluttet skjenken idag.

Unnskyld rotet, men da dette bildet ble tatt, hadde jeg bare fått ut kurvmøblementet som står lagret vinterstid i mellomgangen inni Villa'n. Det måtte ut da jeg skulle komme til å støvuge og vaske, og ikke fått ryddet ferdig her ute, noe som ble gjort idag og det i regnvær, så ingen vits i å ta bilder da:

Hortensia'n som ble klippet ned, har begge to fått masse knopper nå, og i det fjerne ser du vår trofaste gartner, som gjør siste finish på en stor vedlikeholdsjobb, som ble avslutte forrige uke, vil du lese hva, kikk her:


Denne sitron skal plukkes til påske:

Da er vi nesten helt i boks, etter å ha redd opp 9 sengeplasser, vasket 4 bad, 2 kjøkkener m.m., feid gulvet på 4 terrasser, osv osv osv..... listen er laaaaang.

Men, som dere ser bassenget har vi ikke åpnet opp denne påsken, det er det for kaldt til .... ennå:

....shoppet inn mat i lange baner, er vi nå ferdige til å få inn hele min kjæres familie, og det imorgen ettermiddag, så joda, vi er klare for den store påske feiringen !

Er du?

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Skulle ønske jeg var klar....skal jobbe denne palmehelgen og fra påskeaften til andre påskedag. Vi skal nyte fridager på hytta fra mandag til langfredag. Det er jeg klar til. Og studenten kommer fra Oslo og blir med. Det blir stas!

Rene hotelldriften på dere med deg som stuepike....

Håper det kommer litt varme snart, både hos dere og her hos oss.

Bente sa...

Så deilig å åpne villaen igjen Helen. Masse jobb er det jo, men idag på vårjevndøgn starter vel våren og ny sesong senere. Påsken blir vel som vanlig familiebesøk hos dere, med knoll og Tott som vi har blitt kjent med via bloggen.
Et år eldre, men sikkert like interessert i ting og tang. Vi blir på Hvalr i påsken. Dit kommer vel hele familien Glum, som jeg kaller dem. Datter, svigersønn og tre de gutta. De bli ikke hele påsken, bare over en natt. Planlegger en tur med båten til Strømstad med gutta.
Ellers
Begynner jeg å tenke på hva som skal med til mitt opphold du vet. Garn har jeg sett på og funnet fine farger, men tror kanskje det blir for mye for armene mine nå. Har ikke bestemt meg. Strikker du med Drops Alpaca?

Ciao.

Sylvia sa...

Heisann Helen
Du er jammen flittig og flink! Kanskje du burde ta deg deg deltidsjobb på et hotell, for dette kan du, jo! ;)
Sønnen kommer hjem på ferie i morgen. Skal bli deilig å ha han hjemme en stund igjen.
Ellers er det jobbhelg for meg, pluss 3 dager neste uke, før Påsken kommer hit. Da skal vi kun være hjemme og slappe av, kanskje dra på besøk, eller få besøk.... Håper iallefall på godt vær.
Nyt besøket deres, og god påske. Klem

Kjersti sa...

Så flink du er, Helen! Ikke rart du stinker... nei, jeg mener: er sliten (ha ha, kunne ikke dy meg for ordspillet med stanka, som i hodet mitt straks ble til stinke...).
Høres ut som det blir en livlig, men forhåpentlig hyggelig, påske hos dere. Familien som kommer må jo være sjeleglade for å reise vekk fra snøen og kulda her hjemme og komme til deilig vår hos dere. Nå skal det riktignok bli varmere her også sier de, og det er jaggu på tide...

fruentimmeret sa...

Flink du!

Nå kan familien komme til dekket bord og nyte herligheten. Heldig gjeng ;)

Thing sa...

Så utrolig flink du er Helen! =)

- Ja, vi er klar for påsken..
Mannen skal jobbe, så det blir bare meg og barna hele påsken...
Vi skal kose oss, spise god mat, nyte solen og dra ut på tur! =)

Anonym sa...

Looks very inviting with all the lovely summer furniture and the plants...yes, you certainly have been busy!